HY: Opettajan pedagoogiset opinnot + täysipäiväinen työ. Onnistuuko?
Siis onnistuuko tuolainen yhdistelmä. Itsellä joustavat työajat ja mahdollisuus tehdä etätöitä.
Yhden kurssin suoritan alta pois jo nyt syksyllä, koska sen voi tehdä vapaasti.
Kommentit (45)
Mä tein HY:n pedagogiset ja se oli ihan täysipäiväistä opiskelua. Väkisin tein vähän osa-aikatyötä kun oli taloudellinen pakko. Tähän yhtälöön kaksi pientä lasta, joilla toisella korvakierre niin olin välillä niin poikki, että itkin ohjaavan opettajan luona, kun tuntisuunnitelmani eivät kelvanneet. Elämäni rankin vuosi.
Juu ei todellakaan onnistu, ellet sitten ole vain ilta- tai yötyössä. Pakollista läsnäoloa on jatkuvasti joka päivälle eikä mistään voi olla poissa. Itse olin suorittanut kasviksen apron jo etukäteen, mutta silti tuntui, että olin okl:ssa kokopäivätöissä. Eikä siellä tosiaan kyselty, että mikä aika sulle sopisi.
Kummallista lukea näitä kommentteja, koska omat kokemukseni Hgin yo:n pedagogisista opinnoista oli se, että ne teki todella helposti töiden ohessa. Tosin pohjalla oli kasvatustieteen opintoja aineopintojen verran, joten hyväksi lukuja tuli aika paljon.
No se hyväksiluku auttaa. Samaten jos oma aine on helppo ja sait tehdä h arjoittelun Ratakadulla.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:45"]
Ole kuitenkin varovainen tuon "ikuisen" opinto-oikeuden suhteen! Oikeus ei ehkä sinänsä häviä, mutta vuoden 2017 tienoilla uusi järjestelmä on jo niin "vakiintunut", että ne muutokset saattaa aiheuttaa ongelmia. Minua varoiteltiin esim. ettei vanhan systeemin kurssien vastaavuus enää välttämättä "toimi" tuon jälkeen, eli saattaa olla että joutuu tekemään jotain ylimääräistä että olisi ok myös uuden systeemin mukaan. Eli että ne vanhemmat suoritukset ja kokonaisuudet saattavat jäädä vähän unholaan, jolloin niitä saattaa joutua päivittämään uutta rakennetta vastaaviksi. Valmistuin kyllä jo pari vuotta sitten, mutta ehdin saada näitä varoituksia. En kyllä tiedä miten todennäköistä tuo on, mutta mahdollisuus kai on olemassa.
Hankala selittää, sorry!
[/quote]
Juurikin tarkistin, että mulla on viimeisimmän tutkintovaatimuksen mukaiset opinnot olemassa tai voisin siis koska tahansa siihen siirtyä ilman ylimääräistä työtä. Ja jos tutkintovaatimukset muuttuvat, niin ei voi kovin montaa kurssia tulla lisää syventäviä.
ap