Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutit kotoa, auttoivatko vanhemmat sinua konkreettisesti?

Vierailija
04.02.2022 |

Saitko muuttoapua, neuvottiinko vuokrasopimuksissa ja vakuutuksissa. Neuvottiinko miten laskut maksetaan? Hankittiinko uuteen kotiin jotain?
Tajusin juuri, ettei mua autettu mitenkään. Vanhempani eivät edes ikinä käyneet ensimmäisessä asunnossani. Eikä kyselty miten pärjään, osaanko asiat. Itse sai selvitellä, eikä ollut edes nettiä silloin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Isä kuollut ja äiti paska.

Vierailija
2/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Muutin ensin kalustettuun opiskelijasoluun, otin vain vaatteita ja sen sellaista mukaan, ei tarvinut mitään muuta. Kun sitten valmistuttuani hommasin ekan varsinaisen oman asunnon, tein sen kaukana vanhemmista, joten tein asiat yksin ja työkavereitten avulla. Äiti maksoi kerran opintolainani korot, kun minulla oli rahat vähissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, juustohöylä oli ainoa kapistus, minkä sain mukaani lapsuudenkodista. 

Vierailija
4/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai muuttoapua, huonekaluja kotoa, äiti käytti kaupassa ostamassa perustarvikkeita kotiin. Vuokrasopimuksen äiti myös muistaakseni pääosin hoiti, kun itse olin 16v enkä voinut itse tehdä omaa. Olen varmasti myös aaanut apua kaikkeen muuhun, vaikken niin tarkasti muistakaan.

Vierailija
5/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelupaikkanalle muutossa isä ajoi muuttokuorman,äidiltä sain ottaa astioita ym tarviketta mukaan.täti osti jotain uutta lakanapakettia ym. itse tein sopimukset ja muut järjestelyt.

mulla on tosiaan kiva perhe ollut.tiedostan et kaikki ei ole ollut tälläsiä.

Vierailija
6/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autettu muutossa eikä neuvottu. Sain joskus isältä pari kymppiä rahaa ruokaan. Kumpikin vanhempi taisi joskus noin vuoden asumisen jälkeen piipahtaa kämppää katsomassa kun oli muuta asiaa kaupunkiin.

Vierailija
7/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muuttoapua sukulaiselta, isä antoi viedä muutamia huonekaluja uuteen asuntoon. Siinäpä se.

Vierailija
8/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muuttoapua ja viedä huoneestani sängyn, pöydän, tuolin ja vaatekaapin. En muista oliko jotain muutakin, ehkä kirjahylly. Hoidin itse vakuutukset yms, vanhempani toki muistuttivat ne hankkimaan. Ja itselläni ei ollut autoa niin käyttivät vielä kontissa josta ostin muutamia muita tarvikkeita. 

Vierailija
9/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään apua. Sitten kävi ilmi että äitini oli pöllinyt jopa orvon eläkkeeni selkäni takana.

Vierailija
10/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sain muuttoapua - opiskelupaikka oli noin 100 km päässä kotoa. Sain sukulaisilta kalusteita ja esim. vanhan telkkarin tädiltä. Oli aika keräilyerä, mutta kaikea tarvittavaa löytyi. Sain äidiltä ruokapaketin, jossa oli peruskuivakamaa ruokakomeroon.

Vierailija
11/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, äiti ja isä ostivat asunnon, ei tarvinnut maksaa muuta vuokraa kuin yhtiövastike, ja senkin ne maksoivat sitten, kun aloin opiskella. Varmasti auttoivat muutenkin, en vaan enää muista, siitä on niin kauan aikaa. Itse olen myös auttanut omaa tytärtä, ostin asunnon, en perinyt vuokraa enkä yhtiövastiketta silloin kun vielä opiskeli, töihin mentyään alkoi maksaa vastikkeen itse. Autoin myös muutossa, ja muutenkin monessa asiassa. 

Mutta jokainen toki auttaa sen verran kun pystyy, kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Jotkut myös ajattelevat, että se jotenkin pilaa lapsen, jos sitä auttaa liikaa, mutta itse en ole kokenut menneeni pilalle vanhempien avusta eikä tytärkään ole mennyt, on hyvin tunnollinen eikä tuhlaile rahaa tms. 

12/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi ja hänen miesystävä ajoivat muuttokuorman 300km päähän ja mutsi osti minulle huonekaluja.

Olen ollut omatoiminen. Minusta tuntuu oudolta, että joillakin reilusti yli parikymppisillä aikuisilla vanhemmat hoitavat aikuisten lastensa asioita...

Vierailija
13/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mutsi ja hänen miesystävä ajoivat muuttokuorman 300km päähän ja mutsi osti minulle huonekaluja.

Olen ollut omatoiminen. Minusta tuntuu oudolta, että joillakin reilusti yli parikymppisillä aikuisilla vanhemmat hoitavat aikuisten lastensa asioita...

He kuskas ja osti ja olet mielestäsi omatoiminen? Jep.

Vierailija
14/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoivat ja paljon. Ihan eniten ostamalla kerrostalokaksion, josta mun ei tarvinnut maksaa kuin yhtiövastike. Muutenkin hankkivat kaikenlaista ensiasuntoon tarvittavaa huonekalua yms. Astioita ja liinavaatteita olin hankkinut jo etukäteen kesätöistä sekä synttäri-, joulu- ja yo-lahjoiksi saamillani rahoilla. Myös muutossa auttoivat. Isä kävi laittamassa lamput kattoon yms. Äitini oli ammatiltaan kirjanpitäjä, joten laskujen maksamisen, vuosibudjetin tekemisen yms raha-asioiden hoitoon liittyvän äiti opetti mulle jo silloin, kun olin vielä lukiossa. Olen asunut omillani jo 41 vuotta ja edelleen mulla on vuosibudjetti käytössä. 

Vierailija
15/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Minullakin ex mies kuolut ja olen myös äiti ,jota selän takana haukutan paska. Kyllä autoin ja paljon.Jopa niin että Tv vietin ja vuodekin. Viis veisatin onko minulla ruokaa kun han kaiken sai tytär lypettyä minulta aikoinaan.

Vierailija
16/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Minullakin ex mies kuolut ja olen myös äiti ,jota selän takana haukutan paska. Kyllä autoin ja paljon.Jopa niin että Tv vietin ja vuodekin. Viis veisatin onko minulla ruokaa kun han kaiken sai tytär lypettyä minulta aikoinaan.

Mihin tämäkin kännisen vuodatus liittyy?

Vierailija
17/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16 kun muutin kotoa opiskelemaan.Juu sain apua niin muutto kuin muutakin apua.Ja vielläkin äiti ja isä rientää välillä hätiin jos esim.olen kipeä ottavat koiraa hoitoon jne...vastaavasti minä autan äitiä ja isää aina kun pystyn.

Saman avun saavat myös sisarukseni.Omat puutteensa ja vikansa on isässä ja äidissä mutta tiedän että jos apua tarvitsen sitä saan.

Vierailija
18/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoivat vuokravakuuden, kuskasivat muuttokuorman, ostivat joitakin huonekaluja ja muut perustarpeet. Neuvoivat myös sellaisissa käytännön asioissa mitä ei ollut aiemmin tullut vastaan, kuten sähkösopimus ja vakuutukset.

Vierailija
19/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat tyytyväisiä kun saivat vintiltä vanhoja huonekaluja pois ja isän kaverilta saatiin umpikuorma-auto lainaan. Siinäpä se.

Vierailija
20/36 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ei edes tiennyt, että muutin. Äiti ei auttanut mitenkään.

Jonkun sängyn sain lainaksi, kunnes löysin uuden.

Vuokrien maksun, ruoan laiton ym opettelin itse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi