Synnytin toukokuun alussa, raskaustesti jälleen positiivinen
Eli synnytyksestä nyt 6vk ja imetän edelleen. Jälkivuoto loppui kahden viikon jälkeen, nyt neljä viikkoa sitten. Viimeisen viikon aikana on ollut samanlaista ellottavaa oloa, kuin aiemminkin alkuraskaudessa. Todella voimakasta, vaikka ensin luulin sen johtuneen imetyksestä/synnytyksestä/jostain tästä. Tänään tein kuitenkin testin(lähinnä puolivitsillä, eihän tällaista tapahdu) ja en voinut uskoa, koska se oli positiivinen.
Onko tämä mahdollista, feikkaako kehoni nyt jotenkin, vai mitä tämä on?
Kommentit (43)
Tee abortti, sais nääkin hirnujat tässä ketjussa nenilleen. Ettäs kehtaatte!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:48"]Silloin kun minä synnytin oli itsestään selvää, että yhdynnässä ei oltu ennen jälkitarkastusta. Se oli ihan ohje neuvolastakin. Ja jälkitarkastus muistaakseni oli noin kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Nykyisin ollaan hätäisiä tässäkin asiassa näköjään. Ei anneta paikkojen parantua ja elimistön toipua.
[/quote]
Ei ole mitään perusteita pidättäytyä seksistä jälkitarkastukseen asti jos paikat vaan sen kestää eli ei satu. Tärkeää on vain muistaa kondomin käyttö. Ilman sitä voi tulla kohtutulehdus jos kohdunsuu ei ole vielä sulkeutunut täysin. Nykyään jälkitarkastuksessa kysytään oletko ollut yhdynnässä, ei suinkaan saarnata että ethän ole ollut. Itse odotin viikon sektion jälkeen ja oikein mukavaa oli! Tervetuloa 2010-luvulle :)
[/quote]
Ei ennenkään saarnattu eikä kysytty . Mutta onhan ihan selvää mitä varten jälkitarkastus on. Siinä katsotaan onko elimistö palautunut ja onko merkkejä tulehduksista ym. Jos ei pysty siihen asti odottamaan yhdyntää, on kyllä perin outoa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:26"]Just. Ap, hanki omanarvontunto. Synnyttäneellä on oikeus olla elämässään muutakin kuin pelkkä pillu. Pienet vauvat ansaitsevat tasapainoisen ja terveen äidin.
[/quote]
Jotkut tykkäävät seksistä. Ihan itsensä vuoksi. Se että tulee äidiksi ei poista seksin tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:48"]Silloin kun minä synnytin oli itsestään selvää, että yhdynnässä ei oltu ennen jälkitarkastusta. Se oli ihan ohje neuvolastakin. Ja jälkitarkastus muistaakseni oli noin kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Nykyisin ollaan hätäisiä tässäkin asiassa näköjään. Ei anneta paikkojen parantua ja elimistön toipua. [/quote] Ei ole mitään perusteita pidättäytyä seksistä jälkitarkastukseen asti jos paikat vaan sen kestää eli ei satu. Tärkeää on vain muistaa kondomin käyttö. Ilman sitä voi tulla kohtutulehdus jos kohdunsuu ei ole vielä sulkeutunut täysin. Nykyään jälkitarkastuksessa kysytään oletko ollut yhdynnässä, ei suinkaan saarnata että ethän ole ollut. Itse odotin viikon sektion jälkeen ja oikein mukavaa oli! Tervetuloa 2010-luvulle :) [/quote] Ei ennenkään saarnattu eikä kysytty . Mutta onhan ihan selvää mitä varten jälkitarkastus on. Siinä katsotaan onko elimistö palautunut ja onko merkkejä tulehduksista ym. Jos ei pysty siihen asti odottamaan yhdyntää, on kyllä perin outoa.
[/quote]
Tai sitten joillain palautuu ja parantuu hieman helpommin ja nopeammin. Toisilla repsahtaa enemmän.
Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:26"]Just. Ap, hanki omanarvontunto. Synnyttäneellä on oikeus olla elämässään muutakin kuin pelkkä pillu. Pienet vauvat ansaitsevat tasapainoisen ja terveen äidin.
[/quote]
Että synnyttänyt ei saisi harrastaa seksiä? Voin kertoa että oli vaikeaa olla molempien synnytysten jälkeen tikkien takia se kuukausi ilman yhdyntää (seksiä kyllä oli) ja silti olen ollut molemmille todella omistautunut ja hyvä äiti täydellä sydämellä. Ei sitä parisuhdetta tarvitse unohtaa vaikka äidiksi tuleekin. Hyvän tekosyynhän siitä saa.
Mä en tajuu. Toiset sikiää koko ajan ja toiset ei saa lasta vaikka kuinka yrittää ja yrittää olla yrittämättäkin:(
Ei minua koskaan suositeltu odottamaan jälkitarkastukseen - olisin halunnut jo paaaljon ennen sitä ja itseasiassa muistaakseni päivää tai kahta ennen jälkitarkastuksesta harrastin seksiä.
Ainoa mikä pidätti yhdynnästä, oli helvetillisen kipeä episiotomiahaava. Ilman sitä olisin todnäk itsekin harrastanut seksiä aiemmin ihan yhdynnässäkin (ehkäisyn kanssa tietenkin).
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:48"]Silloin kun minä synnytin oli itsestään selvää, että yhdynnässä ei oltu ennen jälkitarkastusta. Se oli ihan ohje neuvolastakin. Ja jälkitarkastus muistaakseni oli noin kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Nykyisin ollaan hätäisiä tässäkin asiassa näköjään. Ei anneta paikkojen parantua ja elimistön toipua. [/quote] Ei ole mitään perusteita pidättäytyä seksistä jälkitarkastukseen asti jos paikat vaan sen kestää eli ei satu. Tärkeää on vain muistaa kondomin käyttö. Ilman sitä voi tulla kohtutulehdus jos kohdunsuu ei ole vielä sulkeutunut täysin. Nykyään jälkitarkastuksessa kysytään oletko ollut yhdynnässä, ei suinkaan saarnata että ethän ole ollut. Itse odotin viikon sektion jälkeen ja oikein mukavaa oli! Tervetuloa 2010-luvulle :)
[/quote]
Ei mutta on tarpeeksi syytä pidättäytyä jos lääkäri tai terkkari niin ehdottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:13"]
Ja ikää oli?
[/quote]
Vähemmän kuin vaihdevuosikriisisillä.
[/quote]Sulle ei koskaan vaihtareita tule! Pysyt aina saman ikäisenä! Vittu mikä urpo! Lisäänny vaan rauhassa lapsentekokone!!!
Kannattaa varmaankin hakeutua gynelle, jotta voi tarkistaa, että olet oikeasti raskaana. Tosin jos kohtuun olisi jäänyt jotain raskausmateriaalia, niin kohtutulehdus olisi jo luultavasti tullut ja sitä et voi olla huomaamatta.
Ootteko pannu? Sitä et kertonut..
No periaatteessa voi kyllä olla mahdollista
Oletko ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä? Jos olet, niin saatat hyvinkin olla raskaana.
No millainen ehkäisy käytössä? Jos se näyttää positiivista se testi niin olet raskaana
Miksi se ei voisi olla mahdollista? Jos siis olette seksiä harrastaneet. Jos taas ette ole, niin tuskin edes moista kysyisit.
Minun ja siskoni välillä on ikäeroa 10 kk. Äiti uskoi, että imetys ehkäisee. Mitä ehkäisyä ap on käyttänyt?
No olet nopeasti aloittanut panemisen ja vielä ilman kortsua. Hohhoijaa. Tyhmyyttä on näemmä monenlaista.
Kuinka kauan testit näyttää positiivista edellisestä raskaudesta? Ihan mielenkiinnolla kysyn.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:27"]
No millainen ehkäisy käytössä? Jos se näyttää positiivista se testi niin olet raskaana
[/quote]
Tais olla se perinteinen "en ois millään uskonut tulevani raskaaksi".
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:48"]Silloin kun minä synnytin oli itsestään selvää, että yhdynnässä ei oltu ennen jälkitarkastusta. Se oli ihan ohje neuvolastakin. Ja jälkitarkastus muistaakseni oli noin kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Nykyisin ollaan hätäisiä tässäkin asiassa näköjään. Ei anneta paikkojen parantua ja elimistön toipua.
[/quote]
Ei ole mitään perusteita pidättäytyä seksistä jälkitarkastukseen asti jos paikat vaan sen kestää eli ei satu. Tärkeää on vain muistaa kondomin käyttö. Ilman sitä voi tulla kohtutulehdus jos kohdunsuu ei ole vielä sulkeutunut täysin. Nykyään jälkitarkastuksessa kysytään oletko ollut yhdynnässä, ei suinkaan saarnata että ethän ole ollut. Itse odotin viikon sektion jälkeen ja oikein mukavaa oli! Tervetuloa 2010-luvulle :)