Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset panosta koteihinsa?

Vierailija
12.06.2015 |

Myönnän olevani esteetikko ja kotikeskeinen, ja ymmärrän että kaikki eivät ole, mutta silti, miksi niin monet asuu niin rumasti, ahtaasti, sotkuisesti ja tunkkaisesti?

Perussiivoustaidot tuntuu olevan monilla hukassa, ei osata tuulettaa edes... Ja tiskit jätetään tiskialtaaseen. Hyi yök. Miksei ihmiset osta tiskikonetta? Miksei kuivausrumpua? Ei ne ole kalliita!

Samoin verhot, matot, astiastot, lakanat, päiväpeitot, ruokailuryhmät.

Asumisviihtyvyyteen kannattaa panostaa!

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun keittiöön ei mahdu edes mikroa, miten mä sinne saisin astianpesukoneen?

Vierailija
142/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:05"]

Meillä on kolme autoa, kaksi venettä ja kolmesataa neliötä meren rannalla. Minulle on ihan sama mitä puunhalaajat tekevät. Vaikka suomeen iskisi tänään neutronipommi, ei luonnon tila siitä paranisi. Minä haluan matkustaa elämäni ensimmäisessä luokassa, vaikka se ärsyttäisi kuinka paljon Che Guevara-paitaan pukeutunutta viherpiipertäjää. Kaikki ihmiskunnan ongelmat ratkeavat tavalla tai toisella. Sitä odotellessa kerätään kivaa tavaraa ja nautitaan elämästä. Ja hyvään elämään kuuluu syödä perheen kanssa ruokapöydässä, eikä vetää noutoruokaa sohvalla tai sängyssä pahvilaatikosta.

[/quote]

No meitä on moneksi. Joku tuleenäköjään vieläkin tavarasta onnelliseksi.  Minusta se onnellisuus kuuluu edelliselle pula-ajan kokeneelle sukupolvelle. Eiköhän nykyajan ihmisen onnellisuuden perusta ala olla jo ihan muissa arvoissa.

Mutta siis että ruokapöytä on jollekin hyvän elämän mittari.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:17"]Ja, kuivuri on ihan älytöntä energiantuhlausta. Jos on seitsemän lasta tms ymmärrän, mut ihmettelen syvästi, että joku asettaa oman "viihtyvyytensä" ja muun roinansa yhteisen maapallomme edelle. Miten ap ei yhtään panosta ympäristönsuojeluun? Jos määki, niin kylhä sunki pitäis. Vai eiks se niin ollukaan? [/quote]ilmakuivaus sisällä kuluttaa lämmitykaudella n. Puolet rummun kuluttamasta energiamäärästä. Ei se vesi ilman energiankulutusta haihdu koskaan pyykeistä. Kätevyys ajaa edelle. Plus vaatteet ovat mukavan pehmeitä rummun jäljiltä [/quote] ei sitä kuivausrumpua tuoteta ilman päästöjä. Saati kaikkea tuota muuta mainitsemaasi roinaa. Voitko uskoa, että se roju ällöttää joitakin yhtä paljon kuin sinua narukuivaus? Ihan oikeesti se tavarattomuus on monelle viihtyisyyttä lisäävä, ei vähentävä tekijä. Ja jos eivät viihdy, paljonko se sinun selkääsi (korjasin vähän sivistyneemmäksi termistöä ettet järkyty) kutittaa? [/quote]No jos oikeasti on huolissaan ympäristöstä, niin tehokkain ympäristöteko on jättää lapset tekemättä. Silloin yksi kulutusketju katkeaa. Itsensäkin voi jojoon vetää, mutta eipä ole jonoksi asti niin fanaattisia ympöristöihmisiä. Kumma juttu? Huoli ei ylläkään ihan loppuun saakka.

[/quote]Turhan tavaran keräily on ilmeisesti niin suuri järkytys joillekin, että kehotetaan oikein tappamaan itsensä.
[/quote]Minusta on turhaa ajatella ympäristöä. Luonto ei suojelua tarvitse. Se pärjää ilman ihmistäkin. Minä haluan, että elämäni on mukavaa ja mahdollisimman helppoa. Monet tavarat edesauttavat tilannetta. Ja sinäkö olet ihminen sanomaan kahdelle miljardille Intialaiselle ja Kiinalaiselle että sori, te ette saa haluta jääkaappia, autoa ja pesukonetta. Kaikki ongelmat ratkeavat aikanaan. 70-luvulla kun aloitin koulun olimme kaikki kuolemassa happosateisiin, ydinaseisiin ja öljykin oli ihan just silleen loppumassa. Noh, täällä sitä ollaan ja porskutetaan ja puissakin on vielä neulasia.
[/quote] hah, ympäristönäkökulman heitin asiaan siksi, että tiesin sen kaltaistasi ärsyttävän. Mulla on auto ja lapsia ja syön pihviä, että revi siitä. Joku silläkin perustein kuitenkin päätöksensä tekee, niin mikä jeesus se ap nyt on käskemään kuivausrumpua ostamaan kun Häntä Ällöttää Pyykin Narukuivaus. Ap gurumme tietää, että luontointoilu on turhaa, vain ruokailuryhmät ja astiastot kertovat, että ymmärtää mikä on Arvokasta.
[/quote]En ole ap. Meillä on kolme autoa, kaksi venettä ja kolmesataa neliötä meren rannalla. Minulle on ihan sama mitä puunhalaajat tekevät. Vaikka suomeen iskisi tänään neutronipommi, ei luonnon tila siitä paranisi. Minä haluan matkustaa elämäni ensimmäisessä luokassa, vaikka se ärsyttäisi kuinka paljon Che Guevara-paitaan pukeutunutta viherpiipertäjää. Kaikki ihmiskunnan ongelmat ratkeavat tavalla tai toisella. Sitä odotellessa kerätään kivaa tavaraa ja nautitaan elämästä.
Ja hyvään elämään kuuluu syödä perheen kanssa ruokapöydässä, eikä vetää noutoruokaa sohvalla tai sängyssä pahvilaatikosta.
[/quote] jos elämäsi on niin ihanaa, mikset ole nauttimassa veneestäsi vaan vinoilet netissä viherpiipertäjille? Tai keräile nyt lisää ihanaa tavaraasi? Jäikö kuitenkin vielä tyhjyyttä rintaan purettavaksi, ei se mitään, jaxuhali<3

Vierailija
144/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:43"]

Tiskikoneelle olisi tilaa, mutta en osta, koska meillä on monta käsiparia, jotka osaavat tiskata ihan itse. Tiskikone kuluttaa energiaa, sillä ei voi pestä mitään nopeasti ja siitä lähtee ikävä ääni. Konetiskiaineet ovat myrkkyä.

Kuiavusrumpua en tarvitse, koska vaatteet kuivuvat ihan itsestään ilman koneitakin. Uskomatonta, mutta totta.

[/quote]

No ei kukaan pakota tiskaamaan kaikkea koneessa. Itse en esim. tiskaa paistinpannuja tai veitsiä koskaan koneessa. Valurauta ei tykkää ja veitset vielä vähemmän. 

Mitä tulee koneiden ääneen, niin ainakin nuo Mielen koneet ovat olleet niin hiljaisia, että voi laittaa päälle nukkumaanmennessä. Aamulla on sitten koneellinen puhdasta tavaraa. Eikä kenenkään tarvinnut viettää aikaa keittiössä tiskaamassa.

Mutta mielitekonsa kullakin. Vaikea keksiä itse, miksi haluaisin käyttää aikaani manuaalitekemiseen, kun voin antaa koneen tehdä tylsät hommat ja itse keskittyä johonkin mukavampaan. Sama juttu pyykkärin kanssa. Kuivaava pesukone pyörittää pyykit ja kuivaa ne yön aikana ja aamulla ei muuta kuin nostelee kaappiin, vaikka ennen töihin lähtöä.

Vierailija
145/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:46"]

Tiskikoneelle olisi tilaa, mutta en osta, koska meillä on monta käsiparia, jotka osaavat tiskata ihan itse. Tiskikone kuluttaa energiaa, sillä ei voi pestä mitään nopeasti ja siitä lähtee ikävä ääni. Konetiskiaineet ovat myrkkyä.

Kuiavusrumpua en tarvitse, koska vaatteet kuivuvat ihan itsestään ilman koneitakin. Uskomatonta, mutta totta.

[/quote]

No ei kukaan pakota tiskaamaan kaikkea koneessa. Itse en esim. tiskaa paistinpannuja tai veitsiä koskaan koneessa. Valurauta ei tykkää ja veitset vielä vähemmän. 

Mitä tulee koneiden ääneen, niin ainakin nuo Mielen koneet ovat olleet niin hiljaisia, että voi laittaa päälle nukkumaanmennessä. Aamulla on sitten koneellinen puhdasta tavaraa. Eikä kenenkään tarvinnut viettää aikaa keittiössä tiskaamassa.

Mutta mielitekonsa kullakin. Vaikea keksiä itse, miksi haluaisin käyttää aikaani manuaalitekemiseen, kun voin antaa koneen tehdä tylsät hommat ja itse keskittyä johonkin mukavampaan. Sama juttu pyykkärin kanssa. Kuivaava pesukone pyörittää pyykit ja kuivaa ne yön aikana ja aamulla ei muuta kuin nostelee kaappiin, vaikka ennen töihin lähtöä.

[/quote]

...tai vesivahinko, jota ei kukaan huomaa kun kaikki nukkuvat...

Vierailija
146/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

...tai vesivahinko, jota ei kukaan huomaa kun kaikki nukkuvat...
[/quote]Tai taivas putoaa niskaan kun kaikki nukkuvat eikä kukaan huomaa

Vierailija
147/147 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:58"]Ruokapöytä lapsiperheessä ei ole ylellisyyttä. On epänormaalia ja white trash-meininkiä elää ilman ruokapöytää ja tuoleja sen ympärillä. Mutta sitä te pikkusaastapesät ette ymmärrä, ja siksi pysytte yhteiskunnan pohjasakkana. [/quote] Ruokapöytä on meidän perheessä täysin turha. Meillä kaikki menee omia aikojaan (lapset 9,13,17) milloin kavereilla, harrastuksissa, mies tekee 3-vuorotyötä ja itse teen päivätöitä. Teen edellisenä iltana ruuan valmiiksi ja siitä saa jokainen syödä seuraavana päivänä kun on nälkä. Yleensä syövät omissa huoneissa tai sohvalla. En edes muista koska söin viimeksi pöydän ääressä kotona. Ja emme ole mitään yhteiskunnan pohjasakkaa vaan keskituloinen perhe joka ei tarvitse ruokapöytää.

[/quote]

Surullista. En pystyisi itse elämään noin. Osaatteko olla yhdessä ollenkaan?

[/quote]

Mä mietin samaa. Milloin perhe vaihtaa kuulumiset? Miten lapset oppivat pöytätavat? Milloin vanhemmat tutustuvat lastensa kavereihin?

Olen lapsesta saakka tottunut siihen että kaikki kotonaolijat kokoontuu ruokapöydän ääreen syömään yhdessä, silloin ei katsota telkkaria tai räplätä kännyköitä koska se on se hetki päivässä jolloin ehditään jutella. Toki välillä on päiviä ettei yhteiset ruokailut onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan