Miksi vegaanien ja vegetaristien on ok vaatia kasvisruokaa
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:39"]Ihan naurattaa kuinka typeriä ihmisiä täällä on :D. Hei oikeasti emme me kasvissyöjät nillitä sekasyöjien ruuista, miksi sekasyöjien täytyy nillittää kasvissyöjien ruokavaliosta? Ja kun elimistö tottuu lihattomaan ruokavalioon voi liha aiheuttaa allergisia oireita niin kuin mm. minulle. Miksi siis suotta söisin lihaa?
T: kasvissyöjä pääsääntöisesti terveydellisistä syistä
[/quote]
Allergiset oireet sulla on korvien välissä.
*check* Illan typerin aloitus bongattu.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan.
[/quote]
Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia.
[/quote]
Et taida tietää kasvisruoasta paljoakaan?
[/quote]
Sen verran tiedän, että en pysty haarukallista enempää syömään lämpimiä kasviksia. Soija, tofu ja seitan maistuvat myös hirveälle.
[/quote]
Ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä ruokalajeja syöt normaalisti. Suurimmassa osassa liharuokiakin on enemmän kasviksia kuin lihaa? Vai maistuuko potut ym. kasvikset kun joukkoon on piilotettu muutama nakki?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:44"]Ei mua ainakaan kiinnostaa pätkääkään mitä muut syövät, kunhan saan itse rauhassa olla kasvissyöjä. Mun ruokavalio tuntuu olevan suurempi ongelma lihan ystäville vaikka mulle ihan sama syövätkö he lihaa vai eivät. Mutta siis, kasvissyöjän pitäis ainakin saada pyytää kasvisruokaa, koska muutoin hän ei saa syötävää. Lihaa syövä sen sijaan saa syötävää vaikka ruoka olisikin kasvisruokaa. Vai eikö lihaa syövä muka voi syödä kasviksia ollenkaan? [/quote] Kasvikset ovat pahoja. Yhtä lailla sekasyöjiä voi ajatella myös.
[/quote]
Kaikki kasviksetko? Et siis muka ikinä syö yhtään mitään muuta kuin lihaa?
[/quote]
Hahhah :D Sekasyöjälogiikalla kasvikset ovat pahoja kasvisruoassa, mutta sama peruna onkin ihan syötävää kun vieressä on lihapulla.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Et taida tietää kasvisruoasta paljoakaan? [/quote] Sen verran tiedän, että en pysty haarukallista enempää syömään lämpimiä kasviksia. Soija, tofu ja seitan maistuvat myös hirveälle.
[/quote]
Eikö äiti opettanut, että vihanneksetkin pitää syödä kiltisti?
[/quote]
Aiheen vierestä, eikös kasvisyöjä pitäisi laittaa syömään lihaa samalla periaatteella: "eikös äiti opettanut, että kaikkea pitää maistaa ".
Ei sinulla ole oikeutta pilkata jos joku ei kasviksia pysty syömään.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Et taida tietää kasvisruoasta paljoakaan? [/quote] Sen verran tiedän, että en pysty haarukallista enempää syömään lämpimiä kasviksia. Soija, tofu ja seitan maistuvat myös hirveälle. [/quote] Eikö äiti opettanut, että vihanneksetkin pitää syödä kiltisti? [/quote] Aiheen vierestä, eikös kasvisyöjä pitäisi laittaa syömään lihaa samalla periaatteella: "eikös äiti opettanut, että kaikkea pitää maistaa ". Ei sinulla ole oikeutta pilkata jos joku ei kasviksia pysty syömään.
[/quote]
-Ruokaa voi tehdä ilman lihaa, mutta ruoan tekeminen ilman mitään kasvikunnan tuotteita on jo hieman hankalaa. Kaikki sekasyöjät syövät kasviksia.
-Eeettiset syyt ("en halua syödä tapettuja eläimiä") ovat vähän eri asia kuin "yäks, en tykkää!"
Nää samat mielensäpahoittajasekasyöjät varmaan tunkee absolutisteillekin kaljatuoppia naaman eteen.
Meillä on tasan yksi, hieman etäisempi vegaanikaveri, oikeastaan kaverin puoliso.
He olivat tulossa viikonloppukylään ja kuulimme vasta pihvi-illallisen ainekset ostettuamme, että tuore nuorikko on vegaani. En tiennyt mitään vegaanien ruokavaliosta, muuta kuin, että ei edes maitotuotteita saa käyttää.
Tietenkin teimme kaikkemme, jotta myös hänelle löytyisi syötävää. Jo suunnitellut uunijuurekset pihvien lisukkeena tehtiin vähän runsaampina, tehtiin kahta erilaista salaattia ja tarjottiin lisäksi keitettyjä porkkanoita ja parsakaalia. Ei nyt niin kovin erikoista, mutta en minä osannut yhtäkkiä muutaman tunnin varoitusajalla alkaa loihtia mitään linssitahnoja tai soijarouhejuttuja.
Tämä naisystävä oli aivan onnessaan ja kiitteli monipuolista tarjoilua, että näin monta kasvisruokalajia ihan häntä varten tehtynä. Itse olin vähän nolona, että no, joo...lisukkeita. Olisin toki yrittänyt tehdä jotain linssipihvejä tms.jos olisin vähän aikaisemmin tiennyt.
Kun itse menen heille kylään,odotan ennakkoluulottomasti oikeastaan ihan tosi hyviä vegaaniruokia ja koska meillä on välimatkaa, vierailut ovat enemmän sitä, että yhdessä kokataan, joten pystymme soveltamaan kaikille sopivaa. Miehensä siis syö edelleen kunnon verisen pihvin, vaikka pääasiassa kai perhe onkin vegaaninen. Siis myös heillä kotona on ihan ok tehdä liharuokaa, vaimo syö vain vegaanisesti kokoajan, lapsi kai osin (koulussa normali kasviruokavalio).