Illanistujaiset joissa lopulta lähes kaikki kuivin suin
Illan emäntänä otti niin päähän. Kaikki puhuimme että otetaan vähän viiniä, syödään ja jutellaan,vietetään iltaa hyvän juoman ja ruoan parissa. Näitä iltoja on harvoin ja moni hyvä ystäväni oli tosi innoissaan,ehkä tanssimaankin mentäisiin. Noh, minä sitten homaan viiniä (aina ennenkin illanvietoissa on viiniä otettu,ei mitään övereitä,mutta sellaista irtiottoa), niin porukka himmaileekin sitten aivan täysin. lähes kaikki (vieraita 5) olivat juomatta ja moni väsynyt ja kiire kotiin tuntui olevan..Jotenkin meni fiilis..loukkaannuin kyllä. Onneks yksi ystävä jäi kanssani parantamaan maailmaa viinin kera. Ja tiedän,aina ei tarvitse juoda ja hauskaa voi olla ilmankin,mutta kyllä se luo tiettyä rentoutta ja on aina kuulunut illanviettoihimme,harvoin kun niitä on.
Kommentit (29)
Voih, olen pahoillani puolestasi ap. Ymmrrän hyvin, jos illan emäntänä olet pettynyt kun vieraat eivät arvostaneet panostustasi iltaan ja oli vain kiire kotiin.
Pieniä lapsia? Tämä on se aika vuodesta kun aletaan olemaan loman tarpeessa!
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu rentoutuminen kylässä! MUTTA: jumaliste kun mä vihaan sitä viinan tyrkyttämistä. Ei tee aina mieli juoda. Ei vaikuta mun mielialaan, ellei joku urpå pilaa fiilistä jankuttamalla siitä.
Kyllä mä ymmärrän että harmittaa. Varsinkin jos on suunnitellut, järkännyt ja virittäytynyt vähän biletunnelmaan. Toisaalta saattaisin itse olla se tylsä yhden viinilasillisen tyyppi. Viikonloput on niin lyhyitä että haluan aina ottaa niistä kaiken irti ja krapulassa olen aika toimintakyvytön. Ja ne kestää ainakin sen pari päivää.
Varmaan juomista isompi ongelma oli se, että vieraat jättivät juhlamielen kotiin, istuivat muodollisesti säällisen ajan ja sitten menivät tekemään tahoilleen jotakin mielekkäämpää. Ihan noille juoppo-kommentoijille tiedoksi siis, ettei tässä varmaankaan pointti ollut, kuka tekee viinanjuomisen maailmanennätyksen. :) Ja on kurjaa, tiedän! Ylipäätään tuntuu, kuin ihmiset olisivat juhliin menossa jo valmiiksi älyluurit kourassa ja tarkistamassa, olisiko jossakin paremmat pirskeet, tai että olisiko sittenkin kotisohvalla kaikkein parasta. On vaikea yrittää viihdyttää, jos vastapuoli ei yksinkertaisesti halua viihtyä.
Liekö tämä aika niin hektistä tai viihdykkeillä alusta loppuun asti täytettyä, että muiden järjestämät juhlat eivät yksinkertaisesti voita omaa rauhaa. Tiedä häntä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:52"]No eihan se alkoholin nauttiminen tarkoita sita, etta siella pitaa kontillaan rymyta vessaan oksentamaan kun ei enaa jaloillaan pysy! Monessa illanvietossa ollaan oltu mukana, joissa laitetaan ruokaa, muutama saattaa tanssahdella olohuoneessa, pelataan jotain peleja, istutaan ulkona tms. ja alkoholia nautitaan tuntikaupalla, mutta ei sita tarvitse ihan mieletonta vauhtia kaataa kurkustaan alas!
[/quote]
Kaikki muu kuulostaa kivalta, mutta miksi munkin on pakko juoda alkoholia???? Mulla on ravintolatilanteissa "cover-juomat", jottei perkele tarvi selitellä juomattomuuttaan (alkoholiton mojito, ginger ale näyttää siideriltä jne.). Ja sitten kun kysyn klo 3 kuka haluaa kyydin kotiin kaikki on aivan ihmeissään, että ethän sä voi ajaa...
Kotona tapahtuvissa juhlissa juomattomuuttaan on vaikeampi peitellä. Ja silloin yleensä porukassa on joku, jolla on ilmeisesti ongelma oman juomisensa kanssa kun pitää yrittää saada muita juomaan.
On erittäin epäkohteliasta olla naama rutussa kylässä, siitä olen samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:52"]No eihan se alkoholin nauttiminen tarkoita sita, etta siella pitaa kontillaan rymyta vessaan oksentamaan kun ei enaa jaloillaan pysy! Monessa illanvietossa ollaan oltu mukana, joissa laitetaan ruokaa, muutama saattaa tanssahdella olohuoneessa, pelataan jotain peleja, istutaan ulkona tms. ja alkoholia nautitaan tuntikaupalla, mutta ei sita tarvitse ihan mieletonta vauhtia kaataa kurkustaan alas! #10 [/quote] Kaikki muu kuulostaa kivalta, mutta miksi munkin on pakko juoda alkoholia???? Mulla on ravintolatilanteissa "cover-juomat", jottei perkele tarvi selitellä juomattomuuttaan (alkoholiton mojito, ginger ale näyttää siideriltä jne.). Ja sitten kun kysyn klo 3 kuka haluaa kyydin kotiin kaikki on aivan ihmeissään, että ethän sä voi ajaa... Kotona tapahtuvissa juhlissa juomattomuuttaan on vaikeampi peitellä. Ja silloin yleensä porukassa on joku, jolla on ilmeisesti ongelma oman juomisensa kanssa kun pitää yrittää saada muita juomaan. On erittäin epäkohteliasta olla naama rutussa kylässä, siitä olen samaa mieltä.
[/quote]
En tarkoittanut, etta pakolla pitaisi kaikkien juodakaan. Sori, jos ei oikein tullut se ilmi viestistani! Lahinna tarkoitin sita, etta vaikka viinia ym. olisi tarjolla, ei sita tarvitse kaksin kasin vetaa. Luulin ap:n viestista, etta vieraat olivat vanhoja tuttuja, jotka ainakin ennen ovat alkoholia nauttineet. Minun puolestani on riittavaa, etta vieraat osaavat ottaa rennosti, nayttavat viihtyvan ja rupattelevat, eivatka istu sohvan nurkassa hiljaa puhelimen kanssa ja lahde tunnin paasta pois kun "vasyttaa." Alkoholin nautiskelu noin niin kuin yleisesti ottaen ei todellakaan ole pakollista! :)
Ap:n kaverit kuulostaa tylsiltä. Yleensä noissa tilanteissa vielä jollain on migreeni, yhdellä kuukautiskipuja ja yhdellä on naamassa punoitusta, kun aurinko on paistanut viisi minuuttia. Sitten näitä voivotellaan koko ilta sen teemukillisen äärellä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:07"]
Ap:n kaverit kuulostaa tylsiltä. Yleensä noissa tilanteissa vielä jollain on migreeni, yhdellä kuukautiskipuja ja yhdellä on naamassa punoitusta, kun aurinko on paistanut viisi minuuttia. Sitten näitä voivotellaan koko ilta sen teemukillisen äärellä.
[/quote]
Niin ja seuraavana päivänä kirjoitetaan Faceen: "Kiitos murut ihanasta illasta!"
Juurikin näin nro 20! tälläistä toivoin ja tälläisestä puhuttiin,mutta tulos oli jotain muuta ja harmi iso. AP