Oletko karismaattinen?
Oletko? Jos olet, kerro miten se ilmenee.
Kommentit (25)
Putinin karisma on ns. pahaa karismaa, sillä saadaan paljon pahaa aikaan. Suurimpien kriminaalien karismaa on vaikea myöntää, mutta täytyyhän heillä sitä olla, kun saavat varauksettoman ihailun niin monissa ihmisissä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:25"]Karismaattiset ihmiset on sellaisia, jotka herättää huomion positiivisella tavalla, eli ihmiset ihailevat häntä tai pyrkivät häntä lähelle. Huomiota herättävä ulkonäkö ei tähän todellakaan riitä, vaan tarvitaan voimakasta persoonaa. Karismaattinen ihminen ei ärsytä muita muuten kuin aiheuttamalla kateutta toisissa. Siis se, että joku on hyvin ärsyttävällä tavalla huomiota herättävä (esim. ilkeä tai toisia alentava) on kaukana karismasta.
En tietääkseni tunne ketään kovin karismaattista ihmistä henkilökohtaisesti. Itse en todellakaan ole sellainen. Jään helposti huomaamattomaksi isossa joukossa eikä mua pysähdytä kuuntelemaan.
[/quote]
Itse asiassa karisma voi aiheuttaa myös vihaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:25"]Karismaattiset ihmiset on sellaisia, jotka herättää huomion positiivisella tavalla, eli ihmiset ihailevat häntä tai pyrkivät häntä lähelle. Huomiota herättävä ulkonäkö ei tähän todellakaan riitä, vaan tarvitaan voimakasta persoonaa. Karismaattinen ihminen ei ärsytä muita muuten kuin aiheuttamalla kateutta toisissa. Siis se, että joku on hyvin ärsyttävällä tavalla huomiota herättävä (esim. ilkeä tai toisia alentava) on kaukana karismasta. En tietääkseni tunne ketään kovin karismaattista ihmistä henkilökohtaisesti. Itse en todellakaan ole sellainen. Jään helposti huomaamattomaksi isossa joukossa eikä mua pysähdytä kuuntelemaan. [/quote] Itse asiassa karisma voi aiheuttaa myös vihaa.
[/quote]
Kyllä, mutta ei sellaista epämääräistä ärsytystä, joka johtuisi siitä, että henkilö on yksinomaan tyhmä tai ärsyttävä. Vihattu karismaattinen henkilö jakaa mielipiteet, merkittävän ihmismäärän mielestä hän on loistavin yksilö maailmassa. Putin on hyvä esimerkki tästä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:15"]
En ole. Minulla ei ole rahaa, enkä ole lentäjä, lääkäri, lakimies,...
[/quote]
Ei Putinkaan ole.
[/quote]
Eiku sori, onhan se lakimies alkujaan. Ei ollut lohdutusta tästä sulle :(
[/quote]
Eikä se ole karismaattinen.
[/quote]
Juu eipä :DD
Lyhyt, sinänsä vaatimattoman näköinen mies, mutta kun seisoo vaikka puolet pidempien köriläiden ympäröimänä niin kellekään ei jää epäselväksi kuka on se pomo-mies.
Putin on aivan helvetin karismaattinen, sanan varsinaisessa merkityksessä. Johtaja. Kaikki katseet keskittyvät häneen:
http://wwwassets.rand.org/content/rand/blog/2014/03/does-putin-want-a-new-cold-war/_jcr_content/par/blogpost.aspectcrop.868x455.cm.jpg/1401834432135.jpg