17-v poika joutuu syömään samaa aamupalaa joka aamu
Kyseessä on siis naapurin 17-v poika, jonka kanssa olemme olleet aina hyvissä väleissä, ja hän tulee joskus minulle kylään puhumaan kaikista asioista. Hän on kyläillyt jo 5-vuotiaasta asti ja siinä on käyty läpi elämän iloja ja suruja.
Edellisen kerran anti kuitenkin hämmästytti minua suuresti. Hän kuulemma joutuu syömään samaa aamupalaa joka aamu äitinsä pakottamana. Jopa hänen lähtiessään aamulla kuudeksi töihin, hänen äitinsä on herännyt vapaapäivänään tekemään hänelle smoothien. Kyseinen smoothie sisältää marjoja, mutta myös kyseenlaisempia aineita, kuten joitakin jauheita, joiden sisältöä äiti ei suostu paljastamaan.
Sanoin pojalle, että mielestäni hänen ei tarvitse syödä noita smoothieita, jos hän ei halua. Hän on kuitenkin jo melkein aikuinen, hyvin järkevän oloinen poika ja osaa päättää omista asioistaan. Hänen äitinsä on kuitenkin nyt suuttunut tästä. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (36)
Ei minulla ole mitään vaikeuksia kuvitella tuota. Poika on esimerkiksi hiljainen, vähän arahko ja kiltti eikä tykkää konflikteista. Mamma taas karjuu koko aamun täyttä huutoa ellei juoma mene kurkusta alas sekä mahdollisesti mököttää päivällä.
Miksi sen 17-vuotiaan pitäisi siis jotenkin vammainen olla? Äiti tuossa pikemminkin ihmetyttää.
Mun mielestä sun ja pojan suhde vaikuttaa todella häiriintyneeltä. Onko nyt tosiaan kyse pelkästä smoothiesta vai mikä sun ongelma on?
HAH, tämä on lähes yhtä hyvä ketju kuin MAKARONILOOTAHÄÄT :D :D
No jo nyhverö poika.
Jättäisi vain juomatta. Ei noin kiltti saa olla, vaikeuksia se vain tietää.
Poika sanoo, että smoothiet tulee nyt korvista ja ottaa teetä ja voileipää ihan itse. Jos ei äiti usko niin oksentaa smoothiet pois.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:37"]Poika sanoo, että smoothiet tulee nyt korvista ja ottaa teetä ja voileipää ihan itse. Jos ei äiti usko niin oksentaa smoothiet pois.
[/quote]
Näin juuri. Kyllä 17-vuotias osaa tehdä itselleen aamupalaa.
Miksi haluat sekaantua naapurin pojan asioihin? Varmaan poika voi itse kertoa äidilleen, mitä ajettelee smoothien pakkosyöttämisestä, koska poika kohta täysi-ikäinen. Lisäksi smoothiet ovat terveellisiä. Tuskin äiti nyt mitään myrkkyjauhoja pojalleen syöttää.
Aika jännää... En ymmärrä miten voi pakottaa lähes täysi-ikäisen juomaan smoothieta joka aamu, ehkä tämä poika ei käy täysillä ja täten ei osaa vastustaa äitiä sanoen "suksi kuuseen liemies kanssa". Ei mulla olis ollut mahdollisuuksia, eikä haluja pakottaa omaa poikaani juomaan tahi syömään yhtään mitään sanotaanko n. 10 ikävuoden jälkeen. Itse päättää mitä lykkää suuhunsa ja mistä tykkää.
Miten nyt voisi pakottaa... mahaletkun kanssa ase ohimolla vai?
Joko sinä provoat tai poika esittää sinua vavahduttaakseen kummia juttuja. Eli höpöjä Porvoosta nämä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:11"]
Kyseessä on siis naapurin 17-v poika, jonka kanssa olemme olleet aina hyvissä väleissä, ja hän tulee joskus minulle kylään puhumaan kaikista asioista. Hän on kyläillyt jo 5-vuotiaasta asti ja siinä on käyty läpi elämän iloja ja suruja. Edellisen kerran anti kuitenkin hämmästytti minua suuresti. Hän kuulemma joutuu syömään samaa aamupalaa joka aamu äitinsä pakottamana. Jopa hänen lähtiessään aamulla kuudeksi töihin, hänen äitinsä on herännyt vapaapäivänään tekemään hänelle smoothien. Kyseinen smoothie sisältää marjoja, mutta myös kyseenlaisempia aineita, kuten joitakin jauheita, joiden sisältöä äiti ei suostu paljastamaan. Sanoin pojalle, että mielestäni hänen ei tarvitse syödä noita smoothieita, jos hän ei halua. Hän on kuitenkin jo melkein aikuinen, hyvin järkevän oloinen poika ja osaa päättää omista asioistaan. Hänen äitinsä on kuitenkin nyt suuttunut tästä. Mitä mieltä te olette?
[/quote]
Nooh, ehkä nyt ei ihan noinkaan... *köh köh*
:-DDDD Juu, ei ole pakko syödä sitä joka aamu. Poika on vaan hyvä ja etsii itselleen aamupalatarpeet.
Ei ehkä kannata huolestua liikaa....
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:44"]
Miksi haluat sekaantua naapurin pojan asioihin? Varmaan poika voi itse kertoa äidilleen, mitä ajettelee smoothien pakkosyöttämisestä, koska poika kohta täysi-ikäinen. Lisäksi smoothiet ovat terveellisiä. Tuskin äiti nyt mitään myrkkyjauhoja pojalleen syöttää.
[/quote]eihän ap ole sekaantunut mitenkään vaan naapurin poika kertoo ihan itse asioistansa! Opetelkaa lukemaan aloitus ennen kommentointia ja muutamalle hirveälle kommentoijalle, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa voi jättää kommentoimatta!
ap olet hyvä naapuri ja varmasti jonkinlainen turvallinen perheen ulkopuolinen aikuinen jolle poika voi kertoa omista asioistansa ja älä välitä näistä kommentoijista täällä!
Tarkennuksena vielä: Olen joskus kuullut huutoja (asumme siis kerrostalossa vierekkäisissä asunnoissa) aamulla, kun poikaa on pakotettu juomaan. Tietenkään siis mitään letkuja ei ole, mutta huutojen kera on pakotettu juomaan. On kyllä pannut vastaan, mutta äiti ei ymmärrä. Kuinkakohan pahasti pitäisi sanoa, että ymmärtäisi? T. ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:44"]
[/quote]eihän ap ole sekaantunut mitenkään vaan naapurin poika kertoo ihan itse asioistansa! Opetelkaa lukemaan aloitus ennen kommentointia ja muutamalle hirveälle kommentoijalle, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa voi jättää kommentoimatta!
ap olet hyvä naapuri ja varmasti jonkinlainen turvallinen perheen ulkopuolinen aikuinen jolle poika voi kertoa omista asioistansa ja älä välitä näistä kommentoijista täällä!
[/quote]
Joo, juuri näin on. Poika asuu kahdestaan äitinsä kanssa, ja on sanonut itsekin minulle, että on mukava kun voi puhua muillekin aikuisille. Ei ilmeisesti ole kovinkaan paljon tekemisissä muiden sukulaistensa kanssa. T. ap
Voisitko auttaa poikaa etsimään oman vuokra-asunnon? ymmärsin että hän käy töissä niin hänellä on tuloja joilla voi maksaa vuokran. Vuoden päästä hän on jo 18v ja aikuinen. Tekisi pojalle hyvää päästä pian pois tuomoisen äidin luota, tuskin saa edes viedä kavereita/tyttöystävää sinne.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:22"]
Voisitko auttaa poikaa etsimään oman vuokra-asunnon? ymmärsin että hän käy töissä niin hänellä on tuloja joilla voi maksaa vuokran. Vuoden päästä hän on jo 18v ja aikuinen. Tekisi pojalle hyvää päästä pian pois tuomoisen äidin luota, tuskin saa edes viedä kavereita/tyttöystävää sinne.
[/quote]ehdotin tätä sen takia koska tuli tosta äidistä liian pahat "vibat" että pojan olisi hyvä päästä eroon kyseisestä naisesta
HöpöHöpö! Tätä nyt ei usko kukaan. Vai että oikein huudon kanssa ja 17 v :D
Jokseenkin koominen ketju ja vähän vaikea uskoa todeksi, mutta voihan se olla, että smoothiemamma käyttää henkistä väkivaltaa poikaansa? Oma äitini uhkaili jatkuvasti heittävänsä minut kadulle jos en tee niin kuin käsketään kun olin lukioikäinen.