Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset panosta koteihinsa?

Vierailija
12.06.2015 |

Myönnän olevani esteetikko ja kotikeskeinen, ja ymmärrän että kaikki eivät ole, mutta silti, miksi niin monet asuu niin rumasti, ahtaasti, sotkuisesti ja tunkkaisesti?

Perussiivoustaidot tuntuu olevan monilla hukassa, ei osata tuulettaa edes... Ja tiskit jätetään tiskialtaaseen. Hyi yök. Miksei ihmiset osta tiskikonetta? Miksei kuivausrumpua? Ei ne ole kalliita!

Samoin verhot, matot, astiastot, lakanat, päiväpeitot, ruokailuryhmät.

Asumisviihtyvyyteen kannattaa panostaa!

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahasta tää koko juttu on kiinni. Kiitos tiedosta. t. Ap

Vierailija
22/147 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 07:17"]Ap tässä hei taas. En ole trolli enkä mitään muutakaan tyhmää tai pahaa, vaan halusin vain kysellä miksi niin monilla nykyaikana on niin erikoisen sotkuista ja mm. just se ruokapöydättömyys kun minua pöyristyttää niin ihmetyttää miksi joku eläisi niin.

Vastauksia ruokapöydättömyyteen en saanut. Mutta ei siihen taida olla koskaan syynä muu kuin köyhyys, taloudellinen ja sivistyksellinen.

Ehkä sellaisten perheiden lapset ovat tukitoimena päiväkodissa koko lapsuuden, niin oppivat istumaan tuolilla ja syömään pöydän ääressä sitten siellä laitoksessa.
[/quote]
Dear ap, meiltä löytyy ruokailuryhmä ruokailutilassa ja erikseen vielä tee/kahvitila, jossa on antiikkinen vitriini ja pöytä tuoleineen. Astiastoja löytyy useita lautasineen ja kastikekulhoineen sekä antiikkinen sinikukallinen kahviastiasto. Taloomme kuuluu myös kirjastohuone. Olen akateemisesti koulutettu ja lapsuuden perheeni oli keskiluokkainen. Syön mieluiten kaikki ateriani sohvalla aamupalasta iltapalaan. Lapset syövät ruokailutilassa pöydän ääressä kuten miehenikin. Tiskit löytävät tiskikoneeseen mutta pyykit kuivataan asuintiloissa, koska muuten ne eivät löydä takaisin kaappiin. Sisustuksemme on sekamelska vanhaa ja uutta ja keittiömme sekä eteisemme on aina kuin pommin jäljiltä vaikka siivoamme illalla aina päivän sotkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus onkin ihan hirveetä.

Vierailija
24/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä, ap, ostat mulle tiskikoneen, niin toki toki sitten ei ole astioita lavuaarissa.
Terveisin opiskelija, jolle tiskikine tarkoittaisi montaa ruoatonta kuukautta

Vierailija
25/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tiskikone osamaksulla.

Vierailija
26/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:35"]

Jos sä, ap, ostat mulle tiskikoneen, niin toki toki sitten ei ole astioita lavuaarissa. Terveisin opiskelija, jolle tiskikine tarkoittaisi montaa ruoatonta kuukautta

[/quote]

kokeile ostaa käytetty. Alkaen 0 e.

Vierailija
27/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siinä mielessä ap:n kanssa samaa mieltä, että olis ihanaa nähdä enemmän oman maun ja varojen mukaan mahdollisimman nätisti ja kotoisasti sisustettuja koteja. Mut tyhmää alkaa laatimaan jotain listaa siitä, mitä huonekaluja ja tavaroita muka kuuluu olla jokaisella. 

Vierailija
28/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:40"]

Oon siinä mielessä ap:n kanssa samaa mieltä, että olis ihanaa nähdä enemmän oman maun ja varojen mukaan mahdollisimman nätisti ja kotoisasti sisustettuja koteja. Mut tyhmää alkaa laatimaan jotain listaa siitä, mitä huonekaluja ja tavaroita muka kuuluu olla jokaisella. 

[/quote]

Kävisitkö kurkkimassa ihmisten ovilta niiden koteihin, että näkisit mahdollisimman paljon "nätisti" sisustettuja koteja.

Se nättikin on eri ihmisten mielestä niin eri käsite. Itse en missään nimessä haluaisi mitään valkoista kotia. Joku toinen kokee, että juuri valkoinen sisustus on nättiä. Kauneus on katsojan silmässä

Vierailija
29/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on kesäloma ja aikaa roikkua netissä rannassa auringossa istuen. Lomaa on vielä yhdeksän viikkoa. Ehdimme kyllä vielä kasvattaa hiilijalanjälkeämme ennenkuin loma loppuu.

Vierailija
30/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:08"]

Kaikilla ei ole varaa ostaa sellaista, mitä haluavat, eivätkä halua tehdä kompromisseja. Joillakin asumisviihtyvyys syntyy mukavasta vanhasta pierusohvasta jossa voi ottaa rennosti, toisen mielestä pitää olla kaikki tip top ennen kuin voi nauttia. Asumisviihtyvyys on suhteellista, mitä kukakin haluaa kotona tehdä. Jotkut haluaa syödä kiinalaista ruokaa sängyssä ja katsoa elokuvia - ei siinä silloin mitään ruokailuryhmiä tarvita.

[/quote]

Ja kaikilla ei ole neljänsadan neliön lukaalia, joihin ruokailuryhmät plus muut saa mahtumaan. Meilläkin on vain 58 neliön kaksio - mutta on meillä keittiössä pöytä ja neljä tuolia, jos se nyt sen ryhmän sitten tekee?
[/quote]
Joo mä tajuu mitä siinä on ihmeellistä! Meillä on ruokasali.

Vierailija
31/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:46"]Koska minulla on kesäloma ja aikaa roikkua netissä rannassa auringossa istuen. Lomaa on vielä yhdeksän viikkoa. Ehdimme kyllä vielä kasvattaa hiilijalanjälkeämme ennenkuin loma loppuu.
[/quote] eikö onnistuis helpommin lentämällä?

Vierailija
32/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:02"]

Niin ketkä ei panosta? 

[/quote]

Asuntojen myynti-ilmoituksia selaamalla näkee, että ihan helvetin moni (tai suurin osa) ei panosta kotiinsa pätkääkään. En viitsi linkata tähän malliksi yhtäkään niistä asunnoista joita katsoessa nousi vähän oksennusta suuhun, kun eilen useamman tunnin uutta kohdetta itselleni etsin. Joo tiedän, remontoimalla saa, nyt vaan ei ehdi.

ei ap tai kukaan muukaan aiemmin vastanneista

Vierailija
33/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo materialismi on kyllä oikeasti jo niin menneen talven lumia.

Ja se on ihanaa! :)

Keskitytään ennemmin siihen minkälaisia ihmisiä me olemme niin itsellemme kuin toisillemme, kuin siihen minkälainen kulmasohva meidän olohuoneeseen sopii ja korostaako sen värisävy verhojen kuviointia.

Ihanan aurinkoista päivää teille kaikille "ei tavaranpalvojille". :) Ja muillekin.

”Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kun Ellun kanat”

Vierailija
34/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me nyt satutaan tykkäämään meidän sekametelisopasta. Verhot eivät natsaa sohvan väriin saati sitten mattoon. Ruokakalustona on 30 vuotta vanha pirttikalusto. Astiat ovat sekalaista seurakuntaa, meiltä ei mitään "pyhäkuppeja" löydy. Ihan siitä syystä että meitä ei kiinnosta haalia niitä kun käyttöä olisi joka tapauksessa ehkä pari kertaa vuodessa.

Ja ajatella, ollaan aikas onnellisia silti vaikka ei nähdäkään vaivaa kämpän sisustamisessa tai astiasarjojen keräämisessä =)

Vierailija
35/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:46"]Koska minulla on kesäloma ja aikaa roikkua netissä rannassa auringossa istuen. Lomaa on vielä yhdeksän viikkoa. Ehdimme kyllä vielä kasvattaa hiilijalanjälkeämme ennenkuin loma loppuu.
[/quote]Kyllä me yksi etelänlomakin taas pidetään ennen koulujen alkua. Älä ole huolissasi.

Vierailija
36/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:02"]

Siksi koska iso osa tämänpäivän cityihmisistä ei viihdy kotonaan. "Koti" on vain paikka pestä pyykkiä ja nukkua. Muuten luuhataan ties missä. En sitten tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus. Osa ihmisistä toki pelkää omia ajatuksiaan, jotka voisivat pullahtaa kuuluviin kodin rauhassa.

[/quote] lapsiperhe viihtyy kotona, mikäli vanhemmat töissä ja lapset päiväkodissa niin ei sitä illalla enää pahemmin oo menoja

Vierailija
37/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:46"]Koska minulla on kesäloma ja aikaa roikkua netissä rannassa auringossa istuen. Lomaa on vielä yhdeksän viikkoa. Ehdimme kyllä vielä kasvattaa hiilijalanjälkeämme ennenkuin loma loppuu.
[/quote]Kyllä me yksi etelänlomakin taas pidetään ennen koulujen alkua. Älä ole huolissasi.
[/quote] hyvä juttu, nauttikaa! Mäkin nautin kotosuomessa mökkeilystä ja sukuloinnista.

Vierailija
38/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:17"]

Ja, kuivuri on ihan älytöntä energiantuhlausta. Jos on seitsemän lasta tms ymmärrän, mut ihmettelen syvästi, että joku asettaa oman "viihtyvyytensä" ja muun roinansa yhteisen maapallomme edelle. Miten ap ei yhtään panosta ympäristönsuojeluun? Jos määki, niin kylhä sunki pitäis. Vai eiks se niin ollukaan?

[/quote]

Tässä taas nähdään tämän paikan ympäristönsuojelullinen taso. Suurin osa peukuttaa ihan innoissaan tätä kommenttia vaikka totuus on, että nykyaikaiset ilmalämpöpumpulla olevat kuivausrummut vievät vähemmän energiaa kuin sisällä kuivaaminen. Ainoastaan kesällä ulkona kuivaaminen vie vähemmän energiaa kuin kuivausrummut.

Niin ja mitä ap:n kysymykseen tulee, niin eipä tule sisustettua, koska meillä on kunnolliset umpipuiset huonekalut jo ostettuna 10-20 vuoden takaa ja ei ne kulu miksikään käyttökelvottomiksi. Kelpaa meille, ei meidän tarvitse minkään korkeakiilto-muodin perässä kulkea, kunhan on hyvälaatuiset ja meidän tarpeisiin sopivat huonekalut.

Vierailija
39/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:11"]Aika ihmeellisissä porukoissa kyllä liikut, jos ei ole verhojakaan ikkunoissa! Minun koko laajasta kaveripiiristäni tulee mieleen vain yksi sellainen, jolla ei ole yhtään esteettistä silmää, eli että huonekalut ja kodin tekstiilit ovat tosi rumia eivätkä sovi yhteen. Hänenkin luonaan kuitenkin on aina siistiä. Omaan siisteystajuuni nähden siivottomia tapauksia eli että kotona olisi lehti- tai tiskikasoja, tunnen vastaavasti vain muutaman ja hekin jotain poikamiesreppanoita.
[/quote]

Mä kuulun tuohon mainitsemaasi ihmeporukkaan. Meillä ei ole verhoja ikkunassa, eikä tule. Pilaisi vain upean maiseman liki 6m korkeista ikkunoista. Eikö ne Vallilat oo muutenkin aika sls?

Vierailija
40/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap huviksesi, että mitä mieltä olet esim. tästä sisustuksesta? Läikkyykö jo takahampaissa vai kelpaako tämä?

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/9393102

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän