AMK sh valintakoe ja matemaattiset tehtävät
Millaisia matemaattisia tehtäviä on odotettavissa?
Esimerkkejä?
Kommentit (25)
Helppoja. "Lääkkeen annostelunopeus noudattaa funktiota f(t) ja yksikkönä mg/h. Mikä on annostelunopeus ajanhetkellä 1h? Entä kuinka paljon potilas saa lääkettä ensimmäisen 3h aikana?"
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:19"]
Peruskaavoilla onnistuva derivointi ja tehtävä, jossa tarvittiin trigonometrisiä funktiota oli ainakin viime vuonna.
[/quote]
juu terve! :(
googlaillut olen aiheesta ja jossain lukee että perus lääkelaskuja, jakokulmalla laskemista jne
Onko siellä todellakin jotain derivointia ja funktioita???
:D älkää ny kiusatko... Niitä perus lääkelaskuja, jakokulmaa tarvitaan, kertotaulu pitää osata ja yksikkömuunnokset... T. Kohta valmis sh
No ei ole höpsöt. Kunhan trollasin! :D Yleensä ihan helppoja ja yksinkertaisia, ei sinne mentäessä ole tarkoituskaan osata vielä mitään vaikeita lääkelaskuja. Ne opitaan sitten siellä koulussa. :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:23"]
No ei ole höpsöt. Kunhan trollasin! :D Yleensä ihan helppoja ja yksinkertaisia, ei sinne mentäessä ole tarkoituskaan osata vielä mitään vaikeita lääkelaskuja. Ne opitaan sitten siellä koulussa. :)
[/quote]
Haha :D missä hoitsukoulussa on muka vaikeita lääkelaskuja
HUI! Minä jo säikähdin :(
täytyy kerrata jakokulma, yksikkömuunnoksia, kertolaskuja...
lääkelaskut suoritin juuri töissä joten onneksi on vähän pohjalla sitä kertaamista nyt :)
voiko siis sanoa, että lähihoitajan lääkelaskutaidoilla pärjää.... ?
ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:23"]
[/quote]
Haha :D missä hoitsukoulussa on muka vaikeita lääkelaskuja
[/quote]
No ei ne lääkärit niitä lääkkeitä laskeskele, ja jonkun ne haastavat tilanteet on hoidettava... En tosin tiedä, itse en opiskele terveydenhoitoalaa. :)
Millaisia lääkelaskuja taimuita laskuja teillä on pääsykokeissa ollut??! Kertokaa panikoitsijalle :)
Saako (DIAK) pääsykokeessa käyttää laskinta?
Millaisia laskuja DIAK:in pääsykokeissa on? Kiitos vastaajille :)
Ei kannata opiskella sairaanhoitajaksi. Kauhea vastuu, kolmivuorotyö, surkea liksa kaikkien sylkykuppina olemisesta ja tuskin saat vakituista työtä nykyisessä taloustilanteessa kun ei uusia virkoja avata kunnissa. Juokse karkuun vielä kun voit.
Olin sh-pääsykokeessa viime syksynä.
Matikan osuus oli enimmäkseen peruslaskutoimituksia (plus, miinus, jako ja kerto), yksikönmuunnoksia ja sit oli semmosia hankalia "123_456=321_654" tehtäviä, joissa noihin tyhjiin kohtiin lukujen välillä piti sijoittaa joku merkki (+/-/×/÷) niin, että yhtälö on tosi. Aikaa tehtäviin oli liian vähän, en millään ehtiny tehä kaikkia tehtäviä. Sain kuitenkin paikan. :)
Ja olin siis juurikin DIAKin kokeissa. Ei saanut käyttää laskinta eikä meillä ollut edes suttupaperia :/ koepaperin reunaan laskin kinkkisimpiä himmeällä lyijykynällä ja kumitin ne pois kokeen lopussa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:00"]
Olin sh-pääsykokeessa viime syksynä. Matikan osuus oli enimmäkseen peruslaskutoimituksia (plus, miinus, jako ja kerto), yksikönmuunnoksia ja sit oli semmosia hankalia "123_456=321_654" tehtäviä, joissa noihin tyhjiin kohtiin lukujen välillä piti sijoittaa joku merkki (+/-/×/÷) niin, että yhtälö on tosi. Aikaa tehtäviin oli liian vähän, en millään ehtiny tehä kaikkia tehtäviä. Sain kuitenkin paikan. :)
[/quote]
Helpottavaa kuulla, että mahdollisuuksia on päästä opiskelemaan vaikka ei osaisikiaan tai ehtisi tehdä kaikkia matematiikkatehtäviä. Pärjääköhän ihan lähihoitajan lääkelaskutiedoilla?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:03"]
Ja olin siis juurikin DIAKin kokeissa. Ei saanut käyttää laskinta eikä meillä ollut edes suttupaperia :/ koepaperin reunaan laskin kinkkisimpiä himmeällä lyijykynällä ja kumitin ne pois kokeen lopussa.
[/quote]
Kiitos tiedosta! :) täytyy harjoitella vaan.... Ilmeisesti mitään varsinaisia lääkelaskuja ei ollut?
Newtonin kaavalla ratkaisun hakua, todennäköisyyslaskua, laplace-muunnos, geometrinen monen muuttujan optimointitehtävä...
Juu DIAKissa ei ollut mitään lääkelaskuja :) perusmatikkaa vaan! Kiva olla avuksi, mä meinaan sillon omia pääsykokeita stressatessani koitin kans internetin ihmeellisestä maailmasta etsiä tiedonjyväsiä kokeesta...pystyy valmistautuun henkisesti kun tietää vähän mitä tuleman pitää :D
Pääsykokeissa saattaa vielä lähärin taidoilla pärjätä, opinnot on jo eri juttu. Riippuu tietty omasta tasosta.
Peruskaavoilla onnistuva derivointi ja tehtävä, jossa tarvittiin trigonometrisiä funktiota oli ainakin viime vuonna.