Kysymys rokottamattomille?
Minkälaisen k-taudin sairastit?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, itse myös rokottamaton ja en ole vielä tartuntaa saanut.
Kommentit (45)
Mä en ole vielä sairastanut, en ainakaan oireilla. Altistumisia on muutama vain ja nekin lyhyt aikaisia.
Hirveän paljon on nyt kuitenkin lähipiiri sairastunut, joten eiköhän tuo kohta tule. :/
En ainakaan tietääkseni ole sairastanut. Aika paljon olen kotona (sinkku) ja teen etätöitä.
Hyvin lievä, muutaman tunnin olo oli heikko, mutta seuraavana päivänä olo oli jo normaali.
Tässä ne vertailu tilastot.. Tällä vauhdilla onko toi 250% kasvu suurinpiirtein. Tosin nämähän ilmenee vähän viiveellä.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avo/perus06/summary_icd1001?alue_0=1…
Olin kaksi viikkoa todella sairas, nukuin lähes ympäri vuorokauden ja olin kuumeessa. Järkyttävä kurkkukipu, yskä, päänsärky ja nivelsärky. Buranasta ei ollut mitään apua. Lisäksi haju- ja makuaistin menetys. Maku- ja hajuaistit eivät ole palanneet ja väsyn edelleen tosi nopeasti. Tästä satelee av: lla alapeukkukuja mutta todellakin kaduttaa etten ottanut rokotuksia.
Ohis utelee, oletteko lievänä sairastaneet yleisesti ottaen millaisessa kunnossa..? Itselläni on pari pitkäaikaissairautta, olen normaapainoinen mutta todella huonokuntoinen, kolmekymppinen... Pelottaa niin tauti kuin rokote. Olen elänyt eristyksissä, mutta nyt alkaa voimat loppua tähän, kun tauti näyttää jäävän kiertämään. Mietin, että rokote varmaan olisi pienempi paha tällä kunnolla, mutta kun ei voi tietää, jos siihen kuitenkin reagoi pahasti...
Ei oo koronaa eikä sen paremmin flunssaa tai influenssaa näkynyt meidän taloudessa. Rokottamattomia ollaan miehen kanssa. Mies altistunut ainakin 3 kertaa koronalle.
Tällä hetkellä tiedetään muutamia rokotettuja, jotka sairastavat / ovat juuri sairastaneen koronan.
En tiedä varmuudella olenko sairastanut. Viikko sitten oli päivän verran pientä kutinaa nielussa ja illalla alkoi outo päänsärky. Toisena päivänä nielu tuntui normaalilta, mutta päänsärky paheni ja tuntui myös niskassa ja kaulassa. Kolmantena päivänä oli vielä lievää päänsärkyä aamupäivällä. Lämpö oli koko ajan normaali, mutta väsymystä oli tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ne vertailu tilastot.. Tällä vauhdilla onko toi 250% kasvu suurinpiirtein. Tosin nämähän ilmenee vähän viiveellä.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avo/perus06/summary_icd1001?alue_0=1…
Vai ovatko nämä nyt sitä korona-aikana kertynyttä hoitovelkaa? Olikohan se Briteissä, kun yksi syöpälääkäri oli arvioinut, että diagnoosin ja hoidon viivästymisen vuoksi odotettavissa on 55000 "turhaa" syöpäkuolemaa.
Vastaukset kertovat täydestä välinpitämättömyydestä omasta ja muiden terveydestä. En ota rokotusta enkä myöskään ole käynyt testeissä. Ihan kuin se lavantauti Mary. Mitäs tässä sen kun levitä tautia.
Vierailija kirjoitti:
En ole sairastanut.
No toivottavasti sairastat sitten, kun et kerta viitsinyt edes ilmaista ja kivutonta rokotetta ottanut. On väärin, että rokotetut riskiryhmäläiset toisinaan sairastavat sen vakavasti, mutta sinä, vapaamatkustaja, olet päässyt herman cain pälkähästä. En enää usko maailmankaikkeuden oikeanmukaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ohis utelee, oletteko lievänä sairastaneet yleisesti ottaen millaisessa kunnossa..? Itselläni on pari pitkäaikaissairautta, olen normaapainoinen mutta todella huonokuntoinen, kolmekymppinen... Pelottaa niin tauti kuin rokote. Olen elänyt eristyksissä, mutta nyt alkaa voimat loppua tähän, kun tauti näyttää jäävän kiertämään. Mietin, että rokote varmaan olisi pienempi paha tällä kunnolla, mutta kun ei voi tietää, jos siihen kuitenkin reagoi pahasti...
Tällä hetkellä olen erinomaisessa kunnossa. Lapsi sen aina koulusta kotiin tuo ja aina kun tartunta on tullut niin olen ollut toipumassa suolistoinfektiosta. Mistään kaupasta tai bussista en ole sitä onnistunut saamaan edes huonossa kunnossa ollessani vaikken mitään suojautumista käytäkään käsien pesua lukuunottamatta. Tällä kertaa oli suolisto kunnossa ja tauti meni ohi lähes oireitta. Olen puolisen vuotta pitänyt erityistä huolta suoliston kunnosta ruokavaliolla ja maitohappobakteereilla. Vaiva kannatti. Sairastan siis kroonista tulehduksellista sairautta ja sen mahdollisimman oireettomana pitäminen suojaa paremmin kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset kertovat täydestä välinpitämättömyydestä omasta ja muiden terveydestä. En ota rokotusta enkä myöskään ole käynyt testeissä. Ihan kuin se lavantauti Mary. Mitäs tässä sen kun levitä tautia.
Minä sentään jään eristykseen kun tauti varmistuu ja läheiset karanteeniin kun taas rokotettu saa juosta ihan vapaana tartuttamassa. Rokotetulta se meillekin tuli ja se oli saanut tartunnan toiselta rokotetulta.
Vierailija kirjoitti:
En ole sairastanut.
En minkään ja edelleenkin elän ”erakkona”, tarvittaessa käyn asioilla, lähinnä ruokakaupassa.
Korona on jo kestänyt kauan, ja vieläkin on ihmisiä, jotka tunkevat itsensä ihan lähelle esim. kauppajonossa. Tästä aina huomautan…
Sairastin maaliskuussa 2020. Elikkäs labratuoreena versiona.
Alkoi kurkkukivulla, pientä lämpöä kipeä olo. Tätä kesti viikon, sit tuntui että ohi meni. Menin kävelylenkille ja jaksoin kävellä jonkun 200 metriä. Tauti uudestaan päälle.
Kuumetta ei juurikaan ollut mut todella kipeä olo ja huimausta yms. Kesti yhteensä kolme viikkoa.
Missä on vertailutilasti eri vuosista, jossa noisu näkyisi?
Ai niin. Ei ole.