olen lestadiolainen
Kysyttävää?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:08"]Voitko selittää sen, miksi tv:tä ei saa katsoa, mutta videokuvaa netistä saa katsoa. Mikä logiikka?
[/quote]Ymmärrän hyvin ,että tuo asia varmasti ihmetyttää ja ihan mielelläni vastaan
siihen, vaikka se tuntuu vaikealta selittää. Netissä ja tv.ssä on kummassakin on omat
vaaransa eli sellaisia ohjelmia mistä Uskovaiselle ihmiselle tulee huono omatunto.
Netissä kuitenkin tätä asiaa voi helpommin valvoa kuin tv.n käytössä. Lisäksi netti on tänäpäivänä välttämätön. Suurena plussana netissä on se hyvä puoli ,että siitä voi kaikki ihmiset ympäri maailmaa kuunnella Jumalan sanaa. Tästä saamme kiittää Rakasta Taivaan Isää!
Netissä hyvänä rajana voisi pitää "kotikuvattuja fiksuja
ohjelmia" sekä sisällöltään asiallisia esim. erilaisia opetus,leivonta,-jumppa,- eläin,- piano,- ja urkuvideoita.
Itse en ole netistä katsonut mitään elokuvia
tms. koska minulle tulee niistä huono omatunto. Myöskään en lapsilleni näytä kuin luettuja lasten äänikirjoja. Haluan heitä myös
opettaa pienestä pitäen siihen mitä on' hyvä katsoa'. Loppupeleissä he itse ratkaisevat
nämä asiat aikuisena.Monesti lapset kuitenkin toimivat aikuisena Äidin ja Isän mallin
mukaan, joten ei ole yhdentekevää minkälaista mallia näytämme.
miksei lestadiolainen vastaa???