Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kotitöiden jakamiselle!

Vierailija
12.06.2015 |

Miehenä mielenkiinnosta kysyn miten naiset perustelevat sen että minun pitäisi tehdä kotitöitä töistä tultuani?

Ymmärrän jos mies ja nainen käy töissä niin sitten hommia jaetaan mutta jos nainen on kotona lapsen tai lapsien kanssa niin kyllä naisen kuuluu hoitaa ne kotityöt sillä välillä kun mies on töissä.

Tottakai auttelen kun kotiin pääsen mutta ei tässä mitään listoja voi ruveta tekemään.Mitä te naiset sitten kaiken päivää teette siellä kotona jos ei hommat hoidu?

Minulla ainakin hommia vielä työpäivän jälkeenkin joten ein todellakaan ala imuroimaan tai astianpesukonetta tyhjäämään jos muija rötköttäisi sohvalla,tietysti jos kovin väsynyt tai kipeä niin sitten.Teen jos pyydetään mutta oletan että olisi työt tehtynä ja ruokaa kun tulen kotiin,onhan toinen kotona koko päivän.

Ärsyttää emännät jotka luuhaavat päivät pitkät kahviloissa ja kerhoissa lasten kanssa ja kotona on täys kaaos.

Onneksi vaimoni on järki ihminen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat projektit?Voi jestas on miehet nykyään lössöjä.Meikäläinen hoitelee autot ja remontit ja talven puut ja teidän äijät tilaa firman putsaan rännit.

Mitäs ne muutakaan vois sieltä pienen akan nyrkin ja hellan välistä!

Jos teen 8 tunnin työpäivän ja ylitöitä viikonloppuisin päälle,pidän naisen ja lapset vaatteissa ja kengissä ja ruoassa niin uskoakseni olen oikeilla jäljilla ihan odottaessani että päivän aikana on tapahtunu jotakin kotona.

Ja tapahtuukin.Kyllä on siivottuna ja ruoka laitettuna.

Vierailija
22/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

Lähden esimerkiksi mielelläni lasten kanssa ulos työpäivän jälkeen ja teen siinä samlla omia hommiani ja katon mukuloita mutta en mää perkele rupee päivän aikana kertyneitä kotihommia hoitaan jos muija on koko päivän vaan kattonu lapsia!

[/quote]

Jos sä et pysty edes paria tuntia illasta katsomaan lapsia ja tekemään kotitöitä samanaikaisesti, niin miksi vaimosi pitäisi pystyä siihen päivisin?

[/quote]

Laitoin tohon just että katon lapsia ja hoidan samalla omia hommiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:27"]Heh, joskus itsekin aikoinaan ajattelin naiivisti noin. Nyt vaihdoimme vaimon kanssa rooleja niin että minä olen nyt kotona kahden lapsen kanssa ja hän käy töissä. Enää en ihmettele miksi minunkin piti kotitöihin osallistua. [/quote] haha. Sä mikään mies oo vaan feministi nainen.

[/quote]

Väitän, että kummasti ne sinullakin silmät ehkä aukenisivat jos edes kokeilisit tuota kotonaolijan roolia, jonka siis nyt vailla mitään kokemusta kuvittelet helpoksi kuin heinänteon. 

Vierailija
24/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:22"]

Minä olen kotona hoitamassa lapsia, en kotia.

[/quote]

Siinähän ne lapset oppisivat samalla kodin huoltoa, etteivät olisi aivan avuttomia muuttaessaan kotoa pois. Lapset oppivat parhaiten matkimalla.

Vierailija
25/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:46"]

[/quote]

Siinähän ne lapset oppisivat samalla kodin huoltoa, etteivät olisi aivan avuttomia muuttaessaan kotoa pois. Lapset oppivat parhaiten matkimalla.

[/quote]

Ja miksi lapset eivät voisi opiskella myös isän opettamina noita kotitöitä? Siinähän ne oppisivat samalla tasa-arvoa, etteivät olisi niin sovistinistimulkkuja muuttaessaa kotoa pois.

Vierailija
26/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

Lähden esimerkiksi mielelläni lasten kanssa ulos työpäivän jälkeen ja teen siinä samlla omia hommiani ja katon mukuloita mutta en mää perkele rupee päivän aikana kertyneitä kotihommia hoitaan jos muija on koko päivän vaan kattonu lapsia!

[/quote]

Jos sä et pysty edes paria tuntia illasta katsomaan lapsia ja tekemään kotitöitä samanaikaisesti, niin miksi vaimosi pitäisi pystyä siihen päivisin?

[/quote]

Laitoin tohon just että katon lapsia ja hoidan samalla omia hommiani.

[/quote]

Onko nää omat hommat pleikka ja netissä surffaus? Lapset kattoo samalla pikkukakkosta?

Vierailija
27/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

Ja miksi lapset eivät voisi opiskella myös isän opettamina noita kotitöitä? Siinähän ne oppisivat samalla tasa-arvoa, etteivät olisi niin sovistinistimulkkuja muuttaessaa kotoa pois.

[/quote]

Jos se isä on päivät töissä, kotitöitä luultavasti tehdään enemmän kotona olevan äidin kanssa. Vai pitäisikö lasten oppia muka tasa-arvon nimissä sellainen malli, että äiti makaa päivät sohvalla av:lla ja illalla isä tekee kotityö, kattokaa lapset kun moderni nainen ei ole nyrkin ja hellan välissä.

Vierailija
28/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vaimoni on järki-ihminen. Kun tulen töistä kotiin on koti aina siivottu ja lapset ruokittu ja nukutettu ja ulkona leikitetty + kaikki muut asiat.

Hän ei ole laiska ihminen, niin kuin av-mammat.

Ai niin, unohtui yksi tärkeä juttu vielä. Hän osaa pitää miehensä (minut) tyytyväisenä. Kun maha on täysi ja pussit tyhjät, avioliitto kukoistaa.

Ottakaa siitä oppia av-mammat.

Vierailija
29/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisin kuin teidän miehillä ilmeisesti on kyllä vielä ihan hommiakin.Kuten sanoin laitan autot kuntoon ja teen puita,remontoin rakennan ja saatan jopa käydä kävelyllä lasten ja vaimon kanssa mutta en todellakaan rupea puolta kotitöistä hoitelemaan raskaan työpäivän jälkeen.En rupeisi jos akka makaisi päivän sohvalla ja katsoisi lapsia.

Kyllä 8 tunnissa pitää saada paikat siistiksi ja ruoka tehtyä.

Vierailija
30/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos se isä on päivät töissä, kotitöitä luultavasti tehdään enemmän kotona olevan äidin kanssa. Vai pitäisikö lasten oppia muka tasa-arvon nimissä sellainen malli, että äiti makaa päivät sohvalla av:lla ja illalla isä tekee kotityö, kattokaa lapset kun moderni nainen ei ole nyrkin ja hellan välissä.

[/quote]

Ja missäänhän ei sanottu, etteikö myös äiti noita kotitöitä tekisi. Että keksitkö paremman argumentin.

Vierailija
31/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:54"]

No toisin kuin teidän miehillä ilmeisesti on kyllä vielä ihan hommiakin.Kuten sanoin laitan autot kuntoon ja teen puita,remontoin rakennan ja saatan jopa käydä kävelyllä lasten ja vaimon kanssa mutta en todellakaan rupea puolta kotitöistä hoitelemaan raskaan työpäivän jälkeen.En rupeisi jos akka makaisi päivän sohvalla ja katsoisi lapsia.

Kyllä 8 tunnissa pitää saada paikat siistiksi ja ruoka tehtyä.

[/quote]

Aamen.

Vierailija
32/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:53"]

Minunkin vaimoni on järki-ihminen. Kun tulen töistä kotiin on koti aina siivottu ja lapset ruokittu ja nukutettu ja ulkona leikitetty + kaikki muut asiat.

Hän ei ole laiska ihminen, niin kuin av-mammat.

Ai niin, unohtui yksi tärkeä juttu vielä. Hän osaa pitää miehensä (minut) tyytyväisenä. Kun maha on täysi ja pussit tyhjät, avioliitto kukoistaa.

Ottakaa siitä oppia av-mammat.

[/quote]

Just näin.Ja kyllä on vaimokin tyytyväinen kun jaksan tehdä töitä ja vielä ylitöitäkin ja rahaa piisaa ja pidän paikat kunnossa ja autot reilassa.

Vierailija
33/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä lapsiperheitä ja teidän murheitanne. Herttaista. :)

Vierailija
34/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja missäänhän ei sanottu, etteikö myös äiti noita kotitöitä tekisi. Että keksitkö paremman argumentin.

[/quote]

No kuinka paljon niitä kotitöitä sitten on, jos niitä ei ehdi tehdä päivän aikana?

Vierailija
35/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:29"]Säälin niitä teidän miehiänne enkä ihmettele kun miehet on niin poikki ja turhautuneita elämäänsä ja ettii jatkuvasti työmaillakin uutta rouvaa netistä puhelimillaan!:)

Kyllä rouva osansa minun tuloistani saa ja hänestä huolen pidän,ehkä ne teidän miehetkin pitäs teistä parempaa huolta jos hoitaisitte osuutenne?

On mulla ainakin työpäivän jälkeen tosiaan omiakin töitä sen verran että en keksi missä välissä tekisin talveksi puut ja huoltasin auton jos olisi tuollainen laiska muija kotona!
[/quote]
Aja suohon se romua ja osta kunnon auto jos sitä romua joka päivä tarttee huoltaa. Polttopuutkin hoituu viikonlopussa ku tarjoaa kavereille talkookaljat.

Vierailija
36/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:29"]Säälin niitä teidän miehiänne enkä ihmettele kun miehet on niin poikki ja turhautuneita elämäänsä ja ettii jatkuvasti työmaillakin uutta rouvaa netistä puhelimillaan!:) Kyllä rouva osansa minun tuloistani saa ja hänestä huolen pidän,ehkä ne teidän miehetkin pitäs teistä parempaa huolta jos hoitaisitte osuutenne? On mulla ainakin työpäivän jälkeen tosiaan omiakin töitä sen verran että en keksi missä välissä tekisin talveksi puut ja huoltasin auton jos olisi tuollainen laiska muija kotona! [/quote] Aja suohon se romua ja osta kunnon auto jos sitä romua joka päivä tarttee huoltaa. Polttopuutkin hoituu viikonlopussa ku tarjoaa kavereille talkookaljat.

[/quote]

Miksi? Tarjoa sinä kavereille kaljaa ja aja auto suohon, jos siltä tuntuu.

Kaikkia ihme ehdotuksia sitä kuuleekin laiskalta ämmältä.

Vierailija
37/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu niin mieleen se aika, kun mies kokeili koti-isän roolia. Lapset saivat syödäkseen viinirypäleitä ja kylmiä nakkeja, isä veti koko päivän unta palloon ja kun tulin TÖISTÄ kotiin oli kämppä kuin hävityksen kauhistus! Kun minä olin kotiäitinä, niin hiemanko oli helppoa pitää kotia siistimpänä, kun mies oli ensin vetänyt riman sopivan matalalle. Jos mies erehtyi marisemaan jostain kotitöistä, ei tarvinnut muuta kuin muistuttaa viinirypäleistä ja nakeista, sen jälkeen oli ihan hiljaa.

Meillä mies ruokkii itsensä ja pesee omat pyykkinsä. Minä ruokin lapset ja pyykkään heidän vaattensa ja omani. Kun kuopus täyttää 18v, muutan omilleni.

Vierailija
38/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja naisia,ei ihme ettei mikään suju.

Kilpailuahan tämä elämä on nykyään naisen ja miehen välillä.Yhtä köyttä ei vedä enää kukaan.Jos minä teen oman osani niin tottakai naisen kuuluu hoitaa oma osansa.Ei se tosiaan ole temppu eikä mikään syöttää lapsille nakkeja ja viinirypäleitä niinkuin tämän palstan naisista suurin osa vaikuttaa tekevän.

Päivät maataan ja katsotaan lapsien perään ja illalla mies tulee kotiin työpäivän jälkeen ja rupeaa hommiin.Ei ihme että on vähän tyytymättömyyttä.Sitten tullaan vinkumaan tänne että taas se sano pahasti ja mitä mää nyt teen,pitäskö erota?

Jos nainen on kotona kyllä se on sen homma pitää yhteisestä kodista huolta eikä laiskotella ja ajatella että riittää kun teen vähimmän mukaan.Ei miestä nykyään arvosteta mutta onko ihme jos teidän miehet pelaa töistä tullessaan pelikonetta ja makoilee niinkuin tunnustitte!

Vierailija
39/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:37"]Kyllä perus kodinhoito, tyyliin tiskit, pyykit, ruuanlaitto ja viikkosiivous kuuluu sille joka on kotona, riippumatta sukupuolesta. Isommat projektit sitten yhdessä iltaisin tai vapaapäivinä.
[/quote]

Minä sanoisin että päivittäiset jutut kuten tiskit, pyykit ja ruuan laitto kuuluu sille, joka on kotona. Viikkosiivous, ikkunoiden pesut, isommat siivoukset, mattojen tamppaukset ja pesut ovat sen verran isotöisempiä, että joko yhdessä tehdään tai toinen huolehtii lapsista sillä aikaa kun toinen tekee.

Vierailija
40/43 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en myöskään pistä rouvaa mitään mattoja kantamaan,sen teen kyllä minä ja kaiken raskaan niinkuin herrasmiehen kuuluukin.Ikkunat pesee just sillon kun puhuin vieväni lapsia ulos.Ei tarvi kuitenkaan ääliöksi heittäytyä vaan käyttäytyä kunnioittavasti ihanaa reipasta naistani kohtaan!