Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotiaan kotiintuloaika 20.00

Vierailija
13.06.2015 |

Kaverit saa olla pihalla 23 asti ja mun vanhemmat haluaa mut kotiin 20.00. (Joskus soittaa jo aikaisemmin)
Perustelua olen pyytänyt tohon naurettavaan kotiintuloaikaan ja enkä ole saanut vastausta. (En juo, polta tai mitään)
Miten sanon asiallisesti kuinka saatanan naurettava kotiintuloaika toi on?

N15

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinulla saisi olla jo aikaisemmin kotiintuloaika koska olet vasta 15-vuotias ja kiroilet täällä mikä ei ole asiallista netissä. Vanhemmat kyllä näkee asian parhaiten ja haluaa suojella. 

Vierailija
22/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 20.00 ap:n tavallinen "arki"-kotiintuloaika? Se ei nimittäin kuulosta yhtään tyhmältä. Minä ainakin olen niin kummmallinen äiti, että haluan nähdä lapsiani joskus. Jopa päivittäin. Meidän lapset ainakin ovat usein menossa kun tulen töistä (ja aamulla nukkuvat), niin jotta näkisimme, pitää kotona olla klo 20. Mielellään 19.30. Siinä on sitten kiva jutella ja syödä iltapalaa yhdessä.

Lapsillamme on ollut näin kesällä useamman kerran kavereita yökylässä ja vastaavasti meidän lapset ovat olleet parhailla kavereillaan. En näe mitään syytä miksi teinien pitäisi öisin ulkona. Erikoispäivät ovat eri asia. Esim. koulujen loppuessa täällä oli ilmaiskonsertti, johon lapsemme menivät. Tulivat klo 22 kotiin (ts. haimme keskustasta autolla) ja olivat jo vähän "kauhuissaan" humalaisten nuorten määrästä.

Ymmärrän ap:n fiiliksen kuitenkin hyvin. Eli itse nuorena kärsin ihan samasta asiasta, eli mielestäni liian tiukoista vanhemmista. Silti noudatan vanhempieni linjaa omienikin kanssa, koska koen järkeväksi. Sen olen muuttanut, että asiasta on keskusteltu lastemme kanssa ja he ymmärtävät itsekin perustelut. Onneksi lapsemme ovat kaveripiirissä, jossa moni muukaan ei saa olla öisin ulkona, eivät ainakaan ne parhaimmat kaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 15 vuotiaan kuulu kapinoida vanhempiaan? Oletko kokeillut rajojasi? Mitä tapahtuu, jos jätät kotiintuloaikaa noudattamatta? Ethän ole liian kiltti?

Vierailija
24/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on musu. Niillä sompuilla on ihan omat kuviot. Pojat saavatkin sitten heilua asematunnellissa miten lystää. Ei auta kuule kun rätti päähän ja muna suuhun.

Vierailija
25/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 14v. saa olla "kylillä" 22.00 asti ja sitten omassa ja naapurin pihassa hengaa vielä kaverinsa kanssa 23.00 asti ja sen jälkeen ehtii vielä hyvinkin käydä suihkussa ja syödä iltapalaa ennen nukkumaanmenoa.

Lomallakin menee nukkumaan 24.00 jos ei ole mitään "erikoista" esim. vieraita jolloin voi valvoa pitempää.

Ja aamulla herätys 10 koska jos nukkuu pitempään niin ei saa yösin nukuttua.

Vierailija
26/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:28"]Ap on musu. Niillä sompuilla on ihan omat kuviot. Pojat saavatkin sitten heilua asematunnellissa miten lystää. Ei auta kuule kun rätti päähän ja muna suuhun.
[/quote]
LOL
ap

Vierailija
27/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 09:51"]Meillä poika 14v. saa olla "kylillä" 22.00 asti ja sitten omassa ja naapurin pihassa hengaa vielä kaverinsa kanssa 23.00 asti ja sen jälkeen ehtii vielä hyvinkin käydä suihkussa ja syödä iltapalaa ennen nukkumaanmenoa.

Lomallakin menee nukkumaan 24.00 jos ei ole mitään "erikoista" esim. vieraita jolloin voi valvoa pitempää.

Ja aamulla herätys 10 koska jos nukkuu pitempään niin ei saa yösin nukuttua.
[/quote]
Miten sä valvot sen nukkumaan menoa?

Vierailija
28/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel u. Mulla oli aika tiukat kotiintuloajat kans siihen asti, kunnes täytin 17 ja tuli virsi oot kohta 18. Ja tällöin ei ollu tavatonta että kotona 23.00 tai 00.00 (toisaalta kävin myös kesän töissä ja tiesin omat rajani työn ja unimäärän suhteen)

16-vuotiaana siirty 21.15 kotiintuloaika ja tää oli sillon myöhään itelle. Sitä enne tapauskohtasesti VIIM 21 yleensä 19/20.00

Nykyään ymmärrän edes vähän, kaverit asui aina bussimatkan takana ja kotiin oli tultava aina väkivaltaisen aseman kautta.. Myöhempään siis sai olla välillä erikoisluvalla ja "jos saat kyydin" (tämähän 15-vuotiaana ollu mahollista autokyytiä usein saaha..)

Vierailija
29/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vanhemmat alko siinä 20:00 aikaan talvella kun oli jo pimeää niin pyytämään kotiin. Kesällä valoisan aikaan eilenkin laittoi illalla 22:00 viestiä että tuutko kohta kotiin?
Tommonen aika on ok omasta mielestä. Kyllähän mulla varmaan puoli yhteentoista meni kun piti heittää kaverikin kotiin, mutta en mä mitään huutoja tai ylimääräisiä uteluita siitä saa että miksi tulin myöhässä.
T: 15v

Vierailija
30/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tiukat kotiintuloajat ollessani 13-14v, silloin mua kiinnosti pyöriä kavereiden seurassa ulkona. No jäin kuitenkin porukoiden ulkopuolelle, kun missasin kaikki hyvät jutut illasta. 15-vuotta täyttäessäni kotiintuloaikaani siirrettiin myöhemmäksi, mutta olipa tosi hyödyllistä kun ei enää kavereita oikein ollut ja olin löytänyt tietokonepelit. Porukoiden ratkaisu oli sitten rajoittaa tietokoneen käyttö 1-2h. Eipä sekään auttanut ja olin tosi yksinäinen ja masennuin pahasti. Onneksi muutettuani kotoa 18-vuotiaana opiskelemaan toiselle paikkakunnalle sain uudet kaverit ja uuden elämän.

Vierailija
31/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä aika aikaisin. Minä muutin jo 15-vuotiaana omaan asuntoon kun lähdin lukioon toiselle paikkakunnalle, joten aika hurjalta tuntuu, ettei sinun ikäselle anneta yhtään vastuuta omista valinnoista ja teoista. Voisit ehdottaa, että vanhempasi kyselisivät tutuilta, toisten lasten vanhemmilta miten nämä toimivat, niin ymmärtäisivät, että kohtelevat sinua kuin alakoululaista?

Vierailija
32/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut teinit tottelevat vanhempiaan jonnin joutavien käskyjen osalta? Pakko vanhempien on kuitenkin kotiin päästää ja ruuissa pitää. 

En tarkoita, että pitäisi elää kuin pellossa ja olla ongelmapesäke. Mutta, jos tulet kotiin vaikkapa klo 23, etkä hankkiudu mihinkään hankaluuksiin, niin mitäs vittua kukaan sille asialle mahtaa tai pitäisikään voida mahtaa.

Vierailija
33/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että kun yrität provoilla ;D "N15" taidat olla tylsistynyt 20-40v, joka odottaa jonkun käyvän loukkuun...

Vierailija
34/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:57"]Oi että kun yrität provoilla ;D "N15" taidat olla tylsistynyt 20-40v, joka odottaa jonkun käyvän loukkuun...
[/quote]
Ööö, en..?

Vierailija
35/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on kyllä aikainen kotiintuloaika. Meillä 14-v haluasi 1.00 kotiintuloajan, nyt on ollut 23:00. Meillä poika on kyllä juonut, mutta rangaistukset olivat ankarat, ja toivottavasti otti opikseen. Meillä 13-v tytöllä on toiminut kesällä 22:00 kotiintuloaika. Tuo on kyllä naurettavinta mitä olen ikinä nähnyt.

Vierailija
36/36 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:00"]

No tuo on kyllä aikainen kotiintuloaika. Meillä 14-v haluasi 1.00 kotiintuloajan, nyt on ollut 23:00. Meillä poika on kyllä juonut, mutta rangaistukset olivat ankarat, ja toivottavasti otti opikseen. Meillä 13-v tytöllä on toiminut kesällä 22:00 kotiintuloaika. Tuo on kyllä naurettavinta mitä olen ikinä nähnyt.

[/quote]

Miten rankaisittte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi