Minkälaisia tauluja teillä on seinillä?
Itselläni on taulu, jossa on pöytä ja pöydän alla on Aku Ankka koiran ruumiissa.
Sitten on toinen taulu, jossa on taidetta mitä voidaan tulkita monella erilailla. Ei siis selvää kuvaa.
Sitten on vielä sähkötaulu kaupungin kadusta. Pistokkeen kun laitan seinään kiinni niin taulun katuvalot syttyvät.
Kommentit (228)
Muutama öljyväriduuni ja pari grafiikkaa. Melko arvokkaita kaikki. Laatu ennen määrää.
M52
Tuli mieleen vanha vitsi perunkirjoituksesta.
Perunkirjoitusta toimittava henkilö kysyy paikallaolijoilta:
”Onko kuolinpesässä tunnettujen taitelijoiden töitä?”
Naisleski siihen: ”Ei ole”.
Joku leskelle: ”Mutta Liisa, kyllähän sinä setäsi tunsit.”
-Juristihuumoria
Yksi numeroitu vedos, sekä pääasiasssa äitini kankaalle maalaamia luonto / eläinaiheisia tauluja. Yksi suihkukynämaalaus edesmenneestä perheenjäsenestä, sukulaisen vesivärityö. kankaallepainettuja kuvia, valokuvasuurennoksia
Taulut on vanhojen ihmisten roinaa.
Erillaisia maisemamaalauksia keski ja etelä euroopasta. Maalauksia metsistä ja vuorista.
Kaupallisten taiteilijoiden öljyväritöitä kankaalle 1920-1980 luvuilta noin 10 kpl. Lisäksi äidin tekemä iso ryijy ja toimiva seinäkello vuodelta 1924.
Öljyväritöitä ja vedoksia. Tuttavapiirissä on maalareita, joilta olen myös taidetta ostanut. Itse olen tehnyt pari kollaasia vanhoista, mustavalkoisista postikorteista. Pari kaverin ottamaa valokuvaa. Oma muotokuva (eräs sukulainen halusi maalata). Makuuhuoneessa pari kangastaulua, jotka ovat tusinatavaraa, mutta sopivat sisutukseen.
Pidän hyvin erilaisista tauluista, ja ostan teoksen, jos siinä on jotain, mikä miellyttää. Tähän kämppään ei mahdu kyllä enää oikeastaan enempää taidetta. Haaveilen isommasta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kun vuokranantaja on kieltänyt kiinnittämästä seiniin mitään.
Kysypä, käviskö tällaisilla kiinnittäminen.
https://www.k-rauta.fi/tuote/kiinnityspala-command-taulu-keskikokoinen-…
Tällä hetkellä ei ole kuin yksi seinäkangas, jossa kuvattuna itselleni merkityksellinen jumalhahmo.
Pitäisi varmaan innostua "sisustamaan" jotenkin, kun paljaat seinät on aika kolkot.
Jaa. Maalaan ja piirrän itse eli omia tauluja, mun taulut on lähinnä luonto- ja puutarha-aiheisia ja joskus muotokuvia. Sitten on noita kirpparin "vie pois jos huolit" laareista löytyneitä piirustuksia ja maalauksia, kuten Ilmari Kaijala :) Kirppareilla tekee välillä löytöjä, kun kuolinpesät ei tiedä mitä ne myy. Ilona Sampovaaraa pari työtä, ostin aikoinaan kun sain isältä synttärirahaa, jotain oman sukulaisen teoksia (on ammattilainen ja aika tunnettu). Isäkin oli hyvä piirtäjä, kulkee meillä suvussa.
Aika monenlaista taulua löytyy. Sitä mikä silmää miellyttää.
Itse ottamistani Lapin maisemista kuvia. Yhdestä kuvasta teetin ison canvastaulun. Muut taulut ovat pienempiä. Taulujen lisäksi on muutama seinävaate, joissa myös teemana suomalainen maisema.
Investoimme paikallisen taiteilijan isohkoon maalaukseen. Muutti olkkarin ilmettä kertaheitolla raikkaammaksi ja jotenkin tähän aikaan sopivaksi. Maalausta tulee katseltua yhä vain.
Sen lisäksi on joitain ei-ammattitaiteilijan tekemiä muuten vain silmää miellyttäviä töitä järjesteltynä värin tai teeman mukaan.
"Oikeat" koulunsa käyneet ammattitaiteilijat on listattu kuvataiteilijamatrikkeliin. Tekevät yleensä vähän eri näköistä jälkeä kuin harrastajat.
Aitoa taidetta pääosin. Akvarelleja, öljymaalauksia yms. ihan kuuluisia taiteilijoita. Uusimpana Johanna Oraksen taulu. 1 vanha juliste Picasson taulusta ja 1 reliefi
Värikkäitä. Van Gogh, Minna Immonen, Gustav Klimt ym. värikkäitä taidejulisteita kehystettynä, monivärisiä isoja ryijyjä ja sit kirppiksiltä ostettuja krumeluurein levein kullanvärisin kehyksin kehystettyjä "tuntemattomien" taiteilijoiden maalauksia, maisemia, asetelmia ym. Nämä viimeiset kehysten vuoksi sisustuselementtinä, eikä niinkään teoksen. On myös paljon isoja peilejä näyttävin kehyksin. (iso talo joo)
Vierailija kirjoitti:
Virolaisen taiteilijan sci-fi-kauhuaiheisia tauluja, muotokuva kissasta I ja muutama Keikka juliste.
Et viittis kertoa taiteilijan nimeä, jos töistään löytyy kuvia interwebsistä? Scifikauhutaide kiinnostais.
Suorakaiteen muotoisia kuvia eri asioista.
Ei oo yhtään taulua. Olkarissa on hylly, johon olen laittanut iittala tuikkukippoja ja lyhdyn jossa valot sisällä. Useamman kerran viikossa tkipoissa palaa tuikut. Eteisessä on sisustus tarraa seinällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seinälle olen ripustanut tauluja joihin on kirjoitettu viisaita ajatuksia.
"home sweet home"
"live love laugh".
"home sweet home"
...
"Vaan ei se työ tekemällä lopu"
Lastenlasten tekemiä taideteoksia.
Valokuvia läheisistä.
Itse tekemiäni muotokuvapiirroksia, eläinpiirros ja abstraktia digitaidetta.
Nurkassa lojuu maalaamattomia taulupohjia.. odottavat inspiraatiota.
Isovaarini maalaama taulu upeasta Auringonlaskusta järven rannalla, enkelitaulu jossa lapset ylittävät vaarallista siltaa ja enkeli suojaa heitä sekä unisieppari jossa on susia.