Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei ole hienoa, jos on paljon varallisuutta?

Vierailija
13.06.2015 |

Miksi se ei ole nykyään hieno asia? 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ota huomioon sitä tosiasiaa että varakas jolla paljon varallisuutta mutta jolla käyttövara pieni, voi tuntea itsensä paljon köyhemmäksi kun persaukinen kirkonrotta. 

Vierailija
62/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hienoa, jos Suomessa olisi joku oikea yläluokka, jolla olisi arvokkaat perinteet ja hieno käytös, mutta kun täällä "yläluokka" tarkottaa jotain Pia Kaumaa ja kallista käsilaukkua, niin kyllähän se pistää vähän hymyilyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:02"]

Mulla on varallisuutta satoja tuhansia ja se on ihan duunarien ja toimihenkilöiden tekemällä työllä kerätty.

[/quote]

Sulla on siis yritys? Maksatko kaikille reilua palkkaa ja bonuksia?

[/quote]

Yrittäjä on sellasen suurennuslasin alla Suomessa tänä päivänä, että vaikeaa on työläistä riistää. On liitot, verottaja, eläkeyhtiöt ja aluehallintovirasto aika äkkiä niskassa.

Vierailija
64/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla ei ole varaa olla rikkaita enää. Pitää köyhistellä jotta pärjää 

Vierailija
65/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle raha tuo ennen kaikkea turvallissuden tunnetta. En ole riippuvainen muiden hyväntahtoisuudesta ja työpaikan menetys ei ole katastrofi. En tuo varakkuutta esille ja auto on käytetty halpismerkki. Ja kun joku epäili ettei 300000 nettovarallisuutta voi omala työllä saada, niin me ollaan saatu. Enää ei ole velkaa ollut vuosiin ja palkasta jää säästöön paljon. Ikää 40+

Vierailija
66/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä hienoa jos koko elämä menee siihen että varallisuus kasvaa! Oma isäni on säästänyt koko ikänsä. Ei käytä rahaa. Säästää ja säästää. Köyhää elämää. Jokin paha tunnevamma taustalla. Olisi hyvä nähdä että mitä tapahtuisi jos pyytäisi häneltä esim euron? Hän varmasti ahdistuisi hirveästi.. Sama luonteenpiirre on muissakin sukulaisissa. Esim meillä käy sukulaisia jotka ovat pitkään kylässä. Heille pitää järjestää täysylläpito. Ei edes kahvipakettia tuo. Ruoka pitää kattaa nenän eteen yms. Vastavuoroisuutta ei ole. Näin se varallisuus kertyy kun tällä asenteella menee...säästöön jää kun ylläpidon huolehtii joku muu.

Vierailija
67/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovaallisuus on vieläpä rutkasti eemmän kuin 300000 e. 59 lisää aiempaan vastaukseen.

Vierailija
68/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän olo on huoleton kun sossusta saa rahaa niin paljon kuin haluaa. Rikkaat ei saa mitään. 

Vierailija
69/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantuman aikaan osoittaahan se "köyhistely" jonkinlaista yhteiskunnallista omatuntoa, ymmärrystä siitä, että kaikilla ei mene yhtä hyvin kuin itsellä. Minusta osoitus älykkyydestä.

http://www.taloussanomat.fi/raha/2015/06/13/nain-voit-nayttaa-etta-olet-rikas/20157588/139

Vierailija
70/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:20"]Ihmiset on niin kateellisia, että ei todellakaan voi omaisuudestaan puhua. 

Me ollaan miehen kanssa ihan omalla työllä saatu kasaan ihan kiva omaisuus, sijoituksia jne. Mitään ei olla peritty, molemmat on tehnyt töitä 19-vuotiaasta. Ja tätäkin kadehditaan niin älyttömästi. Tehkää perässä, olkaa hyvä! Keneltäkään ei ole varastettu, kenekään muun selkänahasta ei ole sitä revitty. Emme voi edes vanhemmille ja sisaruksille paljastaa omaisuutemme määrää, alkaa heti sen päiväinen rahan pyyntö ja pitäisi ostaa sitä sun tätä - tyylliin uusi auto, asunto, lomamatka jne. Itse elämme ihan suht vaatimatonta elämää, molemipien autot yli 10 v vanhoja, omakotitalo on mutta vain 150 neliöinen. Jos jollain itseämme hemmottelemme, se on matkailu. 
[/quote] ehkä teidän lähimmät on sitten kateellista porukkaa, vai kuvitteletko vain? Harmi tietysti jos noin on. Mulle on oikeesti ainakin ihan sama, mitä jollakin toisella on (tai ei ole). Ainoa kerta kun olen viimeiseen vuoteen toivonut lisää rahaa, oli kun katsoin kuvia laurin ja paulan myytävästä merenrantatalosta, joka oli niin huikean kaunis. myönnetään että siitä olin jo pikkasen kadekin, mutta en minä sitä heiltä (tai kuka sen sit ostaakin) pois toivo.

Vierailija
71/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:09"]

Mulla on varallisuutta satoja tuhansia ja se on ihan duunarien ja toimihenkilöiden tekemällä työllä kerätty.

[/quote]

[/quote]

Yrittäjä on sellasen suurennuslasin alla Suomessa tänä päivänä, että vaikeaa on työläistä riistää. On liitot, verottaja, eläkeyhtiöt ja aluehallintovirasto aika äkkiä niskassa.
[/quote]

Pienessä yrityksessä on helpodti niin päin, että työntekijä tietämättään riistää yrittäjää johtuen tästä ylivahvasta suojasta. Minä en siksi voi enkä uskalla työllistää.

Vierailija
72/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nykypäivän yritysmaailmaa. Jos joku siellä nettoaa, niin aikalailla on riistoa harjoittanut. Eli yt.t käyty jne.

Vierailija
73/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pienessä yrityksessä on helpodti niin päin, että työntekijä tietämättään riistää yrittäjää johtuen tästä ylivahvasta suojasta. Minä en siksi voi enkä uskalla työllistää.
[/quote] suomessa on suunnilleen euroopan halvinta irtisanoa. Mut ihan pieniin yrityksiin toivoisin minäkin työllistämishelpotuksia, pk-firmoissa työ yleensä säilyykin.

Vierailija
74/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on nyt ne rikkaimmat. Mitään niitten ei tarvitse miettiä ja vapa-aikaa on. 

Vierailija
75/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] suomessa on suunnilleen euroopan halvinta irtisanoa. Mut ihan pieniin yrityksiin toivoisin minäkin työllistämishelpotuksia, pk-firmoissa työ yleensä säilyykin.
[/quote]

Sitä joustoa olisi hyvä olla jotenkin siinä vaiheessa kun ei irtisanota vaan halutaan pitää töissä. Esim. Äitiyslomat, paljot sairastelut jne.

Vierailija
76/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti köyhät ihmettelee miten jotkut voivat olla niin tyhmiä ja säästää raha enää nykyään. 

Niitten kun ei tarvitse. Sossu on niinkuin iso äiti joka ruokkii parhaansa mukaan. 

Vierailija
77/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan varakkaita tai mies on. Oikeastaan rahasta on tällä luonteella enemmän haittaa. Lapsia pidetään jotenkin outoina kun tavallaan ei tarvitse tulevaisuuden takia pyristellä. Lapset kunnollisia ja hyviä koulussa. Itse saan kuraa naamalle kaikilta kateellisilta ihmisiltä. Nähtävästi olen niin tavis että ihmiset katsoo ettei varallisuus kuulu mulle/meille. Varallisuus näkyy vain harrastuksissa. Ei esim autoissa yms. Asunto ok mutta sisustus kyllä normaalia huonompi.

Vierailija
78/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:59"]

Itse ollaan varakkaita tai mies on. Oikeastaan rahasta on tällä luonteella enemmän haittaa. Lapsia pidetään jotenkin outoina kun tavallaan ei tarvitse tulevaisuuden takia pyristellä. Lapset kunnollisia ja hyviä koulussa. Itse saan kuraa naamalle kaikilta kateellisilta ihmisiltä. Nähtävästi olen niin tavis että ihmiset katsoo ettei varallisuus kuulu mulle/meille. Varallisuus näkyy vain harrastuksissa. Ei esim autoissa yms. Asunto ok mutta sisustus kyllä normaalia huonompi.

[/quote] 

Pyöritte väärien seurassa. Pitää kaveerata omien kanssa. Näin se on aina ollut ja aina tulee olemaan. 

Vierailija
79/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:19"]Raha on sama kuin seksi ja seksikäs. Vaikka rikas olisi kuinka tyhmä ja yksinkertainen tahansa niin kaikki pyrkii sen kaveriksi. 

Harva haluaa kaverata siltojen jätkien kanssa tai pyrkii roskisdykkareiden kamuiksi. 
[/quote]
Kaikki muut paitsi sinä pyrkivät rikkaiden kavereiksi, tietenkin?

Vierailija
80/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:19"]Raha on sama kuin seksi ja seksikäs. Vaikka rikas olisi kuinka tyhmä ja yksinkertainen tahansa niin kaikki pyrkii sen kaveriksi.  Harva haluaa kaverata siltojen jätkien kanssa tai pyrkii roskisdykkareiden kamuiksi.  [/quote] Kaikki muut paitsi sinä pyrkivät rikkaiden kavereiksi, tietenkin?

[/quote] 

Mitäs jos muut pyrkii mun kaveriksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi