Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästö n.500 euroa ruoasta. Miten toteuttaisit?

Vierailija
13.06.2015 |

1 kk:n koe kahden hengen taloudessa. Tavoitteena matkarahat, laihtuminen ja tervellisempi ruokavalio, jos mahdollista. Laittakaa konkreettisia ehdotuksia, mitkä tuotteet vaihtaisitte mihin, esim. ei levitteitä leivälle tai leivän sijaan hapankorppua. Mitä ainakin pitäisi tehdä? Olisiko toimivaa esimerkiksi viikko einespizzoilla, viikko keittoa, viikko puuroa, entä sitten?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:31"]

Mä en ymmärrä, miksi pitäisi aina viikko vetää samaa? Miten se edistää säästämistä?

[/quote]

Hyvä idea: munakkaat. Olen joskus tehnyt uunimunakasta. Munakas-viikko! Perunamunakas, sienimunakas, juustojämämunakas... ap

Aivan, samoin voi tehdä isompia satseja ruokaa kerralla, mutta ei sen tarvitse tarkoittaa, että jos tekee jauhelihasoppaa, sitä on syötävä seuraavat kolme päivää joka aterialla. Sitä voi syödä vaikka kahtena päivänä lounaaksi, pakastaa yhden satsin ja iltaruokana jotain muuta.

Jos on vähän rahaa, joutuu tinkimään kyllä, mutta ei ole pakko syödä tyyliin purkkihernekeittoa.

Unohdin kananmunat. Kohtuuden rajoissa voi syödä esimerkiksi munakasta, aamu- tai iltapalaksi. Itse laitan munakkaaseen raejuustoa. 13

[/quote]

Vierailija
42/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuba dietti käyttöön eli riisiä ja papuja ja kun ei ole lapsiakaan niin ei ongelmaa toteuttaa. viikon ruoat on täten noin 4 euroa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jugurtit kannattaa jättää pois, ainakin maustetut, joista tulee myös turhaa sokerikuormaa. Tee itse viiliä. Siihen tarvitaan 1 litra maitoa ja %-viili. Ne vispataan, jaetaan 5:een kippoon ja jätetään 24 h muhimaan huoneenlämpöön. Tosin Lidlissä on halpaa viiliä, mutta ei tarvitse viilipurkkeja kanniskella kaupasta. Viilistä tulee kylläiseksi helposti. On hyvä totutella vähäsokeriseen ruokavalioon.

Vierailija
44/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin tosiaan syödä kananmunia harkiten, eikä pitää mitään munakasviikkoa:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/milloin_kananmunan_kolesteroli_on_haitaksi

Vierailija
45/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelma ruokarunko, esim vaikka joka kolmas päivä kaalikeittoa, auttaa kulujen karsimisessa.

Seuraavassa kuussa joku muu, keittoruokia on helppo pakastaa, myös liha-juurespataa.

Leikkeleet tulevat kalliiksi, ei kannata käyttää muutoin kuin eväisiin.

Vierailija
46/46 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää joka kuukausi korkeintaan 50e ruokaan ja ihan terveellisesti syön.