Päästäisitkö lapsesi yökylään ateistiseen perheeseen?
Omalla kohdalla vähän kiusallinen tilanne, kun lapsen kaverin ateisti vanhemmat kysyivät ,sopiiko mulle jos lapseni menisi heille yökylään. Sanoin, että mun täytyy miettiä, kun lapsi on niin nuori vielä. Mutta oikeasti hän on kyllä ollut jo kavereidensa luona yökylässä. Mietin vain onko ateistinen kotitalous sopiva ympäristö lapselle.
Mielipiteitä?
Kommentit (17)
Tiäkkö, ulkona on kivan rapsakka ilma. Mene vaikka lenkille.
Et ole takuulla nyt ihan tosissasi.
Eipä taida olla Jumalaa olemassakaan.
Luultavasti valvottavat lasta ja pelottelevat ateistisilla tarinoilla..? Hei mikä on sun oman uskon vahvuus ja miten olet lapsen kasvattanut, jos tuollaista pitää miettiä?
Siis.... MITEN moni ihminen ei tajua että ap ei kirjoita tosissaan? Apua!!!!
Täähän nyt on varmasti provo, ei kai kukaan kysele moista tosissaan? No, vastauksena, totta kai päästäisin jos kavereita ovat. Mutta uskovaiseen perheeseen saattaisin suhtautua varauksella, niissä kun tuppaa olemaan kaikenlaisia mieleltään järkkyneitä hihhuleita joukossa.
Mitä vittua... Oletko vähän retardi, vai ajatteletko että ateistit palvovat saatanaa, ynnä muuta mitä ateistit eivät todellakaan tee
Meillä on ateistin tai ehkä pikemminkin agnostikon ja uskovan perhe. Valtauskonnosta ei tosin kyse eikä mitään fundamentalistisia ajatuksia ole. Kunhan nyt toinen vanhemmista uskoo korkeamman olemassaoloon. Mitenkään se ei meidän arjessa näy.
.
Olen ihmeissäni tämän uskiskeskustelun kanssa.. Minä en päästäisi lastani yökylään perheeseen, jota en tunne lainkaan. Jos tunnen perheen ja tiedän heidän olevan kunnon vanhempia, siis että lapsi olisi kaikin puolin turvassa, saisi ruokaa jne. en minä välittäisi siitä, mihin kyseisessä perheessä uskotaan. Suurin osa "uskiksista" ei koe minkäänlaista pakottavaa tarvetta tuputtaa uskoaan tai "aivopestä" lapsia. Ja jos nyt oma lapseni kohteliaisuuttaan osallistuisi ruokarukoukseen, se tuskin häntä mitenkään vahingoittaisi.
.
En vain näe ongelmaa siinä, että joku uskoo johonkin, mihin minä en. Selittäkää nyt hyvät ihmiset minulle, miksi tämä asia on näin vaikea.
Voi olla kyllä lapselle traumatisoivaa, kun ei Jumalasta ja Jeesuksesta puhutakaan tunnin välein. Pitäisin kotona lapsen ja harkitsisin asiaa uudelleen käännytettyäni nämä ateistit.
Kyllä päästäisin ja olen päästänytkin. Sen sijaan en päästäisi kiihkouskovaiseen perheeseen, mutta onneksi tällaisia ei enää asu naapurissani.
Syynä jyrkkään kantaani on oma hämmennykseni lapsena, kun vierailin kaverillani. Jatkuvaa jumalalla uhkailua. Kaverin äiti näki enneunia ja niitä vatvottiin jatkuvasti ja toimittiin niiden mukaan. Hänen kielilläpuhumis kohtauksensa olivat pelottavia. Minua painostivat mukaan heidän pyhäkouluunsa ti mikä lapsien raamattupiiri se lie ollutkaan.
Vielä joku aika sitten vastaava perhe asui tuossa seinän takana. Pari kertaa viikossa oli kokouksia. Pienet lapset joutuivat olemaan tilaisuuksissa
yli puolenyön. Jatkuvaa käännytys yritystä meidän suuntaan. Onneksi muuttivat pois kun Jumala oli yhdessä kokouksessa antanut käskyn muuttaa. Mies sanoi itsensä irti, uudesta työstä ei mitään tietoa. Jumala kuulemma uudella paikkakunnalla osoittaa uuden työn. Ja kas, karenssien ja vuoden työttömyyden jälkeen uusi työ löytyikin työkkärin osoittamana. Tai heidän mielestään jumalan osoittamana.
Tuollaisiin uskovaisperheisiin en todellakaan päästä lapsiani yökylään ainakaan aivan pieninä. Isompina, kun kykenevät jo puhumaan kokemuksistaan, ehkä.
Itse olemme ev.lut. tapauskovaisia.
Lapsesi käy ensimmäisenä polttamassa kirkon kun lähtee kotimatkalle.
Meiltä ei ole kukaan yökyläilijän vanhempi kysynyt elämänkatsomustamme. Lapset ovat kyllä et:saa koulussa, joten kaipa tietävät mihin lapsensa päästävät
Jos mulla olisi lapsi se asuisi ateistisessa perheessä. Mutta ei mulla ole.
Mikäs mä olen kieltämään, oma on päätöksensä
En missään tapauksessa! Ateistit koittaisivat käännyttää lapsiani ja kuka nyt haluaa lastensa palavan helvetin tulessa!
Ateisteissa ei mitään, mutta uskikset, voi suatana sentään...