Minkälaisia tauluja teillä on seinillä?
Itselläni on taulu, jossa on pöytä ja pöydän alla on Aku Ankka koiran ruumiissa.
Sitten on toinen taulu, jossa on taidetta mitä voidaan tulkita monella erilailla. Ei siis selvää kuvaa.
Sitten on vielä sähkötaulu kaupungin kadusta. Pistokkeen kun laitan seinään kiinni niin taulun katuvalot syttyvät.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos AP tästä aloituksestasi!!! Olen tainnut joskus tehdä samanlaisen avauksen ja odotin suurella mielenkiinnolla mitä ihmiset kirjoittaisivat. Nyt kirjoitin tämmöisen avauksen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4497679/harrastelijamaalari-mita-teet-t…
Harrastelijamaalari! Mitä teet tekemillesi maalauksille, joille ei ole mitään säilytyspaikkaa tai selvää tarvetta? Miksi maalaat?
Mitä tekisin kaiken maailman maalausteni kanssa? Ne ovat tällä hetkellä rullalla eikä ole mitään näyttelyitä tiedossa, mutta vievät hirveästi tilaa kämpässä... ei siis ole edes ateljeetilaa missään...
Miksi minä siis maalaan kun se tuottaa vain epämääräisen määrän roskamaalauksia ja -piirustuksia??? Haluan kuitenkin maalata kehittyäkseni paremmaksi 'taulumaalariksi'... Toisaalta ajattelen, että maailma on niin täynnä roskamaalauksia, että yhtään ainuttakaan ei kannata tehdä tänne lisää... Vain sellaiset maalaukset ovat arvokkaita, jotka panevat ihmisen rauhoittumaan ja antaa hyvän mielen katsojalle... ja toimii jonkun huoneen sisustuselementtinä... ehkäpä pirteänä väripilkkuna...
Tämän ongelmani ratkaisuksi olen tullut siihen tulokseen, että haluaisin ihmisiltä kuvia, joista haluaisivat taulun, joka toimisi sisustuselementtinä heidän kodissaan... pitäisi saada kolmen suosikkivärin ehdotuskin heiltä eli lempivärejä ja värejä, jotka sopivat kotinsa sisustukseen...
Haluaisin myös tehdä jonkinlaisia perhemuotokuvia eli kuvia, joissa useita perheenjäseniä tai ystäviä, jotka ovat kuvistani tunnistettavissa... vaikka eivät ole mitään valokuvatyyppisiä muotokuvia...
Kaikki tämän maalaushomman ja -harrastuksen tulosko menee sitten roskikseen kun aika minut jättää... Jotain hyviä ehdotuksia, mitä tehdä tämmöiselle piirustus- ja maalausharrastuksesta tuleville töille??? Olen dokumentoinut tekeleitäni, mutta sekin on sattumapeliä... eli riski, että lopulta päätyy kaatopaikalle...
Olen siis kovin tietoinen siitä, että mitään täyttä roskaa ei tänne maapallolle voi tuottaa enempää pyörimään ihmisten pieniin kotitiloihin... tästä syystä yritän myös dokumentoida kaiken minkä teen ja samalla tehdä oman oppimisprosessini ainakin itselleni mielenkiintoisemmaksi...
Miten saisin ihmiset lähettämään minulle kuvia piirustusten- ja maalausten harjoitusmateriaaliksi... toisinaan joku harrastajamaalarikin tuottaa arvokaita töitä... Teet suuren määrän töitä ja joku niistä on sattumalta mielenkiintoinen ja hyvä... mutta tämmöinen on pelkkää sattumapeliä... en tykkää yhtään...
Haluaisitko itsellesi taulun omasta motiivistasi, jonka tekemiseen itsekin siis osallistut ainakin jonkin verran??? Minä tekisin - yrittäisin tehdä - ihan ILMAISEKSI... vain mieluiset työt saavat jäädä elämään tänne maapallolle - muut menkööt roskikseen!!! Ja ihan hirveetä jos roskikseen pantavat jutut ovat vielä ongelmajätettäkin???
paintersgallery.blogspot.com / artworkbyig.blogspot.com
Terveisin,
Hullu maalariyrittäjä
P.S. Allekirjoitan näin niin ei kenenkään tarvitse huutaa, että olet jättänyt lääkesienet ottamatta...
Olen pelkkä harrastaja ja siksi olen todennut hyväntekeväisyyshuutokaupat kivaksi tavaksi laittaa taide kiertämään. Toisaalta työskenetelyni lähtökohta on itseni prosessointi, joten taiteeni ei ole välttämättä ns. miellyttävää. Toistaiseksi ovat kuitenkin tehneet kauppansa hyvän asian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten grafiikkaa (n.20kpl.), kangastöitä 5kpl, öljymaalauksia 1, akvarelleja 4kpl.
Suurin osa on sellaisia, joista taulun katsoja määrittelee, mitä se esittää. Ja lisää tulee, kun silmää miellyttäviä löytyy.
30 kpl tauluja seinillä?
Onko se sitten jotenkin erikoista?
Mahtanee sitten olla iso kämppä. Omaan kämppääni ei edes mahtuisi noin paljon tauluja seinille. Mahtaakohan olla intohimokin tauluihin? En ole ikinä nähnyt kellään noin paljon tauluja.
Tämä on n. 80 neliön 3h + k. Kyse ei ole mahtumisesta, vaan siitä miten ne ripustetaan. Seinäpinta on edelleen vahvana enemmistönä ja taulujen määrä ei (ainakaan vielä) näytä runsaalta. /11
Täytyy olla aikamoista silmää, että nuo kaikki taulut istuu hyvin seinille. Paljonko raaskit maksaa yhdestä taulusta?
Hinta ei ole määrittelevä tekijä. Osa on tunnettujen nykytaiteilijoiden teoksia, joista kaksi kappaletta on kirpparilöytöjä, halvalla. Olemme hankkineet silmiämme miellyttäviä tauluja ja hintahaarukka on laaja. Olemme visuaalisia ihmisiä. Seinä on yksi elementti ja taulut siihen on toinen. Jokaisen taulun ripustaminen on tarkkaan harkittu, suhteessa kokonaisuuteen ja tasapainoon. Kokonaisuuden ilmavuus ja seesteinen tunnelma on kaikessa etusijalla. Onko se sitten "silmää" tai ei, en osaa sanoa. /11
/11
Sä siis oot taideharrastelija. Mä oon joskus harrastanut taiteen tekemistä ja tässä välillämme on pieni yhteys. Vähän pisti miettimään mitä mieltä sä olisit minun taiteista.
Olisikohan ne yhtään sellaisia mitä voisit ostaa.
Enemmän se reaktio kiinnostaisi, jos näkisit mitä olen joskus tehnyt.
Kuulostaa kiinnostavalta. Tee kotisivut ja laita sinne kuvia + linkki tänne, niin palataan asiaan. /11
Ps. "Harrastelija" kuulostaa hiukan sellaiselta, että ikäänkuin vähän harrastaa. Minulla kyseessä on intohimo, tai jopa eräänlainen hulluus kauneuden harmoniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten grafiikkaa (n.20kpl.), kangastöitä 5kpl, öljymaalauksia 1, akvarelleja 4kpl.
Suurin osa on sellaisia, joista taulun katsoja määrittelee, mitä se esittää. Ja lisää tulee, kun silmää miellyttäviä löytyy.
30 kpl tauluja seinillä?
Onko se sitten jotenkin erikoista?
Mahtanee sitten olla iso kämppä. Omaan kämppääni ei edes mahtuisi noin paljon tauluja seinille. Mahtaakohan olla intohimokin tauluihin? En ole ikinä nähnyt kellään noin paljon tauluja.
Tämä on n. 80 neliön 3h + k. Kyse ei ole mahtumisesta, vaan siitä miten ne ripustetaan. Seinäpinta on edelleen vahvana enemmistönä ja taulujen määrä ei (ainakaan vielä) näytä runsaalta. /11
Täytyy olla aikamoista silmää, että nuo kaikki taulut istuu hyvin seinille. Paljonko raaskit maksaa yhdestä taulusta?
Hinta ei ole määrittelevä tekijä. Osa on tunnettujen nykytaiteilijoiden teoksia, joista kaksi kappaletta on kirpparilöytöjä, halvalla. Olemme hankkineet silmiämme miellyttäviä tauluja ja hintahaarukka on laaja. Olemme visuaalisia ihmisiä. Seinä on yksi elementti ja taulut siihen on toinen. Jokaisen taulun ripustaminen on tarkkaan harkittu, suhteessa kokonaisuuteen ja tasapainoon. Kokonaisuuden ilmavuus ja seesteinen tunnelma on kaikessa etusijalla. Onko se sitten "silmää" tai ei, en osaa sanoa. /11
/11
Sä siis oot taideharrastelija. Mä oon joskus harrastanut taiteen tekemistä ja tässä välillämme on pieni yhteys. Vähän pisti miettimään mitä mieltä sä olisit minun taiteista.
Olisikohan ne yhtään sellaisia mitä voisit ostaa.
Enemmän se reaktio kiinnostaisi, jos näkisit mitä olen joskus tehnyt.Kuulostaa kiinnostavalta. Tee kotisivut ja laita sinne kuvia + linkki tänne, niin palataan asiaan. /11
Ps. "Harrastelija" kuulostaa hiukan sellaiselta, että ikäänkuin vähän harrastaa. Minulla kyseessä on intohimo, tai jopa eräänlainen hulluus kauneuden harmoniaan.
En mä saa tuommoista aikaiseksi, kun en kovinkaan hyvin osaa tietokonetta käyttää (perustoiminnot vaan osaan), enkä toimivaa tietokonetta omista ja taiteeni eivät ole kotonani. Kiehtoo vaan ajatuksena himotaideharrastelijoiden suhtautumiset.
Sä oot himoharrastaja, ellet sitten työksesi sitä tee. Mulla on vähän sama, mutta kohteenani ovat elokuvat. Pidemmän päälle tuommoisesta harrastuksesta voi tulla ongelma, kuten tämä elokuva harrastus tekee itselleni niin.
On sekä öljyväritöitä että grafiikkaa. Osa perittyjä, osa itse hankittuja. Kaikki kuitenkin nk. matrikkelitaiteilijoilta ja kaikkien töiden provenienssi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
On sekä öljyväritöitä että grafiikkaa. Osa perittyjä, osa itse hankittuja. Kaikki kuitenkin nk. matrikkelitaiteilijoilta ja kaikkien töiden provenienssi tiedossa.
Matrikkelitaiteilija-termiä käyttävistä suurin osa ei tiedä, mitä se tarkoittaa. Luulevat sen olevan jotain hienoa ja lupaus siitä, että taide on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matrikkelitaiteilija-termiä käyttävistä suurin osa ei tiedä, mitä se tarkoittaa. Luulevat sen olevan jotain hienoa ja lupaus siitä, että taide on hyvää.
Kuvataiteilijamatrikkeliin pääsee, jos on kuvataiteilijoiden liiton jäsen. Ei sen kummempaa. Ei ole mitään suurta jurytystä, jossa todennettaisiin taiteen arvo.
Jonkun 80 luvun muuntajan sähkökaavio
True story
Harrastelija
Miksi et maalaa vaikka koiria, kissoja tm ja laita kotisivulle hintatiedustelun kanssa.
Olen varma että moni haluaisi nimenomaan kotieläimistä tauluja.
Välillä voi tehdä karsintaa ja maalata epäonnistuneiden töiden päälle tai heittää pois. Vaikka toki on aina mahdollisuus, että joku tykkäisi niistä, vaikka itse ei pidä minään. Tee vähemmän, mutta paremmin suunniteltuja töitä ja myy ne pois?[/quote]
Kiitos tästä hyvästä vinkistä, mutta homma ei kyllä toimi noin... on varmaan henkilöistä kiinni... Vähemmän tekeminen on vaikeaa kun tekee vain vähän... mitä on vähän ja mikä paljon? Paremmin suunniteltu on ihan oma juttunsa... Värejä ja tekniikkaa oppii vain tekemällä eikä suunnittelemalla paremmin vähempään määrää... Vaikka olisi kuinka suunniteltuja töitä niin myyminen on ihan oma juttunsa enkä ainakaan minä ole myymässä mitään... Onko sinulla itselläsi tämä harrastus? Oletko huomannut, että käsi kädessä saattaa käydä taitotason nousu ja teosten määrä? Ei se määrä vaan se laatu ei ihan stemmaa... Hyviltä tekijöiltä saattaa tulla suuria määriäkin... Joku keksi sanoa, että kun on piirtänyt 5000 piirustusta niin jo osaa piirtää... Eihän se ole kuin 10 riisiä A4 kopiopaperia...
Arpajaisista voitettu May Britt Kyeserudin huonetaulu, jossa paljon kukkia. Tori.fistä kautta saatu Monetin taulujäljennys, jossa kaksi naista on veneessä. Yksi öljyvärimaalaus, jossa on kukkia maljakossa, hankittu kirpputorilta. Vaikka näiden arvo on mitätön, kaikki ovat kauniita ja miellyttää silmää.
En kerää ongelmajätettä, enkä ainakaan esittelisi sitä seinälläni!! Ehkä jonkun luomubanaanin voisin läiskäistä seinään seuraavan päivän evääksi/taiteeksi, mutta sitä seuraavat banaanikärpäiset eivät sovi lemmikittömään kotiin.
Lemmikittömään kotiin eivät myöskään kuulu eläinaiheiset taulut, kuten kissa tai koirataulut.
Meillä ei oikein kunnon tauluja ole. Seinällä on pari isomummon tekemää ristipistotyötä, minun ikean paksuihin kehyksiin tekemät asetelmat lasten vauvavuosiin liittyen, lapsen vesivärityö kehyksissä, taulukello sekä pari miekkaa.
Yksi meriaiheinen maalaus 70-luvulta.
Don Rosan signeeraama Sammon salaisuus -kirjan kansivedos
Lapsen vahaliiduilla päiväkodissa piirtämä Narnian Aslanin kuva , joka tauluista rakkain
Vierailija kirjoitti:
Prahasta joskus ostettuja Mucha-printtejä, pari vanhempaa lintuaiheista litografiaa. Yksi lahjaksi saatu vesivärimaalaus. Sitten on muutamia koristelautasia.
Kuulostaa kivalta!
Pari omaa lyijykynäpiirrosta, yksi huutokaupasta hankittu talvimaisema (kotimainen öljyvärimaalaus 70-luvulta) ja pari kehystettyä, alkuperäistä 30-luvun elokuvajulistetta.
Välillä voi tehdä karsintaa ja maalata epäonnistuneiden töiden päälle tai heittää pois. Vaikka toki on aina mahdollisuus, että joku tykkäisi niistä, vaikka itse ei pidä minään. Tee vähemmän, mutta paremmin suunniteltuja töitä ja myy ne pois?