Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelija-asunnoissa asuu paljon luusereita

Vierailija
12.06.2015 |

Edellinen kämppis sai perintäkirjeitä vähän väliä, eikä niitä koskaan avattu. Toiseen asuntoon muutettaessa tuli vielä kuukausien päästä edellisen asukin perintäkirjeitä postissa. Nykyinen naapuri tuntuu olevan aina kotona, sillä en ole kertaakaan nähnyt koko ihmistä, mutta askeleet ja töminä kuuluu yläkerrasta AINA kun olen kotona, myös yöllä.

Keskellä viikkoakin pihamaa raikaa juopuneiden opiskelijoiden mölinöistä (myös kesällä, kun opiskelijoiden pitäisi olla kesätöissä). Viikonloppuisin tällainen meno on enemmän sääntö kuin poikkeus. Asunnoissa asuu myös lapsiperheitä, mutta eihän niistä kukaan välitä.

Myös jätehuollosta huolehtiminen on vieras käsite monelle. Roskia säilötään milloin missäkin esim. vuoden roskat parvekkeella. Koirankakkapusseja kerätään kuistille kasa, eikä viedä niitä roskiin. Roskakatokseen viedään kaikki ongelmajätteet ja sohvat ja patjat, koska olisihan se liian vaikeaa soittaa kierrätykseen, joka hakisi ne pois. Mistään asioista ei haluta ottaa vastuuta, sillä opiskelijoilla on ilmeisesti lupa tehdä kaikki asiat oman päänsä mukaan, ovathan he niin huono-osaisia verrattuna tavallisiin kansalaisiin. 

Jotenkin alkaa usko mennä, että Suomessa muka koulutettaisi vielä älykkäitä aikuisia, kun meno on kuin tarhaikäisillä, jotka on päästetty ilman vanhempia kesäleirille. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain totta, mutta suurimmat luuserit sieltä puuttuvat. He asuvat kunnan vuokrataloissa.

Vierailija
2/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit kääntää syyttävän katseen niiden ihmisten vanhempiin. Kotoa se kaikki lähtee, jos on kasvatus pielessä niin ei voi olettaa, että nuori jossain vaiheessa tajuaisi itse toimivansa väärin ja huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas taas jollain työnsankarilla vaikeaa. Mitäpä jos vaan menisit nöyrästi takaisin kuuraamaan paskaisia lattioita, kuten valtiovalta haluaa.

Vierailija
4/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut kyllä semi siistiä aina.Iso yliopisto kaupunki tämä.Kaupungin vuokrakämpissä varmasti pahempi meno.Siinäpä Se korjataan Se sato ku ville-petteriä ei ole edes vettä opetettu keittämään ja omilla pitäisi joskus asua.

Vierailija
5/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en asu opiskelijatalossa vaikka olen opiskelija. Mutta eilen olin juopunut opiskelija kun minun olisi sinun mielestä pitänyt olla kesätöissä. Nytkään en ole. Kun pomon mielestä mun pitää tällä viikolla olla töissä ma-ke ja la-su. Sorry nyt.

Vierailija
6/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolmessa opiskelijatalossa eikä mitään pahaa sanottavaa. Piha-alueet ja rappukäytävät ovat siistejä, bileitä pidetään harvemmin, naapurit ovat ystävällisiä... :)

Vierailija
7/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:53"]

No mä en asu opiskelijatalossa vaikka olen opiskelija. Mutta eilen olin juopunut opiskelija kun minun olisi sinun mielestä pitänyt olla kesätöissä. Nytkään en ole. Kun pomon mielestä mun pitää tällä viikolla olla töissä ma-ke ja la-su. Sorry nyt.

[/quote]

Tarkoitinkin vain sitä, että jos on opiskelija ja kännissä, voi vaikka HUUTAA pihamaalla klo 4 yöllä, mutta jos olet tavallinen kansalainen sinulta ei sallita sitä enää. Varmasti kännihuutajat tässäkin talossa tajuavat, että täällä asuu lapsiperheitä ja työssäkäyviä sekä niitä, jotka haluavat muuten vaan nukkua yönsä rauhassa olematta kännissä, mutta silti on pakko mökätä. P.S. tiedän, ettei kesätöitä riitä kaikille, eivätkä kaikki työt kelpaa kaikille, muttei se silti oikeuta häiritsemään muiden elämää olemalla idiootti

Vierailija
8/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:54"]

Olen asunut kolmessa opiskelijatalossa eikä mitään pahaa sanottavaa. Piha-alueet ja rappukäytävät ovat siistejä, bileitä pidetään harvemmin, naapurit ovat ystävällisiä... :)

[/quote]

Sama juttu, paitsi että keskiviikon ja torstain välisenä yönä oli siinä kolmen ja viiden välillä aikamoinen metakka pihalla, kun porukka kotiutui baarista. Varmaan oli viikonloppuisinkin, mutta silloin en yleensä ollut kotona kuulemassa.

Vierailija
9/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ihan tavallisia käytöstavattomia ihmisiä.

Vierailija
10/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen täällä kadehdittiin vain sitä että oli yliopistossa, nyt jos sitä että asuu opiskelija-asunnossa!

Vierailija
11/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:53"]

[/quote]

Tarkoitinkin vain sitä, että jos on opiskelija ja kännissä, voi vaikka HUUTAA pihamaalla klo 4 yöllä, mutta jos olet tavallinen kansalainen sinulta ei sallita sitä enää. Varmasti kännihuutajat tässäkin talossa tajuavat, että täällä asuu lapsiperheitä ja työssäkäyviä sekä niitä, jotka haluavat muuten vaan nukkua yönsä rauhassa olematta kännissä, mutta silti on pakko mökätä. P.S. tiedän, ettei kesätöitä riitä kaikille, eivätkä kaikki työt kelpaa kaikille, muttei se silti oikeuta häiritsemään muiden elämää olemalla idiootti
[/quote]
No miksi perheelliset asuu opiskelija-asunnoissa?

Vierailija
12/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No miksi perheelliset asuu opiskelija-asunnoissa?" - Jos tai kun on saanut opiskelujen lomassa lapsen tai lapsia niin, eipä sitä paljoa vaihtoehtoja asumisen suhteen ole. - Toisinaan ihmettelen, että opiskelija vanhemmat jaksavat kaiken, pelkkä talouden kanssa tasa-painoilu vaatii normiopiskelijoihin nähden aika paljon; lapsilisillä ei paljoa juhlita. - Puhumattakaan muista sosiaalisista paineista.

Vierailija
13/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat asuu opiskelija asunnoissa mutta on olemassa kaupungin vuokra-asuntoja ja kukas siellä asuu. Tavallisia suomalaisia jotka ei oo saaneet omistusasuntoja itselleen.

Vierailija
14/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:53"] No mä en asu opiskelijatalossa vaikka olen opiskelija. Mutta eilen olin juopunut opiskelija kun minun olisi sinun mielestä pitänyt olla kesätöissä. Nytkään en ole. Kun pomon mielestä mun pitää tällä viikolla olla töissä ma-ke ja la-su. Sorry nyt. [/quote] Tarkoitinkin vain sitä, että jos on opiskelija ja kännissä, voi vaikka HUUTAA pihamaalla klo 4 yöllä, mutta jos olet tavallinen kansalainen sinulta ei sallita sitä enää. Varmasti kännihuutajat tässäkin talossa tajuavat, että täällä asuu lapsiperheitä ja työssäkäyviä sekä niitä, jotka haluavat muuten vaan nukkua yönsä rauhassa olematta kännissä, mutta silti on pakko mökätä. P.S. tiedän, ettei kesätöitä riitä kaikille, eivätkä kaikki työt kelpaa kaikille, muttei se silti oikeuta häiritsemään muiden elämää olemalla idiootti [/quote] No miksi perheelliset asuu opiskelija-asunnoissa?

[/quote] kumpikin tai toinen opiiskelee

Vierailija
15/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opiskelijat asuu opiskelija asunnoissa mutta on olemassa kaupungin vuokra-asuntoja ja kukas siellä asuu. Tavallisia suomalaisia jotka ei oo saaneet omistusasuntoja itselleen." - Kaupungin ja valtion vuokrataloissa asuu aika kirjavaa väkeä. - Kuten ex-ministeri Arhinmäki...

Vierailija
16/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:53"] No mä en asu opiskelijatalossa vaikka olen opiskelija. Mutta eilen olin juopunut opiskelija kun minun olisi sinun mielestä pitänyt olla kesätöissä. Nytkään en ole. Kun pomon mielestä mun pitää tällä viikolla olla töissä ma-ke ja la-su. Sorry nyt. [/quote] Tarkoitinkin vain sitä, että jos on opiskelija ja kännissä, voi vaikka HUUTAA pihamaalla klo 4 yöllä, mutta jos olet tavallinen kansalainen sinulta ei sallita sitä enää. Varmasti kännihuutajat tässäkin talossa tajuavat, että täällä asuu lapsiperheitä ja työssäkäyviä sekä niitä, jotka haluavat muuten vaan nukkua yönsä rauhassa olematta kännissä, mutta silti on pakko mökätä. P.S. tiedän, ettei kesätöitä riitä kaikille, eivätkä kaikki työt kelpaa kaikille, muttei se silti oikeuta häiritsemään muiden elämää olemalla idiootti [/quote] No miksi perheelliset asuu opiskelija-asunnoissa?

[/quote] kumpikin tai toinen opiiskelee
[/quote]
Mutta sillon on ymmärrettävä se tosiasia että siellä nyt vaan on elämää. Mä en ainakaan koskaan opiskeluaikana asunut hiljaisessa opiskelija-asunnossa, aina jossain päin oli bileet tai muuten vaan meteliä. Ei tulis mieleenkään lapsen kanssa semmoisessa asua.

Vierailija
17/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs on semmonen asumismuoto jossa ei asu yhtäkään luuseria? Ei taida semmosta olla.

Vierailija
18/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Kun itse opiskelin 1990-luvun lopulla niin jotenkin oppi ajattelemaan että opiskelijoilla on sentään tavoitteita elämässä. Tottakai bileitä oli ja se kuuluu asiaan, mutta sitä en jaksa ymmärtää että Helsingissä näyttää energia menevä pössyttelyyn ja seinien töhrimiseen aikuisilta ihmisiltä. Siisteyskäsityksen myös ihan hukassa monelta. Kun muutin alueelle jossa oli paljon opiskelijoita ajattelin että asiahan on ihan plussaa, mutta käytännössä kaupungin vuokrataloista on ilmeisesti vähemmän haittaa...Sääli, koska arvostan opiskelijoita ja itsellä oli opiskeluaikana ihan hauskaa.

Vierailija
19/19 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:37"]

Keskellä viikkoakin pihamaa raikaa juopuneiden opiskelijoiden mölinöistä (myös kesällä, kun opiskelijoiden pitäisi olla kesätöissä).

[/quote]

Läheskään kaikki opiskelijat eivät nykypäivän työtilanteessa edes saa kesätöitä, vaikka olisivat ahkerasti niitä hakeneet. Ja miten niin pitäisi olla kesätöissä? Saahan sitä kesän viettää kokonaan vaikka lomaillenkin, jos oma rahatilanne sen sallii.