Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mökkijuhannus ja täysin eri rytmit

Vierailija
13.06.2015 |

Olemme menossa tuttavaperheen mökille juhannuksena.

Me ollaan aamuvirkkuja ja he heräilevät vasta.
Onko noloo jos me mennään omin nokkinemme keitteleen kahvia ja syömään aamupalaa vaikka isäntäväki vielä nukkuu.
Ja meillä on jo lounaan nälkä kun he syövät vasta aamupalaa.

Kehdataanko kokkailla omin nokkinemme sitäkin. Toki viedään omia kaikille tarkoitrttuja ruokia mennessämme.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa virheitä
siis he heräilevät vasta 12-14.

Vierailija
2/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette möykällänne herätä isäntäperhettä, niin hyvin voitte tehdä noin. Mutta en kehtaisi nousta, jos tietäisin ettei lapset osaa olla hiljaa tai mies puhua kuiskaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi ja kysäise haittaako isäntäperhettä. Epäilen että ei, noloa olisi jos vieraat hissuttelisivat nälissään tuntikausia kun isäntäperhe ei ole hoksannut sanoa että olkaa kuin kotonanne.

Vierailija
4/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi etukäteen ihan reilusti jutella asiasta? Minusta on ok mennä keittämään kahvia ja jos lapset herää kuudelta, niin ei he jaksa puoleen päivään asti odottaa ruokaa ja olla hiljaa.

Vierailija
5/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi nousta. Voit mielestäni jo illalla sanoa, että kun heräätte aiemmin, niin kai sopii jos syötte aamupalaa jo aiemmin. Pyritte olemaam hiljaa etteivät toiset herää.

Eri asia jos te heräisitte jo kuudelta ja toiset kahdeksalta, se kun on vielä aamua. Mutta jos toiset nukkuvat noin pitkään,niin tottakai otattejotain syötävää.

Vierailija
6/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on juurikin niitä asioita mistä sovitaan yhdessä ENNENKUIN tungetaan sinne yhteismökkiin ja kohta on kaikilla naama norsun vitulla kun muut ei tee niinkuin me tehdään ja yhtään joustoa ei ole puolin eikä toisin.

Ja luulisi että jos jussi vietetään yhdessä ollaan niin läheisiä ettei eri rytmit haittaa yhtään ja illathan ne on jussina "tärkeimmät" kun silloin grillataan/syödään yhdessä ja saunotaan.

Vierailija
7/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ahdistavaa. Ei ole paljon rasittavampaa kuin hiipiä ympäriinsä tuntitolkulla hyssytellen samalla lapsia kun jotkut tykkää nukkua iltapäivään. On lisäksi erittäin hyvät mahdollisuudet siihen, että sää on huono ja ette voi mennä edes ulos. Vastaavasti sitten tietysti isäntäväki valvoo tyyliin neljään ja te nuokutte klo 22.

Vierailija
8/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tuollaisessa tilanteessa. Isäntäväki alkoi miettiä kumpi putsaisi grillin talven jäljiltä, kello oli 22.30. Olen täydellinen iltatorkku, ehdin mennä nukkumaan ennen kuin pääsivät edes grillaamaan.

Vierailija
9/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä rasittavaa. En nykyään enää suostuisi lähtemään tuollaiseen.
Aikanaan anopin tykönä olimme hänen pyynnöstään ja oli kyllä rasittavaa kun me menimme nukkumaan 23-24 aikaan ja anoppi kolisteli kahteen asti yöllä. Aamulla hän oli sitten ylhäällä 7 aikaan pirteänä kuin peipponen ja taas kolistelu alkoi. Olimme tosi väsyneitä kaikki ne muutamat päivät mitä hänen luonaan olimme. Raskas työviikko oli takana. Anopin vähäunisuuden syy oli se että hän nukkui aina päivällä kahden tunnin päiväunet ja nukkui ne vaikka kylässä istuallaan jos ei makuulle päässyt.

Vierailija
10/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, en lähtisi samalle mökille.

Vierailija
11/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä tuttavaperheenne lapset ovat vai onko heillä lapsia? Entä minkä ikäisiä teidän lapset ovat. Itse en lähtisi jos rytmeissä noinkin suuri ero. Ette tule varmasti nauttimaan tilanteesta.

Vierailija
12/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi toimia, jos mökissä on tarpeeksi tilaa laittaa aamupalaa ja oleskella kun toinen perhe nukkuu. Ja päin vastoin, tila riittää myös siihen että toinen perhe voi valvoa illalla kun toinen nukkuu. Eipä tuossa kyllä paljon taida olla yhteistä aikaa. Miten juhannusaatto? Meillä on ollut tapana pientenkin lasten kanssa olla myöhään ulkona kokolla, ei olisi kiva jos vieraista myös aikuiset vetäytyvät nukkumaan aikaisin.

Vierailija
13/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tulisi vieraaksi aamuvirkkuja, niin yrittäisin kyllä heräillä samoihin aikoihin, kun vieraat.

Vierailija
14/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on näitä hyväosasten ongelmia taas. Arvaappa millaista on kun ei ole mökkiä itellä, ei kellään suvussa, ja ne rikkaat "hyvät ystävät" eivät kertaakaan halua kutsua seuraansa mökeileen, joita heillä on useita, itsellä,vanhemmilla, miehen vanhemmilla, jne. Taas juhannus yksin kaupungissa. 

Vierailija
15/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:15"]nää on näitä hyväosasten ongelmia taas. Arvaappa millaista on kun ei ole mökkiä itellä, ei kellään suvussa, ja ne rikkaat "hyvät ystävät" eivät kertaakaan halua kutsua seuraansa mökeileen, joita heillä on useita, itsellä,vanhemmilla, miehen vanhemmilla, jne. Taas juhannus yksin kaupungissa. 
[/quote]

Allekirjoitan. Kiukuttaa kun ihmiset valittaa mökkeilystä. Meillä ei yhtään mökkiä eikä rahaa vuokrata. Rakastan mökkeilyä. Lapsetkin tykkäis mut ei päästä ikinä

Vierailija
16/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:15"]

nää on näitä hyväosasten ongelmia taas. Arvaappa millaista on kun ei ole mökkiä itellä, ei kellään suvussa, ja ne rikkaat "hyvät ystävät" eivät kertaakaan halua kutsua seuraansa mökeileen, joita heillä on useita, itsellä,vanhemmilla, miehen vanhemmilla, jne. Taas juhannus yksin kaupungissa. 

[/quote]

Minkä ihmeen takia kenelläkään olisi velvollisuus kutsua sinut mökilleen? Kyllä minä ainakin haluan viettää mökillä omassa rauhassani.

Vierailija
17/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vieraanvaraisuuteen kuuluu, että yritetään elää suunnilleen vieraiden kanssa samassa rytmissä, ja myös vierailta on kohteliasta tulla tässä vähän vastaan, niin löytyy ehkä jonkinlainen kompromissi, eikä kummankaan osapuolen tarvitse olla silmät ihan ristissä kuuden tunnin "aikaeron" vuoksi. Jos ollaan yhdessä mökillä, mun mielestä silloin pyritään olemaan yhdessä, syömään samaan aikaan jne. - jos kaikki haluaa toimia just omassa, normaalissa aikataulussaan, niin eikö silloin ole mukavampi, että ollaan mökillä ihan reilusti eri aikaan, niin kenenkään ei tarvitse häiriintyä muiden valvomisista ja kolisteluista?

Ihan samalla kellonlyömällä ei kuitenkaan tarvitse nousta, ja mun mielestä on todellakin ok syödä ja keitellä kahvia, vaikka isäntäväki nukkuisi :)

Vierailija
18/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:12"]

Jos mulle tulisi vieraaksi aamuvirkkuja, niin yrittäisin kyllä heräillä samoihin aikoihin, kun vieraat.

[/quote]

Helppo sanoa, jos olet itse aamurytmissä. Itse teen iltatyötä ja minulla on iltarytmi. Olen ihan pihalla ja väsynyt koko päivän, jos joudun heräämään tuntia tai paria aikaisemmin kuin normaalisti.

Jos olisin ap, sopisin vain asioista toisen perheen kanssa. Aamulla hissukseen ja menevät vaikka ulos aamulla. Tietysti myös oletus on, että toinen perhe ei metelöi illalla, kun toiset jo nukkuvat.

Kaikki voivat syödä lounasta yhtä aikaa, ap:n perhe vaan syö jonkun välipalan siinä välissä, ettei tarvi nälässä olla tuntikausia.

Vierailija
19/19 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aamuvirkkuna en lähde yhteismökkeilemään tai yökylään, koska olen valtavirrasta poiketen tosi aamuvirkku. Mulla, yllätys yllätys on ollut mukava käydä aina anopin luona silloin kun hän oli voimissaan. Siellä tiesi, että alakertaan saa huoletta mennä viideltä kahville, anoppi jos ei ole keittänyt sitä jo, on ainakin keittämässä. Itse herään aina kesällä viiden maissa, ei väliä vaikka valvoisin aamukahteen, mihin en kyllä yleensä jaksa valvoa, mutta puolille öin kyllä. Talvella saatan nukkua jopa seitsemään, mutta puolille päiville en pysty nukkumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän