Vitriinikirjahyllyt, pianot, kangaspuut... Joskus kalliita, nyt ongelmajätettä
Mitkä muut kodin tavarat alkavat olla ei-toivottuja ja vaikeasti hävitettäviä?
Kommentit (248)
Oon etsinyt pianoa ja torista yhytinkin yhden joka sanoi antavansa jonkun perus Hellaksen pianon ilmaiseksi, mutta sitten kun sain hänet kiinni, olisikin pitänyt maksaa koska kyselijöitä oli niin paljon.
Hyvin voisin maksaakin pianosta, ei siinä mitään, mutta ilmoituksessa voisi sen heti kertoa. Mulla on kuljetus ja kantajat omasta takaa.
Toinen johon otin torin kautta yhteyttä, ei saanut tapaamista mitenkään onnistumaan, vaikka minulle olisi käynyt melkein koska vaan.
Näin Etelä-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitriineitä käytetään vieläkin. Nykyisin monet hankkivat jopa koko seinän levyisen kirjahyllyn vitriinin tapaisena, jossa kirjat ovat hyllyillä läpinäkyvien lasiovien takana.
Samoin keräilijöillä on edelleen vitreenejä.
Tottahan jokainen sisustaa kotinsa oman mielensä ja halujensa mukaan, mikä koti se semmonen olis, johon kalusteet ja sisustus hankitaan muiden ihmisten mielipiteiden tai halujen takia ja mukaan?
Tuntuisiko sellainen paikka kodilta?
No koitapa myydä se upea vitriinisi ja katsotaan sitten saatko enemmän kuin hankintahinta oli, vai joudutko peräti maksamaan että joku vie sen. Jos ihme tapahtuu ja saat rahaa niin osta vaikka Aapinen ja opettele lukemaan.
Minun ei tarvitse sitä myydä. Sen vie lapset roskiin /kaatopaikalle kun kuolen tai kun luovun asunnosta ja menen hoivakotiin. Tai jos olen tuolloin vielä hyväkuntoinen, hommaan sen itse "jätteisiin".
Emme ole hankkineet sitä jälleenmyyntiä varten, vaan se on mielestämme kaunis ja sillä on oma käyttötarkoituksensa kodissamme.
Suurimman osan isosta vitriinistä täyttävät kirjat.
Se ja paljon muutakin muodostaaa meidän kotimme tällä hetkellä.
Vai pitäisikö ihmisen jo alle kolmikymppisenä ajatella kuolemaansa, ja asua tyhjässä asunnossa koko elämänsä, ettei vaan kenellekään tulee mitään vaivaa oman poismenon jälkeen.
Kaikenlaista ihmiset ostavat ja hankkivat elämässään. Myös matkustelevat paljon, viihtyvät itse ostamillaan tai rakentamillaan kesämökeillään järvien ja merenrannoilla.
Ja paljon, paljon muuta.
Tuota kaikkea kutsutaan nimellä elämä.
Ja se elämä on erilaista ja erityyppistä eri ihmisillä.
N.56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostettiin uusi vitriinikirjahylly. Miehen palkinnot ei mahtuneet edellisiin.
Mitäs jos sanoisin että niiden peruskoulun harrastusryhmässä saatujen pokaalien esitteleminen on pikemminkin noloa kuin siistiä? Yhden voi jättää näkyville, eräänlaiseksi muistoksi, mutta muut kannattaa kärrätä varastoon. Töttöröö, tilaa tuli kuin itsestään ja varsinaiset arvokisamitalitkaan eivät enää huku krääsän alle.
Ei kestä kiittää.Pieni hetki. Sanoin miehelle että SM-liigan pokaalit voi kantaa kellariin viemästä tilaa olohuoneesta.
Missä koulussa pelattiin sm-liigatason matseja??
Juu nou, kärräät ne koulujen välisten hiihtokilpailujen lusikat ja lautaset, jne. varastoon, niin pääsee liigapalkinnot oikeuksiinsa. Niistäkin kannattaa tosin karsia ne vähäarvoisimmat jos on kovin paljon.
Nyt ootte tainneet lukea sisustusblogeja vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vain luetteli niitä tavaroita joita ei enää saa kierrätettyä helposti ja joita on lahjoitusryhmissä runsaasti. Turha vetää hernettä nenuun vaikka itsellä näitä "aarteena" olisikin.
No aika lyhyeksi olisi jäänyt keskustelu, jos kaikki vaan hymisevät, että samaa mieltä ollaan. Totta kai keskustelut vetävät puoleensa niitä, jotka ovat eri mieltä. Turha vetää hernettä nenuun, vaikka joku haluaa kertoa arvostavansa noita tavaroita.
Sen voi varmaan kertoa asiallisestikin, eikä haukkumalla tyhmäksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman käy sääliksi suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat. Ovat aikanaan laittaneet pienen omaisuuden tietosanakirjasarjoihin. Nyt niiden hävittämisestä pitää jopa maksaa.
Minun käy sääliksi meidän ikäluokkamme. Joudumme hankkiutumaan eroon vanhempiemme tavaroista ja kirjoista.
Auts, totta, jos ne ei itse millään raaski luopua niistä. Esim. Valittujen palojen lyhennetyt kirjat. Yih. Niitäkin vielä hyllyissä näkee.
lmao mitä väliä? Kun aika omistajasta jättää niin roskiin vaan. Luuletko että tämänpäivän vanhuksetkaan säästi omien edeltäjiensä roinaa?
Meillä on käytössä reilusti yli 100 vuotta vanhoja huonekaluja, lisäksi vähän uudempiakin, suunnilleen 1920- tai -30-luvulta. Yhden vanhan kaluston on lapsi vienyt omaan käyttöönsä. Vankkaa hyvää puutavaraa eikä mitään lastulevyhöttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitriineitä käytetään vieläkin. Nykyisin monet hankkivat jopa koko seinän levyisen kirjahyllyn vitriinin tapaisena, jossa kirjat ovat hyllyillä läpinäkyvien lasiovien takana.
Tottahan jokainen sisustaa kotinsa oman mielensä ja halujensa mukaan, mikä koti se semmonen olis, johon kalusteet ja sisustus hankitaan muiden ihmisten mielipiteiden tai halujen takia ja mukaan?
No koitapa myydä se upea vitriinisi ja katsotaan sitten saatko enemmän kuin hankintahinta oli, vai joudutko peräti maksamaan että joku vie sen. Jos ihme tapahtuu ja saat rahaa niin osta vaikka Aapinen ja opettele lukemaan.
Minun ei tarvitse sitä myydä. Sen vie lapset roskiin /kaatopaikalle kun kuolen tai kun luovun asunnosta ja menen hoivakotiin. Tai jos olen tuolloin vielä hyväkuntoinen, hommaan sen itse "jätteisiin".
Emme ole hankkineet sitä jälleenmyyntiä varten, vaan se on mielestämme kaunis ja sillä on oma käyttötarkoituksensa kodissamme.
Se ja paljon muutakin muodostaaa meidän kotimme tällä hetkellä.Vai pitäisikö ihmisen jo alle kolmikymppisenä ajatella kuolemaansa, ja asua tyhjässä asunnossa koko elämänsä, ettei vaan kenellekään tulee mitään vaivaa oman poismenon jälkeen.
Kaikenlaista ihmiset ostavat ja hankkivat elämässään. Myös matkustelevat paljon, viihtyvät itse ostamillaan tai rakentamillaan kesämökeillään järvien ja merenrannoilla.
Ja paljon, paljon muuta.Tuota kaikkea kutsutaan nimellä elämä.
Ja se elämä on erilaista ja erityyppistä eri ihmisillä.N.56
Turhaa äläkkää sieluttomilta sisustusblogeja iltakaudet lukevilta itsetunnottomilta, jotka etsivät itseään muiden hyväksynnästä.
Kyllähän nyt itsekin ostaisin hyväkuntoisen laatuvitriinin kirjoille ja mille tahansa esineille, jos jostakin saisin sopuhintaan sisustuksen värimaailmaan suht. sopivan. Onneksi ei ole mitään kaikki valkoista -teemaa, niin ei ole niin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon etsinyt pianoa ja torista yhytinkin yhden joka sanoi antavansa jonkun perus Hellaksen pianon ilmaiseksi, mutta sitten kun sain hänet kiinni, olisikin pitänyt maksaa koska kyselijöitä oli niin paljon.
Hyvin voisin maksaakin pianosta, ei siinä mitään, mutta ilmoituksessa voisi sen heti kertoa. Mulla on kuljetus ja kantajat omasta takaa.
Toinen johon otin torin kautta yhteyttä, ei saanut tapaamista mitenkään onnistumaan, vaikka minulle olisi käynyt melkein koska vaan.
Näin Etelä-Pohjanmaalla.
Laita oma Otetaan vastaan -ilmoitus niin veikkaan että saat sen pianon aika pian. Etenkin noita Hellas-pianoja on paljon tarjolla. Minullakin olisi mutta asun turhan kaukana Etelä-Pohjanmaasta.
Voi kun olisin lukenut tämän aiemmin! Että joku antaisi ilmaiseksi vitriinikirjahyllyjä.
No, seuraavalla kerralla sitten. Meille kyllä kelpaa.
Viimeksi tuunattiin vitriinihyllystä lapselle "mangakaappi" maaleilla. Tuli niin hieno, että olette varmasti törmänneet kuvajakoihin.
Harrastehuoneen dvd-kaappi olis seuraavana.
Vierailija kirjoitti:
Diesel-autot. Näistähän on ollut lehdissäkin juttua.
Mutta noin yleisesti ottaen monilla on jostakin syystä vääristynyt ajatus siitä, että vanhan tavaran pitäisi olla arvokasta tai ylipäänsä että tavaroiden pitäisi säilyttää arvonsa. Hyvin harvoin näin on oikeasti. Ja tavarathan ostetaan käyttöön ja jos palvelevat mielekkään käyttöikänsä verran rittävän hyvin niin sehän on jo tosi hyvä suoritus.
Mä kyllä lupaan juda mukin dieseliä jos seuraavan 10 vuoden aikana dieselpolttoaineen jakelu lopetetaan. Hinnasta ei nyt sitten tiedä, rypsiöljyä saa nytkin n. 1,5€ litra tukusta.
Sähköpianot on ihan suosittuja. Ei niitä saa ilmaiseksi. Sen sijaan kolhot vanhat akustiset pianot, joita pitää virittääkin, on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman käy sääliksi suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat. Ovat aikanaan laittaneet pienen omaisuuden tietosanakirjasarjoihin. Nyt niiden hävittämisestä pitää jopa maksaa.
Minun käy sääliksi meidän ikäluokkamme. Joudumme hankkiutumaan eroon vanhempiemme tavaroista ja kirjoista.
Auts, totta, jos ne ei itse millään raaski luopua niistä. Esim. Valittujen palojen lyhennetyt kirjat. Yih. Niitäkin vielä hyllyissä näkee.
lmao mitä väliä? Kun aika omistajasta jättää niin roskiin vaan. Luuletko että tämänpäivän vanhuksetkaan säästi omien edeltäjiensä roinaa?
Roskiin ne menevätkin, mutta tajuatko mikä homma on tyhjentää iso omakotitalo autotalleineen ja varastoineen. Tai vaihtoehtoisesti maksaa jollekin, että tekee sen homman.
Jos se tuntuu liian raskaalta, niin älä ota perintöä vastaan. Anna se vaikka mulle tai hyväntekeväisyyteen, kyllä me otetaan se sun käsistäsi, älä huoli.
Siellä jo odotellaan dollarin kuvat silmissä, että saisi tietokirjasarjan, kangaspuut, kuvaputkitöllön, 70-luvun kangassohvan, Kanarian matkamuistoja, kulahtakeita vaatteita ja muita aarteita. Aaah... Mikä satumainen onni jos joku sellaisen kuorman lahjoittaisi!
Kerran jotain onni potkaisikin kun vaarista aika jätti. Saatiin myytyä tupa irtaimistoineen jollekin innokkaalle. Sitä ennen kärrättiin sinne vielä lisää romua, jotka muuten olisi menneet kaatarille, vanhoja patjoja, rikkinäisiä fillareita, jne.
Tarina ei kerro keksikö uusi omistaja vanhoille tavaroille käyttöä, vai tilasiko romulavan pihaan.
Kotien määrä johon ylipäätään mahtuu isoja käyttötavaroita kuten kirjahyllyjä, pianoja ja flyygeleitä, tietosanakirjasarjoja supistuu kaiken aikaa. Toinen asia on että ei koeta olevan tarvetta.
Kuten jo mainittu tiettyjen tyylilajien kirjahyllyille sekä isoillekin soittimille on "aina" jonkin kokoinen niche-kysyntä joka ei katoa. Tietosanakirjasarjoille hyvin pieni ja katoava.
Itse huolisin jos saisi sormia napsauttamalla lisää tilaa sen verran, että nykyisen kirjahyllymäärän vaikka kaksinkertaistaisi. Ja nykyisten soittimien määrää voisi lisätä vaikka perinteisellä pianolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostettiin uusi vitriinikirjahylly. Miehen palkinnot ei mahtuneet edellisiin.
Mitäs jos sanoisin että niiden peruskoulun harrastusryhmässä saatujen pokaalien esitteleminen on pikemminkin noloa kuin siistiä? Yhden voi jättää näkyville, eräänlaiseksi muistoksi, mutta muut kannattaa kärrätä varastoon. Töttöröö, tilaa tuli kuin itsestään ja varsinaiset arvokisamitalitkaan eivät enää huku krääsän alle.
Ei kestä kiittää.
Konmaritus aivopesu mennyt näköjään perille.
Vierailija kirjoitti:
Miksette vie niitä muinaisia tietosanakirjoja paperinkeräykseen. Kannet vaan irti ennen :)
Ei saa laittaa paperiin, jos liimaukset paikallaan. Pitäisi repiä sivut erikseen.
Meillä on kirjastolla vaihtopiste, johon voi jättää/ottaa.
Minulle kelpaa askartelukäyttöön mikä tahansa kirja, jos ei haise (tupakka, home). Etenkin jos on sellaiset "nahkakannet" (muovia kai se on).
Viekää ihmeessä vaihtopisteelle! Tai pyytäkää että sellainen vaihtokärry/hylly laitetaan, jos ei ole.
Mikään esineistä, joita nyt omistat, ei kolmen vuoden jälkeen kelpaa kenellekään, ne pahviset Ikea romusi ovat levinneet, tietokoneesi on jätettä ja vaatteesi poltetaan.
😅[/quote]
En usko kylläkään että mun 5 levisfarkut ja useammat vintage nahkatakit poltetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ja paljon muutakin muodostaaa meidän kotimme tällä hetkellä.Vai pitäisikö ihmisen jo alle kolmikymppisenä ajatella kuolemaansa, ja asua tyhjässä asunnossa koko elämänsä, ettei vaan kenellekään tulee mitään vaivaa oman poismenon jälkeen.
Ja paljon, paljon muuta.Tuota kaikkea kutsutaan nimellä elämä.
Ja se elämä on erilaista ja erityyppistä eri ihmisillä.N.56
Ok, boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luule vaan tiedän, että mummoni säästi äitinsä huonekaluja ja astioita mielin määrin. Tunnearvo rahallisen arvon lisäksi.
Ja hävittäminenhän maksaa, siitä on kyse tuossa edellä. Siksi ihmiset pohtivat tätä, kun se ei mene vaan niin että ”roskiin vaan”, se roskis on tosi kallis.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostapa sinä opas ajatteluun, tulet sitä tarvitsemaan.
Mikään esineistä, joita nyt omistat, ei kolmen vuoden jälkeen kelpaa kenellekään, ne pahviset Ikea romusi ovat levinneet, tietokoneesi on jätettä ja vaatteesi poltetaan.
😅
Tuskin kukaan diginatiivi ostaa esim. älypuhelinta tai ikean 20€ lastulevyskeidaa ja kuvittelee että siinäpä on lastenlapsille puhelin ja huonekalu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä kiittää.Konmaritus aivopesu mennyt näköjään perille.
Onneksi mulla ei ole kilpaurheilevaa miestä 🙏 En kyllä sietäisi mitään palkintokaappeja kodissani, ne on niin korneja. Appiukolla oli olkkarissa vitriinikaappi, missä oli kaikki sen palkintokipot, kupit, lautaset, lusikat ja mitalit. Säälin anopoia, kun joutui sitä katsomaan.
Miksette vie niitä muinaisia tietosanakirjoja paperinkeräykseen. Kannet vaan irti ennen :)