Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytin toukokuun alussa, raskaustesti jälleen positiivinen

Vierailija
12.06.2015 |

Eli synnytyksestä nyt 6vk ja imetän edelleen. Jälkivuoto loppui kahden viikon jälkeen, nyt neljä viikkoa sitten. Viimeisen viikon aikana on ollut samanlaista ellottavaa oloa, kuin aiemminkin alkuraskaudessa. Todella voimakasta, vaikka ensin luulin sen johtuneen imetyksestä/synnytyksestä/jostain tästä. Tänään tein kuitenkin testin(lähinnä puolivitsillä, eihän tällaista tapahdu) ja en voinut uskoa, koska se oli positiivinen.

Onko tämä mahdollista, feikkaako kehoni nyt jotenkin, vai mitä tämä on?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:26"]

Huh, miten helpolla jotkut pääsevät tuon jälkivuodon kanssa. Minä olen vuotanut kuin pistetty sika kummankin lapseni synnytyksen jälkeen eikä viiteen viikkoon ole tullut mieleeenkään harrastaa seksiä, kun joka paikka on veressä ihan jatkuvasti ja se vuodon hajukin jo ällötti. Toisesta lapsesta jälkitarkastus oli viiden viikon kohdalla ja siellä terveydenhoitaja sitten totesikin, että tuollainen pitkä jälkivuoto on äidin kannalta hyvä suojamekanismi, koska tulehdusriski on suuri, jos seksiä harrastetaan liian aikaisin synnytyksestä. Nykysynnytyksissä se äidin keho ei ole niin kovilla kuin ennen, joten kehon puolesta seksiä voi monikin harrastaa jo muutamien päivien päästä mutta se ei silti tarkoita, että pitäisi tai kannattaisi.

[/quote]

Minulla oli toisen lapsen kohdalla 5 viikkoa kestävä runsas jälkivuoto. Esikoisesta ei ollut. Minulle myös hoitaja sanoi toisen lapsen jälkitarkastuksessa että taitaa kroppa vaatia lepoa kun niin vuotaa. Ja ehkäisystä pidettiinkin huolta. Menkat alkoivat vasta kun toinen lapsi oli 10kk. Eli uskon että kroppa tosiaan oli todella kovilla kun 2 raskautta imetyksineen peräjälkeen. T: 38

Vierailija
42/43 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet. Mä tein abortin jälkeen r testin ja näytti plussaa. Abortista oli aikaa n.2kk ja lekuri sano et mus on vaan niit raskaushormoneja jäljellä.

mee lääkäriin tekee kunnon testi, siis verestä. Oon aika varma et synnytyksestä raskaushormonit on viel ylhäällä ja siks tulee plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältä. Omilla lapsilla tosin on 13 kk ikäeroa ja meillä oli tarkoituskin tehdä ne mahdollisimman pienellä välillä.
Eka vuosi kahden pienen kanssa voi ottaa vähän voimille, mutta kyllä se siitä helpottaa. :)