Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanien ja vegetaristien on ok vaatia kasvisruokaa

Vierailija
13.06.2015 |

Mutta sekasyöjien ei ole ok vaatia liharuokaa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Sitten syöt pelkkää salaattia. Niin minäkin olen joutunut tekemään monissa juhlissa. Tai ota vaikka nakkipaketti käsilaukkuun, jos et muuten selviä. [/quote] Pizzaa kotiinkuljetuksella paikan päälle ja juhlakalun eteen mussuttamaan. :) tietenkin oikein lihaisa pizza.

[/quote]

Mitä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa tällaisella toiminnalla?

Vierailija
22/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi kasvisruokaa, mutta ilmoitan olevani kasvissyöjä, jottei minulle turhaan varata lihaa. Sanon aina myös, ettei minua varten erityisesti tarvitse valmistaa mitään. Varaan laukkuun varuuksi pari myslipatukkaa. Tosin tähän asti aina olen jotain saannut syödäkseni juhlissa ja muualla. Esimerkiksi salaatti ja leipä riittää oikein hyvin yhdelle aterialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Sitten syöt pelkkää salaattia. Niin minäkin olen joutunut tekemään monissa juhlissa. Tai ota vaikka nakkipaketti käsilaukkuun, jos et muuten selviä. [/quote] Pizzaa kotiinkuljetuksella paikan päälle ja juhlakalun eteen mussuttamaan. :) tietenkin oikein lihaisa pizza.

[/quote]

Mitä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa tällaisella toiminnalla?
[/quote]
Toivottavasti pahoittaa juhlakalun mielen :)

Vierailija
24/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Sitten syöt pelkkää salaattia. Niin minäkin olen joutunut tekemään monissa juhlissa. Tai ota vaikka nakkipaketti käsilaukkuun, jos et muuten selviä. [/quote] Pizzaa kotiinkuljetuksella paikan päälle ja juhlakalun eteen mussuttamaan. :) tietenkin oikein lihaisa pizza. [/quote]   Mitä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa tällaisella toiminnalla? [/quote] Toivottavasti pahoittaa juhlakalun mielen :)

[/quote]

Syystä että?

Vierailija
25/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Sitten syöt pelkkää salaattia. Niin minäkin olen joutunut tekemään monissa juhlissa. Tai ota vaikka nakkipaketti käsilaukkuun, jos et muuten selviä. [/quote] Pizzaa kotiinkuljetuksella paikan päälle ja juhlakalun eteen mussuttamaan. :) tietenkin oikein lihaisa pizza. [/quote]   Mitä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa tällaisella toiminnalla? [/quote] Toivottavasti pahoittaa juhlakalun mielen :)

[/quote]

Syystä että?
[/quote]
Pakottaa muut omiin hippeilyihin

Vierailija
26/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se olisikin se vakaumus... Vaan nytkin tuolla toisessa ketjussa aloittajan mies on kasvissyöjä kotona, mutta muualla syö sitten riistaakin. Eivät ehkä viitsi tehdä kahta erilaista ruokaa koskaan, tekee vaimonsa mieliksi, tms. Ja vaimo selittää tohkeissaan, kuinka "tiukkoja kasvissyöjiä" he ovat :-D Ota näitä nyt sitten vakavasti :-D Ja valitettavasti, niin kuin monessa muussakin asiassa, se yksi tollo pilaa kaikkien samanlaisten maineen.

Joten ei, vakaumus välttämättä näitäkään aina selitä, kyllä se erilaisuuden tavoittelun (ja tossun alla olevien miesten) puolelle menee.

Vierailija
27/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä jos toisten vakaumusten kunnioittaminen heidän omissa juhlissaan on sinulle liikaa.

Vierailija
28/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja vegaanit sun muut huomioidaan ylipäänsä ravintoloissa ja (kunnon) juhlissa aika hyvin, mutta minulla nirsolla ei ole edes sitä mahdollisuutta, että esittäisin ruuastani jotain vaatimuksia. Ruuan rakenteen takia saatan oksentaa, enkä siksi syö kuin oikeastaan naudanlihaa (tietyissä muodoissa), lohta, raakoja vihanneksia (tavallisimpia), marjoja ja perus peruna/riisi/makaroni/puurot/leivät. Yritän hissukseen juhlissa ottaa tarjolla olevista sen mitä kykenen, mutta auta armias jos joku huomaa, että lautasella on vain pari perunaa ja vihersalaattia! Jo alkaa haukkuminen miten pitäisi Opetella syömään ja miten epäkohteliasta jnejne. -.- En ole kuullut vegaaneita moitittavan epäkohteliaiksi lihansyömättömyydestään. Kuka määrittelee kenen periaatteet ja tykkäämiset menee kenenkin yläpuolelle? On kasvissyöjiä niitäkin, jotka ei vaan tykkää lihasta ilman sen suurempaa asiaa taustalla, olen tavannut sellaisiakin - jos se siis siitä maailmanparannuksesta on kiinni, miksi veget hyväksytään paremmin kuin vain nirsot.

Vierailija
29/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää syömästä vaikka kunnon pihviä ennen juhlia? Juhlissa sitten salaattia ja jälkiruokaa...

Vierailija
30/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kasvissyöjätuttavista kukaan VAADI, ottavat mitä ottavat.

Vierailija
31/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa juhlissani ei ole vege-hipeille tarjottavaa, korkeintaan perus-salaatti , joka muille lisukkeena.

Näin toimin, aina. Ei ole minun tehtäväni tappaa kasviksia hippien syötäväksi ja edistaa niiden tehotuotantoa.

Vierailija
32/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:56"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:37"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan. [/quote] Kyllä mä syön päivittäin lihaa ja vois olla aika nälkä juhlissa, joissa on vain kasvisruokaa, jolloin ei pysty syömään muuta kuin salaattia. [/quote] Sitten syöt pelkkää salaattia. Niin minäkin olen joutunut tekemään monissa juhlissa. Tai ota vaikka nakkipaketti käsilaukkuun, jos et muuten selviä. [/quote] Pizzaa kotiinkuljetuksella paikan päälle ja juhlakalun eteen mussuttamaan. :) tietenkin oikein lihaisa pizza. [/quote]   Mitä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa tällaisella toiminnalla? [/quote] Toivottavasti pahoittaa juhlakalun mielen :) [/quote]   Syystä että? [/quote] Pakottaa muut omiin hippeilyihin

[/quote]

sut on kutsuttu sen juhliin, eli se on sun ystävä tai lähimmäinen. ja haluat pahoittaa hänen mielensä?

Vierailija
33/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:49"]

kasvissyöjä ei pärjää ilman kasvisruokaa .

[/quote]

Ihminen pärjää pari-kolme kuukautta syömättäkin, joten turha kasvisyöjienkään tulla pärjäämisestä urputtamaan.

Vierailija
34/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse kokisin puolestasi myötähäpeää ja nauraisin lapselliselle toiminnallesi makeasti! :)

Vierailija
35/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sekasyöjänäkin on hivenen huvittavaa, että lihan syömättömyys tuntuu olevan ongelma ainoastaan sekasyöjille. Kasvissyöjien harvemmin kuulee puhuvan sekasyöjistä fanaattisina hihhuleina, toisinpäin useinkin. Taidan lopettaa lihan syönnin, lihattomuus näyttää olevan hyväksi sekä aivotoiminnalle että käytöstavoille.

Vierailija
36/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kiinnostaa pätkääkään mitä muut syövät, kunhan saan itse rauhassa olla kasvissyöjä. Mun ruokavalio tuntuu olevan suurempi ongelma lihan ystäville vaikka mulle ihan sama syövätkö he lihaa vai eivät.

Mutta siis, kasvissyöjän pitäis ainakin saada pyytää kasvisruokaa, koska muutoin hän ei saa syötävää. Lihaa syövä sen sijaan saa syötävää vaikka ruoka olisikin kasvisruokaa. Vai eikö lihaa syövä muka voi syödä kasviksia ollenkaan?

Vierailija
37/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:44"]Ei mua ainakaan kiinnostaa pätkääkään mitä muut syövät, kunhan saan itse rauhassa olla kasvissyöjä. Mun ruokavalio tuntuu olevan suurempi ongelma lihan ystäville vaikka mulle ihan sama syövätkö he lihaa vai eivät.

Mutta siis, kasvissyöjän pitäis ainakin saada pyytää kasvisruokaa, koska muutoin hän ei saa syötävää. Lihaa syövä sen sijaan saa syötävää vaikka ruoka olisikin kasvisruokaa. Vai eikö lihaa syövä muka voi syödä kasviksia ollenkaan?
[/quote]
Kasvikset ovat pahoja. Yhtä lailla sekasyöjiä voi ajatella myös.

Vierailija
38/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:36"]

Koska sekasyöjä pärjää oikein hyvin yhden päivän ilman lihaa. Ei kai kukaan muutenkaan syö lihaa päivittäin? Toki on kohteliaista esim. juhlatarjoilussa huomioida sekasyöjät ja tarjota joku liha/kalavaihtoehto, jos se ei sodi valtavasti juhlakalun vakaumusta vastaan.

[/quote]

Vegaaniko ei pärjää, jos saa syödäkseen lihaa?

Elimistö muuten ei erikseen hyljeksi lihaa, turha väittää, että vegaani saa siitä vatsanpuruja.

Vierailija
39/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:24"]

Omissa juhlissani ei ole vege-hipeille tarjottavaa, korkeintaan perus-salaatti , joka muille lisukkeena.

Näin toimin, aina. Ei ole minun tehtäväni tappaa kasviksia hippien syötäväksi ja edistaa niiden tehotuotantoa.

[/quote]

Hohhoijaa. Sano vielä että sinulla on sopimus pupujen kanssa.

Vierailija
40/68 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:28"]

[/quote]

Itse kokisin puolestasi myötähäpeää ja nauraisin lapselliselle toiminnallesi makeasti! :)

[/quote]

Ottaisikohan tämä vitsihuumorityyppi asian niin hauskana jos kavissyöjä tilaisi hänen juhliinsa kasvispizzan ja mussuttaisi sitä hänen naamansa edessä? Kasvissyöjät tosin tuppaavat olemaan empaattista porukkaa joten vaikea kuvitella tuollaista tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä