Mihin vaihtaa tupakointi?
Yritän lopettaa tupakointia, sain hetki sitten tietää olevani raskaana, aika alussa vielä. Miten muut olette päässeet eroon tupakasta? Itse poltin ennen n.16 tupakkaa päivässä, mutta vähensin heti tupakat 5 päivässä, kun sain tietää raskaudesta. Mikä olisi helpoin tapa päästä irti noista viidestä?
Olisi mukava kuulla, mitkä teillä ovat toimineet, jotka olette lopettaneet :) Purkka, lenkkeily, vihannekset, vai mikä oli se teidän ehkä uusi tapanne tupakan sijaan?
Kommentit (20)
Tota ois voinut kenties miettiä jo ennen kuin tulee raskaaksi. Vai oliko taas vahinko?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:27"]
Kudo sukkia!
[/quote]
Tuo on muuten ihan hyvä idea, kudon muutenkin aika paljon, pitää kokeilla :) -ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:17"]
Tota ois voinut kenties miettiä jo ennen kuin tulee raskaaksi. Vai oliko taas vahinko?
[/quote]
Ja sinulle vastaan vain sen, että yritin lopettaa jo ennen raskautta, mutta sinunlaisesi voisivat kadota tältä koko palstalta, luuletko että ihmiset, joilla oikeasti on ongelmia ja uskaltavat niihin kysyä neuvoa kaipaavat sinunlaisiltasi tuollaisia vastauksia? -ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:11"]
Mulla ei toiminu mikään muu kuin nicorette.
[/quote]
Mä kokeilin suusuihketta, voi helvetti mitä paskaa kirvelee suussa julmetusti, kaikkea paskaa sitä saa myydäkin.
Onkohan nämä turvallisia, tuota helvetin jäähdytin-nestelitkua väkisinkin nielee.
[/quote]
Sama homma ja maksokin sen 26€! Neva eva agen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:50"]
Lue kirja Vihdoinkin savuton, se auttaa eroon. Nikotiini on oikeasti yhtä pahaa mykkyä kun ne tervat ja muut. Oikeesti yäk jos pistät syntymättömän lapsen nauttimaan sitä nikotiinia. Tyhmä. Lopeta se tupakointi!
[/quote]
Tätä minäkin suosittelen kirja maksaa peräti kympin ja toimii kun suhtaudut avoimin mielin, lisäksi järjestävät seminaareja jos sellaiseen tahdot mennä, googleen allen carr niin löytyy tietoa. Parempi lopettaa kokonaan kun koukuttautua nicoretteen.
Tänään on mennyt vielä ainakin ihan hyvin, olen herännyt 6 enkä polttanut vielä yhtään :) Yritän aina hakea omenan jos alkaa tekemään mieli tupakkaa, kudon tulevalle lapselle myös vaatteita :) -ap
En tahtoisi polttaa yhtään mitään, etten vaaranna lapsn terveyttä, joten kai sitä pitää jotakin nikotiini valmisteita kokeille. Mikäs niistä sitten olisi paras, laastari, purkka, inhyalaattori (vai mikä nyt olikaan)? Entä onko kellään toiminut nikotiiniton sähkötupakka? -ap
moikka! nikotiinikorvaushoito on pienempi paha vauvalle kuin tupakka! vaihda siis ehdottomasti siihen, keskustele asiasta neuvolassa, he osaavat - ja haluavat tukea sinua savuttomuudessa.
Itse poltin kymmenen vuotta kunnes testi yllättäen näytti plussaa, itse lähdin tupakan himon yllättäessä lenkille ja söin herneitä :D Tsemppiä <3
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:14"]En tahtoisi polttaa yhtään mitään, etten vaaranna lapsn terveyttä, joten kai sitä pitää jotakin nikotiini valmisteita kokeille. Mikäs niistä sitten olisi paras, laastari, purkka, inhyalaattori (vai mikä nyt olikaan)? Entä onko kellään toiminut nikotiiniton sähkötupakka? -ap
[/quote]
Oletko koukussa nikotiiniin vai pelkkään tapaan? Nikotiinittomalla sähköröökillä et mitään tee joa oikeasti sitä nikotiinia kaipaat. Se on yksilöllistä mikä kenellekin on sopivin vaihtoehto, mä käytin nicorette imeakelytabletteja. Purkkaa en tykkää jauhaa ja laastarista sain karmean ihottuman. Nuo tabletit alkuun maistu kamalalle mutta siihen tottuu, mäkin niin kovasti että joskus jopa kaipaan sitä makua :D
Tuskin tupakan pahin elementti vauvalle edes on nikotiini. Mieti sitä tervaa, häkää ynnä muuta mitä pieni ihmisen alku joutuu kestämään jos odottava äiti polttaa.
Lue kirja Vihdoinkin savuton, se auttaa eroon. Nikotiini on oikeasti yhtä pahaa mykkyä kun ne tervat ja muut. Oikeesti yäk jos pistät syntymättömän lapsen nauttimaan sitä nikotiinia. Tyhmä. Lopeta se tupakointi!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:11"]
[/quote]
Mä kokeilin suusuihketta, voi helvetti mitä paskaa kirvelee suussa julmetusti, kaikkea paskaa sitä saa myydäkin.
Onkohan nämä turvallisia, tuota helvetin jäähdytin-nestelitkua väkisinkin nielee.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:50"]
[/quote]
Ei pidä paikkansa nikotiini on pienin paha tupakassa, tupakan savussa on yli 4000 eri kemikaalia ja noin 50 niistä on syöpävaarallisia.
Ota joku muu tapa. Porkkanan mussuttelu, purkka tai se inhalaattori. Itse pääsin tupakasta kyllä helposti eroon koska olin koukussa vain makuun ja tapaan. Tupakka maistui niin hyvälle että vedin sitä herkkujen sijaan. Mutta kun päätin että nyt loppu niin se loppui. Ja äkkiä huomaa kuinka hyväksi olo muuttuu ja kuinka hyvälle ruoka maistuu kun ei maistu rööki suussa. Eli jo muutaman tupakoimattoman päivän jälkeen alkaa helpottamaan. Koita myös pari viikkoa vältellä muita tupakoitsijoita, huomaat pian että rööki haiseekin pahalle etkä halua sitä enää. Varmasti myös syntymättömän lapsen terveyden ajattelu auttaa lopetuspäätöksessä pysymisessä.
Mä lopetin heti, kun sain kuulla olevani raskaana. Ei kyllä tehnyt edes tupakkaa mieli. Mulla oli vaan se ajatus, etten vahingoita vauvaa. Tupakoinnilla on oikeesti tosi isot riskit aiheuttaa komplikaatioita raskauteen. Kannattaa katsoa se video, mikä on kvattu ultrasta, kun äiti polttaa.. se sikio alkaa sätkimään ja nykimään siellä, kun tupakan myrkyt menee istukasta sikiöön. Tai kannattaa miettiä, miltä tuntuu synnyttää täysaikainen kuollut lapsi, jos istukka lakkaa toimimasta tupakoinnin vuoksi. 20 vuotta tupakoineena nikotinistina en voi oikeasti ymmärtää sitä miksi joku äiti polttaa tai juo raskaana ollessaan. Mulle on ollut aina selvää se, että lastani en vahingoita tahallaan.
Mulla auttoi nikkispurkka, jonka lopulta vaihdoin normaaliin mentholpurkkaan, kun siitäkin sai sen tunteen että vetää jotain henkeen :D ja jos oikein kovin teki mieli niin haistoin tupakkaa (ei palavaa) tai tupakantumppia, ja himo lähti heti!!! Joillain auttaa myös runsas veden juonti aina kun tupakkaa tekee mieli. Tsemppiä! Itsekin lopetin siis kun tein positiivisen testin.
Täytyy kai vain kokeilla kaikki keinot läpi :) Tästähän olisi helppo päästä irti jos olisi koukussa pelkkään tapaan eikä siihen nikotiiniin :/ Mutta eiköhän se tästä, olen koittanut joka kerta miettiä, kun tekee mieli tupakkaa, että parantaako se oikeasti niin hirveästi oloani ja sitä, että miltä pikkuisesta tuntuu, vaikka se onkin vasta pieni alkio, mutta silti... Kiitos neuvoista! :) -ap