Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia tauluja teillä on seinillä?

Vierailija
05.02.2022 |

Itselläni on taulu, jossa on pöytä ja pöydän alla on Aku Ankka koiran ruumiissa.

Sitten on toinen taulu, jossa on taidetta mitä voidaan tulkita monella erilailla. Ei siis selvää kuvaa.

Sitten on vielä sähkötaulu kaupungin kadusta. Pistokkeen kun laitan seinään kiinni niin taulun katuvalot syttyvät.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten grafiikkaa (n.20kpl.), kangastöitä 5kpl, öljymaalauksia 1, akvarelleja 4kpl.

Suurin osa on sellaisia, joista taulun katsoja määrittelee, mitä se esittää. Ja lisää tulee, kun silmää miellyttäviä löytyy.

30 kpl tauluja seinillä?

Onko se sitten jotenkin erikoista?

Mahtanee sitten olla iso kämppä. Omaan kämppääni ei edes mahtuisi noin paljon tauluja seinille. Mahtaakohan olla intohimokin tauluihin? En ole ikinä nähnyt kellään noin paljon tauluja.

Vierailija
22/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen taiteilijan öljyvärimaalauksia 9 kpl, 2 Neuvosen grafikkatyötä, iso puupiirrosvedos, kurssikaverin akryylimaalaus, isäni maalauksia, Gallen-Kallelan heliogravyyri (aito tai ei, samantekevää), signeeraamattomia ölyvärimaalauksia joitain kappaleita, kehystettyjä 1800-l painoksia, vedoksia jne. Kaikki taulut esittävät naishahmoja, eläimiä tai tähtisumuja. Omia maalauksia en ole edes kuvitellut laittavani seinälle noiden aarteiden joukkoon. Veistoksia monin verroin enemmän.

Rakastan taidetta. Vaikka ruokarahoista nipistän, jotta saan haluamani. Siksi kai aina köyhä ja pieni:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kun vuokranantaja on kieltänyt kiinnittämästä seiniin mitään.

Jos haluaisit ripustaa tauluja, voisiko vuokranantajalta kysyä jos antaisi luvan laittaa ripustus-/taulukiskon jollekin seinälle?

Vierailija
24/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seinälle olen ripustanut tauluja joihin on kirjoitettu viisaita ajatuksia.

"home sweet home"

"live love laugh".

"home sweet home"

...

Mä veikkaan, että nuo taulusi täydentävät kotisi sisustusta, sillä mulla on mielikuva miltä kämppäsi näyttää.

Vierailija
25/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Desenion julisteita!

Vierailija
26/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tauluja. On aitoa ja on modernia. Eniten pidän venäläisen taiteilijan maalaamasta Pioni aiheesta sekä Kubistisista Juan Gris tauluista. 

On myös öljyjä historiallisista tapahtumista.

On vaan liian vähän seiniä!

Vierailija
27/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten grafiikkaa (n.20kpl.), kangastöitä 5kpl, öljymaalauksia 1, akvarelleja 4kpl.

Suurin osa on sellaisia, joista taulun katsoja määrittelee, mitä se esittää. Ja lisää tulee, kun silmää miellyttäviä löytyy.

30 kpl tauluja seinillä?

Mahtanee sitten olla iso kämppä. Omaan kämppääni ei edes mahtuisi noin paljon tauluja seinille. Mahtaakohan olla intohimokin tauluihin? En ole ikinä nähnyt kellään noin paljon tauluja.

Tämä on n. 80 neliön 3h + k. Kyse ei ole mahtumisesta, vaan siitä miten ne ripustetaan. Seinäpinta on edelleen vahvana enemmistönä ja taulujen määrä ei (ainakaan vielä) näytä runsaalta. /11

Vierailija
28/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seinälle olen ripustanut tauluja joihin on kirjoitettu viisaita ajatuksia.

"home sweet home"

"live love laugh".

"home sweet home"

...

Mä veikkaan, että nuo taulusi täydentävät kotisi sisustusta, sillä mulla on mielikuva miltä kämppäsi näyttää.

Itse en kotiini hankkisi noita iskulauseita. Ikea tulee mieleen. 

Vierailija
29/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animetyttöjä ja japanilaisia maalauksia. M27

Vierailija
30/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kpl tauluja seinillä?

Mulla on yhdessä kollaasissa varmaan reilu kymmenkunta taulua, suurimmat ehkä n.40x50cm ja pienimmät n.30x20cm. Äkkiäkös tuollaisista kertyy.

Vierailija
31/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kun vuokranantaja on kieltänyt kiinnittämästä seiniin mitään.

Jos haluaisit ripustaa tauluja, voisiko vuokranantajalta kysyä jos antaisi luvan laittaa ripustus-/taulukiskon jollekin seinälle?

Ostin tarralla/koukulla/"teipillä" toimivan taulukiinnityksen. Sopii useimpiin tapetteihin ja siis voi poistaa jälkiä jättämättä. Oli eri painoisille tauluille vaihtoehtoja. Kaikkiin kehyksiini eivät sopineet, mutta useimpiin kyllä.

Vierailija
32/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Muutamia läheiseni maalaamia mm. eläinaiheisia.

- Ystävältä lahjaksi saatu ja toinen ostamani "samaa sarjaa" edustava eläinaihe. - Pari "perintötaulua" kaupunki- ja vesimaisema.

On tunnesuhde tauluihin ja niiden tekijöihin. Ovat kauniita ja rakkaita.

Perintötaulut taas ovat tärkeitä puolisolle, jonka puolelta ne ovat tulleet.

Vierailija
33/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiiltäviä yksisarvistauluja lapsuudestani, pari maisemataulua jotka myös kiiltäviä, pari 1000 palaisesta palapelistä tehtyä taulua (toisessa lohikäärme, toisessa susia), parhaan ystäväni minulle maalaama taulu kahdesta rotastani jotka omistin vuosia sitten.

Rotat <3 Voisin täyttää seinäni rotta- ja kissatauluilla. Täydellinen muoto molemmilla.

Vierailija
34/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kpl tauluja seinillä?

Tämä on n. 80 neliön 3h + k. Kyse ei ole mahtumisesta, vaan siitä miten ne ripustetaan. Seinäpinta on edelleen vahvana enemmistönä ja taulujen määrä ei (ainakaan vielä) näytä runsaalta. /11

Täytyy olla aikamoista silmää, että nuo kaikki taulut istuu hyvin seinille. Paljonko raaskit maksaa yhdestä taulusta?

Vierailija
35/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneen seinällä on taulu jossa elsa ja anna seisovat vierekkäin. olen joskus tilannut taulun joltain ammattitaiteilijalta.

Vierailija
36/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP tästä aloituksestasi!!! Olen tainnut joskus tehdä samanlaisen avauksen ja odotin suurella mielenkiinnolla mitä ihmiset kirjoittaisivat. Nyt kirjoitin tämmöisen avauksen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4497679/harrastelijamaalari-mita-teet-t…

Harrastelijamaalari! Mitä teet tekemillesi maalauksille, joille ei ole mitään säilytyspaikkaa tai selvää tarvetta? Miksi maalaat? 

Mitä tekisin kaiken maailman maalausteni kanssa? Ne ovat tällä hetkellä rullalla eikä ole mitään näyttelyitä tiedossa, mutta vievät hirveästi tilaa kämpässä... ei siis ole edes ateljeetilaa missään... 

Miksi minä siis maalaan kun se tuottaa vain epämääräisen määrän roskamaalauksia ja -piirustuksia??? Haluan kuitenkin maalata kehittyäkseni paremmaksi 'taulumaalariksi'... Toisaalta ajattelen, että maailma on niin täynnä roskamaalauksia, että yhtään ainuttakaan ei kannata tehdä tänne lisää... Vain sellaiset maalaukset ovat arvokkaita, jotka panevat ihmisen rauhoittumaan ja antaa hyvän mielen katsojalle... ja toimii jonkun huoneen sisustuselementtinä... ehkäpä pirteänä väripilkkuna... 

Tämän ongelmani ratkaisuksi olen tullut siihen tulokseen, että haluaisin ihmisiltä kuvia, joista haluaisivat taulun, joka toimisi sisustuselementtinä heidän kodissaan... pitäisi saada kolmen suosikkivärin ehdotuskin heiltä eli lempivärejä ja värejä, jotka sopivat kotinsa sisustukseen... 

Haluaisin myös tehdä jonkinlaisia perhemuotokuvia eli kuvia, joissa useita perheenjäseniä tai ystäviä, jotka ovat kuvistani tunnistettavissa... vaikka eivät ole mitään valokuvatyyppisiä muotokuvia... 

Kaikki tämän maalaushomman ja -harrastuksen tulosko menee sitten roskikseen kun aika minut jättää... Jotain hyviä ehdotuksia, mitä tehdä tämmöiselle piirustus- ja maalausharrastuksesta tuleville töille??? Olen dokumentoinut tekeleitäni, mutta sekin on sattumapeliä... eli riski, että lopulta päätyy kaatopaikalle...

Olen siis kovin tietoinen siitä, että mitään täyttä roskaa ei tänne maapallolle voi tuottaa enempää pyörimään ihmisten pieniin kotitiloihin... tästä syystä yritän myös dokumentoida kaiken minkä teen ja samalla tehdä oman oppimisprosessini ainakin itselleni mielenkiintoisemmaksi...  

Miten saisin ihmiset lähettämään minulle kuvia piirustusten- ja maalausten harjoitusmateriaaliksi... toisinaan joku harrastajamaalarikin tuottaa arvokaita töitä... Teet suuren määrän töitä ja joku niistä on sattumalta mielenkiintoinen ja hyvä... mutta tämmöinen on pelkkää sattumapeliä... en tykkää yhtään...

Haluaisitko itsellesi taulun omasta motiivistasi, jonka tekemiseen itsekin siis osallistut ainakin jonkin verran??? Minä tekisin - yrittäisin tehdä - ihan ILMAISEKSI... vain mieluiset työt saavat jäädä elämään tänne maapallolle - muut menkööt roskikseen!!! Ja ihan hirveetä jos roskikseen pantavat jutut ovat vielä ongelmajätettäkin???

paintersgallery.blogspot.com / artworkbyig.blogspot.com 

Terveisin, 

Hullu maalariyrittäjä

P.S. Allekirjoitan näin niin ei kenenkään tarvitse huutaa, että olet jättänyt lääkesienet ottamatta...  

Vierailija
37/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kpl tauluja seinillä?

Täytyy olla aikamoista silmää, että nuo kaikki taulut istuu hyvin seinille. Paljonko raaskit maksaa yhdestä taulusta?

Hinta ei ole määrittelevä tekijä. Osa on tunnettujen nykytaiteilijoiden teoksia, joista kaksi kappaletta on kirpparilöytöjä, halvalla. Olemme hankkineet silmiämme miellyttäviä tauluja ja hintahaarukka on laaja. Olemme visuaalisia ihmisiä. Seinä on yksi elementti ja taulut siihen on toinen. Jokaisen taulun ripustaminen on tarkkaan harkittu, suhteessa kokonaisuuteen ja tasapainoon. Kokonaisuuden ilmavuus ja seesteinen tunnelma on kaikessa etusijalla. Onko se sitten "silmää" tai ei, en osaa sanoa. /11

/11

Vierailija
38/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos AP tästä aloituksestasi!!! Olen tainnut joskus tehdä samanlaisen avauksen ja odotin suurella mielenkiinnolla mitä ihmiset kirjoittaisivat. Nyt kirjoitin tämmöisen avauksen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4497679/harrastelijamaalari-mita-teet-t…

Harrastelijamaalari! Mitä teet tekemillesi maalauksille, joille ei ole mitään säilytyspaikkaa tai selvää tarvetta? Miksi maalaat? 

Mitä tekisin kaiken maailman maalausteni kanssa? Ne ovat tällä hetkellä rullalla eikä ole mitään näyttelyitä tiedossa, mutta vievät hirveästi tilaa kämpässä... ei siis ole edes ateljeetilaa missään... 

Miksi minä siis maalaan kun se tuottaa vain epämääräisen määrän roskamaalauksia ja -piirustuksia??? Haluan kuitenkin maalata kehittyäkseni paremmaksi 'taulumaalariksi'... Toisaalta ajattelen, että maailma on niin täynnä roskamaalauksia, että yhtään ainuttakaan ei kannata tehdä tänne lisää... Vain sellaiset maalaukset ovat arvokkaita, jotka panevat ihmisen rauhoittumaan ja antaa hyvän mielen katsojalle... ja toimii jonkun huoneen sisustuselementtinä... ehkäpä pirteänä väripilkkuna... 

Tämän ongelmani ratkaisuksi olen tullut siihen tulokseen, että haluaisin ihmisiltä kuvia, joista haluaisivat taulun, joka toimisi sisustuselementtinä heidän kodissaan... pitäisi saada kolmen suosikkivärin ehdotuskin heiltä eli lempivärejä ja värejä, jotka sopivat kotinsa sisustukseen... 

Haluaisin myös tehdä jonkinlaisia perhemuotokuvia eli kuvia, joissa useita perheenjäseniä tai ystäviä, jotka ovat kuvistani tunnistettavissa... vaikka eivät ole mitään valokuvatyyppisiä muotokuvia... 

Kaikki tämän maalaushomman ja -harrastuksen tulosko menee sitten roskikseen kun aika minut jättää... Jotain hyviä ehdotuksia, mitä tehdä tämmöiselle piirustus- ja maalausharrastuksesta tuleville töille??? Olen dokumentoinut tekeleitäni, mutta sekin on sattumapeliä... eli riski, että lopulta päätyy kaatopaikalle...

Olen siis kovin tietoinen siitä, että mitään täyttä roskaa ei tänne maapallolle voi tuottaa enempää pyörimään ihmisten pieniin kotitiloihin... tästä syystä yritän myös dokumentoida kaiken minkä teen ja samalla tehdä oman oppimisprosessini ainakin itselleni mielenkiintoisemmaksi...  

Miten saisin ihmiset lähettämään minulle kuvia piirustusten- ja maalausten harjoitusmateriaaliksi... toisinaan joku harrastajamaalarikin tuottaa arvokaita töitä... Teet suuren määrän töitä ja joku niistä on sattumalta mielenkiintoinen ja hyvä... mutta tämmöinen on pelkkää sattumapeliä... en tykkää yhtään...

Haluaisitko itsellesi taulun omasta motiivistasi, jonka tekemiseen itsekin siis osallistut ainakin jonkin verran??? Minä tekisin - yrittäisin tehdä - ihan ILMAISEKSI... vain mieluiset työt saavat jäädä elämään tänne maapallolle - muut menkööt roskikseen!!! Ja ihan hirveetä jos roskikseen pantavat jutut ovat vielä ongelmajätettäkin???

paintersgallery.blogspot.com / artworkbyig.blogspot.com 

Terveisin, 

Hullu maalariyrittäjä

P.S. Allekirjoitan näin niin ei kenenkään tarvitse huutaa, että olet jättänyt lääkesienet ottamatta...  

Kiva, että pidät aloituksestani :)

Itselläni tuli mieleen, että eikö niitä omia töitä voisi mainostaa somessa, jotta niille löytyisi ostajansa. Voisi vaikka tehdä verkkosivut omalle taide uralle. Jotta taiteilijakin voisi tosi hyvin menestyä niin sitä pitäisi markkinoida itseään.

Pitäisi saada omia töitä ja omaa nimeä esille.

Vierailija
39/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 kpl tauluja seinillä?

Hinta ei ole määrittelevä tekijä. Osa on tunnettujen nykytaiteilijoiden teoksia, joista kaksi kappaletta on kirpparilöytöjä, halvalla. Olemme hankkineet silmiämme miellyttäviä tauluja ja hintahaarukka on laaja. Olemme visuaalisia ihmisiä. Seinä on yksi elementti ja taulut siihen on toinen. Jokaisen taulun ripustaminen on tarkkaan harkittu, suhteessa kokonaisuuteen ja tasapainoon. Kokonaisuuden ilmavuus ja seesteinen tunnelma on kaikessa etusijalla. Onko se sitten "silmää" tai ei, en osaa sanoa. /11

/11

Sä siis oot taideharrastelija. Mä oon joskus harrastanut taiteen tekemistä ja tässä välillämme on pieni yhteys. Vähän pisti miettimään mitä mieltä sä olisit minun taiteista.

Olisikohan ne yhtään sellaisia mitä voisit ostaa.

Enemmän se reaktio kiinnostaisi, jos näkisit mitä olen joskus tehnyt.

Vierailija
40/228 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysymyksiini suhtaudutaan negatiivisesti?

Eikö teillä herää joistakin kommenteista kysymyksiä, joihin haluaisitte vastauksia?

Mitä pahaa näette kysymyksissä?

Enkä tarkoita kommentteja vaan alanuolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän