olen lestadiolainen
Kommentit (25)
Tais tulla tällä lestalla pupu pöksyyn ku katos. Tai meni tekee vauvoja.
Taas tämä sama lestadiolainen täällä. Tunnistaa kirjoitustyylistä kun Joka Toinen Sana Alkaa Isolla Kirjaimella. Isä, Äiti tai Rakas ei ole erisnimiä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:08"]Voitko selittää sen, miksi tv:tä ei saa katsoa, mutta videokuvaa netistä saa katsoa. Mikä logiikka? [/quote]Ymmärrän hyvin ,että tuo asia varmasti ihmetyttää ja ihan mielelläni vastaan siihen, vaikka se tuntuu vaikealta selittää. Netissä ja tv.ssä on kummassakin on omat vaaransa eli sellaisia ohjelmia mistä Uskovaiselle ihmiselle tulee huono omatunto. Netissä kuitenkin tätä asiaa voi helpommin valvoa kuin tv.n käytössä. Lisäksi netti on tänäpäivänä välttämätön. Suurena plussana netissä on se hyvä puoli ,että siitä voi kaikki ihmiset ympäri maailmaa kuunnella Jumalan sanaa. Tästä saamme kiittää Rakasta Taivaan Isää! Netissä hyvänä rajana voisi pitää "kotikuvattuja fiksuja ohjelmia" sekä sisällöltään asiallisia esim. erilaisia opetus,leivonta,-jumppa,- eläin,- piano,- ja urkuvideoita. Itse en ole netistä katsonut mitään elokuvia tms. koska minulle tulee niistä huono omatunto. Myöskään en lapsilleni näytä kuin luettuja lasten äänikirjoja. Haluan heitä myös opettaa pienestä pitäen siihen mitä on' hyvä katsoa'. Loppupeleissä he itse ratkaisevat nämä asiat aikuisena.Monesti lapset kuitenkin toimivat aikuisena Äidin ja Isän mallin mukaan, joten ei ole yhdentekevää minkälaista mallia näytämme.
[/quote]
VMP!
Miksi sinä lähdet näin naurettavien selittelyjen linjalle, etkä sano suoraan niin kuin asia on, kun sinäkin sen varsin hyvin tiedät. Vai oletko itsekin SRK:n hallituksessa ja ollut siunaamassa näitä mielivaltaisia päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa?
SRK olisi satavarmasti kieltänyt netin, jos sillä olisi ollut riittävästi selkänojaa kieltää se ja jos netti olisi ilmestynyt jo 60-luvulla, niin varmasti olisi tehnytkin sen.
Te ootte kyllä semmonen lammaslauma, ettei mitään rajaa. Täytyy kyllä olla käynyt läpi melkoiset aivopesurumbat ja helvetillä pelottelut, että on pokkaa ihan vakavalla naamalla puolustaa täysin mielivaltaisia päätöksiä, jotka perustuu vain ja ainoastaan yhteen asiaan, eli pitää alamaiset mahdollisimman erillään reaalimaailmasta ja sitä kautta edelleen alamaisina.
Miksi lestoilla on niin paljon lapsia? Miksi lestadiolaiset lapset/nuoret on niin ärsyttäviä?
Niin on moni muukin tässä maailmassa, ei kysyttävää. Lähinnä ihmettelen miksi ehkäisyä ei saisi käyttää tässä maailmassa kun sen käyttäminen on niin helppoakin. Mutta jos haluaa saada 20 lasta nii mikäs siinä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:08"]Voitko selittää sen, miksi tv:tä ei saa katsoa, mutta videokuvaa netistä saa katsoa. Mikä logiikka? [/quote]Ymmärrän hyvin ,että tuo asia varmasti ihmetyttää ja ihan mielelläni vastaan siihen, vaikka se tuntuu vaikealta selittää. Netissä ja tv.ssä on kummassakin on omat vaaransa eli sellaisia ohjelmia mistä Uskovaiselle ihmiselle tulee huono omatunto. Netissä kuitenkin tätä asiaa voi helpommin valvoa kuin tv.n käytössä. Lisäksi netti on tänäpäivänä välttämätön. Suurena plussana netissä on se hyvä puoli ,että siitä voi kaikki ihmiset ympäri maailmaa kuunnella Jumalan sanaa. Tästä saamme kiittää Rakasta Taivaan Isää! Netissä hyvänä rajana voisi pitää "kotikuvattuja fiksuja ohjelmia" sekä sisällöltään asiallisia esim. erilaisia opetus,leivonta,-jumppa,- eläin,- piano,- ja urkuvideoita. Itse en ole netistä katsonut mitään elokuvia tms. koska minulle tulee niistä huono omatunto. Myöskään en lapsilleni näytä kuin luettuja lasten äänikirjoja. Haluan heitä myös opettaa pienestä pitäen siihen mitä on' hyvä katsoa'. Loppupeleissä he itse ratkaisevat nämä asiat aikuisena.Monesti lapset kuitenkin toimivat aikuisena Äidin ja Isän mallin mukaan, joten ei ole yhdentekevää minkälaista mallia näytämme.
[/quote]
Olisi kyllä meille normaaleille palstailijoille todellinen siunaus jos teiltä netti kiellettäisiin
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:47"]
[/quote]
Olisi kyllä meille normaaleille palstailijoille todellinen siunaus jos teiltä netti kiellettäisiin
[/quote]
Niinpä! :D
Miksi kaksinaismoraalisuutta on olemassa? Missä asioissa lestat on kaksinaismoralisteja?
Antakaapa lestadiolaisten elää älkääkä kiusatko. Huomioikaa, että he ovat uhreja, uskonnon uhreja. Terv. vapaa ja onnellinen ex-vl
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]Antakaapa lestadiolaisten elää älkääkä kiusatko. Huomioikaa, että he ovat uhreja, uskonnon uhreja. Terv. vapaa ja onnellinen ex-vl
[/quote]
On muistettava kuitenkin että monet ovat vasten tahtoaan siinä ryhmässä, ilmeisesti sinäkin olet ollut. En siis näe miksi on annettava olla täysin rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]Antakaapa lestadiolaisten elää älkääkä kiusatko. Huomioikaa, että he ovat uhreja, uskonnon uhreja. Terv. vapaa ja onnellinen ex-vl
[/quote]
On muistettava kuitenkin että monet ovat vasten tahtoaan siinä ryhmässä, ilmeisesti sinäkin olet ollut. En siis näe miksi on annettava olla täysin rauhassa.
[/quote]
Olin niin kauan kunnes sain rohkeuden lähteä. Ei ole ollut helppo nakki. Saa ja kannattaakin kyseenalaistaa ja haastaa heidän näkemyksiään, mutta eriasia mihin sävyyn. Rakentava kritiikki ei olekaan kiusaamista :)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:48"]
Niin on moni muukin tässä maailmassa, ei kysyttävää. Lähinnä ihmettelen miksi ehkäisyä ei saisi käyttää tässä maailmassa kun sen käyttäminen on niin helppoakin. Mutta jos haluaa saada 20 lasta nii mikäs siinä.
[/quote]
Minä taas ihmettelen tällaisten kysymysten kysyjiä, kun vastaus on niin simppelin selvä, että sen pikkulapsikin ymmärtää.
Kaikki, siis ihan kaikki päätökset joilla rajoitetaan ja määrätään rivilestojen elämää, ovat SRK:n tekemiä. SRK taas on vanhoillislestadiolaisen liikkeen ylin päättävä elin ja sen johtokunnalla on lähes rajaton valta aivopestyyn lammaslaumaansa.
Tottakai valtaapitävät pitävät kynsinhampain kiinni systeemistä, joka takaa heidän bisneksilleen jatkumon. Kun nytkään liike ei kasva oikeastaan ollenkaan, vaikka jokainen liikkeen nainen on valjastettu SRK:n päätöksellä uusien jäsenien hankintakoneiksi, koska uskostaluopujien määrä on niin suuri, niin sehän olisi kuolinisku liikkeelle ja sen bisneksille, jos naiset vapautettaisiin synnytyskoneen roolísta ja rivilestat alkaisivat sankoin joukoin käyttämään ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]Antakaapa lestadiolaisten elää älkääkä kiusatko. Huomioikaa, että he ovat uhreja, uskonnon uhreja. Terv. vapaa ja onnellinen ex-vl
[/quote]
[/quote]
Olin niin kauan kunnes sain rohkeuden lähteä. Ei ole ollut helppo nakki. Saa ja kannattaakin kyseenalaistaa ja haastaa heidän näkemyksiään, mutta eriasia mihin sävyyn. Rakentava kritiikki ei olekaan kiusaamista :)
[/quote]
Siinäpä se onkin kuka ottaa kritiikinkin kiusaamisena
Lestadiolainen, ootko vielä paikalla? Mä oon ennen ihmetelly tota lapsitulvaa teillä, kun imetyshän suojaa raskaudelta ja jos monta pientä jaloissa, niin ei se seksielämäkään aina niin vilkasta ehdi olla. Mutta kun luin sen Usko toivo raskaus kirjan, niin tajusin, miksi teillä niitä lapsia siunaantuu. Eli tämä vauvavarasto teoria. Lopetatteko sen takia imetyksenkin niin nopeesti ja sekstailette vaikkei huvittaiskaan, että kaikki vauvavarastovauvat varmasti tulevat syntyneiksi? Eikö säälitä lopettaa pieneltä rintamaitoa?
Pidetäänkö lapsettomuudesta kärsiviä syntisinä, kun eivät pysty Jumalan tahtoa noudattaan ja lisääntyyn?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:02"]Antakaapa lestadiolaisten elää älkääkä kiusatko. Huomioikaa, että he ovat uhreja, uskonnon uhreja. Terv. vapaa ja onnellinen ex-vl
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siinäpä se onkin kuka ottaa kritiikinkin kiusaamisena
[/quote]
Moni ottaa, valitettavasti. Mutta sepä se just onki ku ne on uhreja... Ymmärrät kyllä, jos olet kokenut itse omakohtaisesti saman.
Meinasin lähteä kauppaan, tarvitsenko pitkähihaista vai riittääkö t-paita?
Voitko selittää sen, miksi tv:tä ei saa katsoa, mutta videokuvaa netistä saa katsoa. Mikä logiikka?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:08"]Voitko selittää sen, miksi tv:tä ei saa katsoa, mutta videokuvaa netistä saa katsoa. Mikä logiikka?
[/quote]Ymmärrän hyvin ,että tuo asia varmasti ihmetyttää ja ihan mielelläni vastaan
siihen, vaikka se tuntuu vaikealta selittää. Netissä ja tv.ssä on kummassakin on omat
vaaransa eli sellaisia ohjelmia mistä Uskovaiselle ihmiselle tulee huono omatunto.
Netissä kuitenkin tätä asiaa voi helpommin valvoa kuin tv.n käytössä. Lisäksi netti on tänäpäivänä välttämätön. Suurena plussana netissä on se hyvä puoli ,että siitä voi kaikki ihmiset ympäri maailmaa kuunnella Jumalan sanaa. Tästä saamme kiittää Rakasta Taivaan Isää!
Netissä hyvänä rajana voisi pitää "kotikuvattuja fiksuja
ohjelmia" sekä sisällöltään asiallisia esim. erilaisia opetus,leivonta,-jumppa,- eläin,- piano,- ja urkuvideoita.
Itse en ole netistä katsonut mitään elokuvia
tms. koska minulle tulee niistä huono omatunto. Myöskään en lapsilleni näytä kuin luettuja lasten äänikirjoja. Haluan heitä myös
opettaa pienestä pitäen siihen mitä on' hyvä katsoa'. Loppupeleissä he itse ratkaisevat
nämä asiat aikuisena.Monesti lapset kuitenkin toimivat aikuisena Äidin ja Isän mallin
mukaan, joten ei ole yhdentekevää minkälaista mallia näytämme.
[/quote]
Miksi alat selittään tällaista jos et oikeasti tiedä mistä on kyse?
Terveisin toinen vl ja sitä mieltä että tv tai televisiolla ei ole mitään merkitystä