Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskijaa paikalla? Sairasloma ajan palkka.

Vierailija
13.06.2015 |

Eli pakkakuitissa lukee poissaolopidätys ja määrä on 865€. Mitä tuo tarkoittaa? Onko normaalia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta siellä lukee? Onko toinen rivi jossa lukee esim sairasajan palkka 865€?
Riippuu niin ohjelmasta, työsuhteesta, palkanmaksumuodosta (tunti, kk) että tuolla tiedossa ei pysty sanomaan mitään kun en ole sinun palkkaasi laskenut.

Vierailija
2/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:09"]Mitä muuta siellä lukee? Onko toinen rivi jossa lukee esim sairasajan palkka 865€?
Riippuu niin ohjelmasta, työsuhteesta, palkanmaksumuodosta (tunti, kk) että tuolla tiedossa ei pysty sanomaan mitään kun en ole sinun palkkaasi laskenut.
[/quote]

Tiedolla, ei tiedossa siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue sairasajan palkasta mitään. On tuo pidätys ja sitten lukee peruspalkka ja jäsenmaksut ym. pidätykset. Ihmettelen vaan. 

ap

Vierailija
4/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko sä ollut pitkällä saikulla? Vähän vaikea näillä tiedoilla sanoa juuta tai jaata.

Vierailija
5/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tiedolla näytä siltä että sinulla on palkaton sairasloma. Minkä takia olet ollut saikulla? Onko todistus toimitettu ajoissa ta:lle?
Kaikki sairasloma ei aina ole palkallista. Esim. useimmat diagnoosit jotka alkaa z-kirjaimella ovat palkatonta vaikka on oikeus olla pois töistä.

Vierailija
6/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut pitkään sairaslomalla. Muuta en halua tässä kertoa. 

ap

Vierailija
7/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus on toimitettu ajoissa.

ap

Vierailija
8/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:18"]Oon ollut pitkään sairaslomalla. Muuta en halua tässä kertoa. 

ap
[/quote]

Kai sä ymmärrät et työnantaja ei maksa sulle palkkaa, jos olet vaikka 2kk sairaslomalla. Täällä on kovin vaikeaa sanoa onko vähennys "normaalia" kun emme tiedä palkkaasi, poissaolon pituutta tai mitään muutakaan. Kysy esimieheltäsi tai liitosta.

Vierailija
9/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän se selitys todennäköisesti on, pitkä saikku. Sun pitää sit hakea sairauspäivärahaa kelasta. Ens kuussa ei varmaan tule mitään palkkaa jos olet vielä saikulla.

Vierailija
10/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:18"]Oon ollut pitkään sairaslomalla. Muuta en halua tässä kertoa.    ap [/quote] Kai sä ymmärrät et työnantaja ei maksa sulle palkkaa, jos olet vaikka 2kk sairaslomalla. Täällä on kovin vaikeaa sanoa onko vähennys "normaalia" kun emme tiedä palkkaasi, poissaolon pituutta tai mitään muutakaan. Kysy esimieheltäsi tai liitosta.

[/quote]

eikö kela maksa puuttuvan osan tai edes osan sairausloman palkasta.

Vierailija
11/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun palkanlaskijana pitäisi osata lukea omaa palkkakuittiasi.

Vierailija
12/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:26"]Eikö sun palkanlaskijana pitäisi osata lukea omaa palkkakuittiasi.
[/quote]

Eikun oho.

Vierailija
13/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:18"]Oon ollut pitkään sairaslomalla. Muuta en halua tässä kertoa.    ap [/quote] Kai sä ymmärrät et työnantaja ei maksa sulle palkkaa, jos olet vaikka 2kk sairaslomalla. Täällä on kovin vaikeaa sanoa onko vähennys "normaalia" kun emme tiedä palkkaasi, poissaolon pituutta tai mitään muutakaan. Kysy esimieheltäsi tai liitosta.

[/quote]

eikö kela maksa puuttuvan osan tai edes osan sairausloman palkasta.
[/quote]

Mistä se Kela sun saikusta tietäisi, jos et sä sitä niille kerro (=hae itse sairaspäivärahaa).

Välillä mä ihmettelen miten ihmiset pääsee töihin tai osaa yhtään mitään kun näin alkeelliset asiat on ihan hukassa.

Vierailija
14/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selviää parhaitsen kun soitat maanantaina palkanlaskijallesi ja kysyt asiaa. Todennäköisesti syynä on pitkä sairauslomasi. Sairausajanpalkkaa maksetaan vain tietty ajanjakso, jonka jälkeen tiput kelan päivärahalle. Kelaan on sinun itse tehtävä hakemus, muutoin rahaa ei tule. Korvauksen suuruus selviää Kelan sivuilta (eli se ei ole suoraan normaalin palkkasi ja nyt maksetun palkan erotus). Ks. http://www.kela.fi/sairauspaivaraha_maara

Huomioithan myös, että kaikki sairauspoissaolot eivät ole automaattisesti palkallisia. Lääkärintodistus antaa oikeuden olla poissa töistä, mutta palkanmaksuvelvollisuutta se ei takaa aina. Ks. esim. http://www.uralehti.fi/kolumnit/sairausloma-palkallinen-vai-palkaton

Vierailija
15/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomakoodi on ihan palkalliseen sairauslomaan edellyttävä.

ap

Vierailija
16/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia mä olen ohjeistanut alaisia, että pitkien saikkujen palkanpidätyksistä tehdäön aina päätös, joka toimitetaan henkilölle. Ves ei sitä edellytä, mutta onpahan työntekijällä mustaa valkoisella (ja tiimini saa työrauhan eikä jengi tule enää pirttiin raamit kaulassa).

Vierailija
17/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:48"]Sairauslomakoodi on ihan palkalliseen sairauslomaan edellyttävä.

ap
[/quote]

Mitä sä et nyt tässä ymmärrä? Mihin haet vastausta?

Vierailija
18/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkällä saikulla ja palkkaan oikeutettu koodi.Muistaakseni tuki kelasta tuli automaattisesti (työnantaja hoiti),kun loppui palkallinen saikku.Näin Muistaakseni.Googlaa?

Vierailija
19/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:48"]Sairauslomakoodi on ihan palkalliseen sairauslomaan edellyttävä.

ap
[/quote]

Mitä sä et nyt tässä ymmärrä? Mihin haet vastausta?
[/quote]

Jossakin vaiheessa palkanmaksu loppuu pitkissä saikuissa.

Vierailija
20/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 60pv kalenterivuodessa saikkua täydellä palkalla sitte palkka tippuu 2/3osaan. Eli perussairaus pvärahalle. Eikä ole tarvinut itse hakea kelalta vaan työnantaja hakee. Sitte kun palaat töihin palkka taas normi tai jos menet osasairauspvärahalla töihin saa myös täyttä palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi