PEKINGIN OLYMPIALAISET 2022 OFFICIAL
Virallinen olympialaisketju julistetaan avatuksi!
Kuka katsoo avajaisia juuri nyt?
Kommentit (4456)
Vierailija kirjoitti:
Minä en välitä siitä, pärjäävätkö suomalaiset vai ei. Nautin siitä, että saan katsoa huikeiden huippu-urheilijoiden kilpailemista: Johannes Høsflot Klæbo, Therese Johaug, Hans Christer Holund, Aleksander Bolshunov, Johannes Bø, Marte Olsbu Røiseland, Quentin Fillon Maillet, Nils van der Poel, Ireen Wüst, Alexander Aamodt Kilde, Sara Hector ja monia muita.
Lakkaa trollaamasta.
Ihan kuin suomalaisista ei löytyisi yhtäkään huippu-urheilijaa, vaikka Iivo voitti juuri olympiakultaa päihittäen noita mainitsemiasi urheilijoita…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten viestijoukkue on ISn tietojen mukaan Ristomatti Hakola, Perttu Hyvärinen, Iivo Niskanen ja Joni Mäki. Hiihtojärjestyksestä ei vielä ole tietoa. Veikkaan, että se on Hakola-Niskanen-Hyvärinen-Mäki.
Oikein veikattu, hiihtojärjestys on juurikin tuo.
https://twitter.com/OlympicTeamFI/status/1492440944712597508
Eli samalla sapluunalla mentiin kuin naistenkin joukkueen suhteen. Ei sitten opittu yhtään mitään.
No, Hakolan täytyy hiihtää perinteistä vammojensa takia. Niskanen on loistava perinteisen hiihtäjä, jonka hiihtäminen vapaalla menisi hukkaan. Hyvärinen on pakko laittaa kolmannelle osuudelle, koska hänellä ei ole yhtään loppukiriä. Mäellä on loppukiri, mutta voi hyvin olla, että hän putoaa helposti Ustjugovin ja Klæbon kyydistä.
Venäjän joukkue on nimittäin: Aleksei Tshervotkin, Aleksandr Bolshunov, Denis Spitsov ja Sergei Ustjugov, tässä järjestyksessä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-viestijoukkue-julki-iivo-nis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa Kaisa Mäkäräinenkin vanhentunut, mutta ainahan tuolla on ollut tuollainen vanhentava tyyli. Ilmeisesti tuo studion naisjuontaja on aika saman ikäinen, mutta näyttää paljon nuoremmalta ja raikkaammalta. Kaisa Mäkäräinen näyttää muuten paljon Maaret Kalliolta.
Miltä sinä näytät? Veikkaan että olet vanhentunut itsekin. eikö?
Kaisa Mäkäräinen on 39, itse olen 38. Olen kyllä itsekin vanhentunut ja näytän omasta mielestäni hyvinkin vanhalta. Kuitenkin kun olen nyt maski päällä korona-aikana laittanut kerrallaan kaksi riviä Lottoa on monta kertaa kysytty ikää. Viimeksi eilen kävi taas näin. Kun kerroin tästä sukulaiselleni haukkui sukulaiseni myyjää sokeaksi ja tyhmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan miesten viestijoukkue hiihtojärjestyksessä: Emil Iversen, Pål Golberg, Hans Christer Holund, Johannes Kläbo. Tulee suomalaisille kiire...
Auts. Tuo on paha nelikko mutta tuskin pystyy venäläisille mitään vaan taistelee himmeämmistä mitaleista.
Ja Ruotsikin saa ihan kelpo joukkueen vaikka tähän asti on kisat menneetkin huonosti ihan kuten sai tänään naisissa.
Veikkaan että Suomi jää neljänneksi.
Pitää muistaa, että Golberg oli viides ekalla hiihtomatkalla, Holund on ollut kaksi kertaa neljäs ja Norjalla ankkurina Klæbo. Jos Iversen pysyy hyvin mukana eikä tule yllättäviä kaatumisia, saatamme nähdä kaikkien aikojen viestikisan. Toisaalta, joku venäläinen saattaa yllättäen pudota kyydistä.
Totta. Ja hyvähän se vaan olisi, jos kultakin ratkottaisiin vasta loppukirissä ja senttipelillä eikä niin, että yksi joukkue menee minsan muita edellä.
Jotenkin kyllä tuntuu, että se vielä hetki sitten hyvältä näyttänyt mitalisauma viesteissä valui viemäriin ihan hetkessä, kun viestivalinnat taas muistutti että meiltä puuttuu edelleen monipuolisuus hiihtäjissä. Kaikki nämä tahtoisi vaan hiihtää jääräpäisesti samaa pertsaa, paitsi miehissä Joni Mäki.
Eikä se into varmaan kasva jatkossakaan, kun ne vapaata hiihtävät jää ulos joukkueista.
Yritetään nyt nauttia suomalaissuorituksista. Pari vuotta kun mennään eteenpäin ja nykyiset mitalintuojat lopettavat uransa, niin taitaa hiihdolle käydä kuin mäkihypylle. Suomalaiset on kaukana kärjestä. 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en välitä siitä, pärjäävätkö suomalaiset vai ei. Nautin siitä, että saan katsoa huikeiden huippu-urheilijoiden kilpailemista: Johannes Høsflot Klæbo, Therese Johaug, Hans Christer Holund, Aleksander Bolshunov, Johannes Bø, Marte Olsbu Røiseland, Quentin Fillon Maillet, Nils van der Poel, Ireen Wüst, Alexander Aamodt Kilde, Sara Hector ja monia muita.
Lakkaa trollaamasta.
Ihan kuin suomalaisista ei löytyisi yhtäkään huippu-urheilijaa, vaikka Iivo voitti juuri olympiakultaa päihittäen noita mainitsemiasi urheilijoita…
En trollaa. Meillä jokaisella on oikeus valita, ketkä ovat omasta mielestä huippu-urheilijoita, ja keitä haluaa seurata ja fanittaa. Sen jälkeen, kun Janne Ahonen lopetti urheilu-uransa, kukaan suomalainen talvilajin urheilijan ei ole kiinnostanut minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa trollaamasta.
Ja moniko tulee saamaan kolme kultaa kolmista eri olympialaisista...
KatkerakoMUCh kirjoitti:
Saimme Kiinalta oletettavasti koronan. En pysty katsomaan näitä Kiinan julkisuuskuvan parantelukisoja. Ei kisoja ihmisoikeuksia polkeviin maihin, kiitos!
Käsittämätöntä, että nyt vaan hymistellään koronan aiheuttajien kisoissa!!!
Täällä on ihmeellistä kirjoittelua, kun kaikki tuntuvat olevan Norjan puolella.Taidatte olla aika nuoria... Minä olen tietysti Suomen puolella. Mutta jos Suomi ei voita, voittakoon kuka muu tahansa kuin Norja, vaikka Ruotsi. Asuin Norjassa kun suomalaisten käry kävi vuonna 2001. Norjalaiset olivat siitä todella vahingoniloisia. Lisäksi muistan yhdenkin tapauksen, kun istuttiin Norjassa suomalaisporukalla pubissa katsomassa jääkiekko-ottelua Suomi- USA. Kun Usa voitti Suomen, pubissa olevat norjalaiset nousivat ihan seisomaan ja tuulettivat USA.n voittoa, kun tiesivät meidät suomalaisiksi. Olin siihen aikaan kalatehtaalla siellä töissä. Aina kun tehtaaseen tuli uusi suomalaisporukka, monet norjalaiset keskeyttivät hetkeksi työnsä, ja buuasivat.
Toki siellä on myös mukavia ihmisiä. Mutta mielestäni voi tehdä jonkinlaisen yleistyksen, että mitään mukavaa ja reilua kansaa eivät ole. Mokomat doupparit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa Kaisa Mäkäräinenkin vanhentunut, mutta ainahan tuolla on ollut tuollainen vanhentava tyyli. Ilmeisesti tuo studion naisjuontaja on aika saman ikäinen, mutta näyttää paljon nuoremmalta ja raikkaammalta. Kaisa Mäkäräinen näyttää muuten paljon Maaret Kalliolta.
Kaisa Mäkäräinen on 39, itse olen 38. Olen kyllä itsekin vanhentunut ja näytän omasta mielestäni hyvinkin vanhalta. Kuitenkin kun olen nyt maski päällä korona-aikana laittanut kerrallaan kaksi riviä Lottoa on monta kertaa kysytty ikää. Viimeksi eilen kävi taas näin. Kun kerroin tästä sukulaiselleni haukkui sukulaiseni myyjää sokeaksi ja tyhmäksi.
Ihan sama vaikka näyttäisit 12-vuotiaalta, fiksu et ainakaan ole. Kaisa taas on. Ja ikäisensä näköinen. Seuraa sinä somen töröhuulia, ja anna (ex)huippu-urheilijoiden näyttää omalta itseltään, iästä riippumatta.
Pronssista voi ehkä miesten viestijoukkue taistella, mutta veikkaanpa kullan ja hopean menevän Venäjälle ja Norjalle. Venäjällä on tosi paha joukkue ja Norjan Kläebon loppukirille tuskin Mäki mahtaa mitään. Iivon pitäisi vahvimpana hiihtäjänä yrittää tehdä mahdollisimman paljon eroa. Toivottavasti Hakola ei taas kaadu ettei mene siihen mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten viestijoukkue on ISn tietojen mukaan Ristomatti Hakola, Perttu Hyvärinen, Iivo Niskanen ja Joni Mäki. Hiihtojärjestyksestä ei vielä ole tietoa. Veikkaan, että se on Hakola-Niskanen-Hyvärinen-Mäki.
Oikein veikattu, hiihtojärjestys on juurikin tuo.
https://twitter.com/OlympicTeamFI/status/1492440944712597508
Eli samalla sapluunalla mentiin kuin naistenkin joukkueen suhteen. Ei sitten opittu yhtään mitään.
No, Hakolan täytyy hiihtää perinteistä vammojensa takia. Niskanen on loistava perinteisen hiihtäjä, jonka hiihtäminen vapaalla menisi hukkaan. Hyvärinen on pakko laittaa kolmannelle osuudelle, koska hänellä ei ole yhtään loppukiriä. Mäellä on loppukiri, mutta voi hyvin olla, että hän putoaa helposti Ustjugovin ja Klæbon kyydistä.
Venäjän joukkue on nimittäin: Aleksei Tshervotkin, Aleksandr Bolshunov, Denis Spitsov ja Sergei Ustjugov, tässä järjestyksessä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-viestijoukkue-julki-iivo-nis…
Hakolaa ei olisi ollut pakko valita viestiin lainkaan. Perttu-Iivo-Remi-Joni olisi ollut oikein hyvä combo.
Remillä sujuu vapaa ja varsinkin korkealla. Iivolla ja Pertulla sujuu pertsa ja Jonilla vapaa.
Hakola on valitettavasti ihan puolikuntoinen ja kun hän on jo kunnossa ollessaankin kovin kohellusaltis, niin riskit vaan kasvaa kaatumiselle ym toilailulle jos joutuu kovinkin tiukoille ja yhtään menee yliyrittämisen puolelle.
Eräät eivät ilmeisesti hiihtoa seuraa kun eivät tiedä, että Perttu Hyvärisen parempi hiihtotapa on nimenomaan vapaa. Riselle parempi tapa taas on perinteinen. Miesten hiihtojärjestys on siten täysin odotettu.
Venäjä: Aleksei Tshervotkin, Aleksandr Bolshunov, Denis Spitsov, Sergei Ustjugov
Norja: Emil Iversen, Pål Golberg, Hans Christer Holund, Johannes Høsflot Klæbo
Suomi: Ristomatti Hakola, Iivo Niskanen, Perttu Hyvärinen, Joni Mäki
Ruotsi: Oskar Svensson, William Poromaa, Jens Burman ja Johan Häggström
Ranskan joukkueen kokoonpanoa en ole vielä löytänyt. Venäjä ja Norja ratkovat kultamitalin ja Suomi taistelee pronssista Ruotsin ja Ranskan kanssa.
Voi hyvät hyssykät! 177-senttinen Johanna Matintalo ruikuttaa, että on vaikea hiihtää Johaugin takana, kun tämä on niin lyhyt, 162-senttinen. Miltähän Matintalosta tuntuisi hiihtää 151-senttisen Helene Marie Fossesholmin takana. Aika moni joutuu hiihtämään Johaugin takana eikä ole suuremmin valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka näyttäisit 12-vuotiaalta, fiksu et ainakaan ole. Kaisa taas on. Ja ikäisensä näköinen. Seuraa sinä somen töröhuulia, ja anna (ex)huippu-urheilijoiden näyttää omalta itseltään, iästä riippumatta.
Kaisa näyttää tosiaan ihan ikäiseltään kuten myös tuo Petra. Se on just tuossa hieman alle 40-vuotiaana kun alkaa ikääntyminen näkyä ja vaikka niin käy ja kuuluukin käydä jokaiselle niin siinä iässä se muutos tapahtuu nopsasti. Toiset huomaa sen omasta naamasta ja toiset vain muiden.
Onhan täällä palstallakin ketjuja joissa noin 40-vuotiaat siunailee kuinka nopsaan sitä tulikin "vanhan" näköiseksi ja "rupsahti" kuin yhdessä yössä. Ja on siitä kokemusta itselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää nuo entiset hemohessihiihtäjät kommentaattoreina. Kuvitteleeko ne ettei sitä muisteta
Itseäni ärsyttää kun television urheilutoimittajien tai ammattiselostajien sijaan selostamaan tai kommentoimaan otetaan kyseisen lajin entisiä urheilijoita, joiden ainoa meriitti on tosiaan se, että on itse ollut kyseisen lajin urheilija, eikä menestystäkään ole välttämättä saavuttanut. Muilta osin kyseinen henkilö ei välttämättä kuitenkaan sovi tällaisiin töihin kun esim. ulosanti on tönkköä, epäselvää ja kuuntelu sitten kiusallista kuunneltavaa. Lisäksi kaikesta näkee, että kokemusta selostamisesta ei juurikaan ole. Ilmeisesti olympialaisiin on näihin hommiin hankittu kaikki mahdolliset henkilöt. Toki monia näistä erikoisimmista lajeista ei Suomen televisiossa muuten juuri näe.
Toki esim. joku Kalle Palander tietää paljon alppihiihdosta, oma paljon itseluottamusta, eikä jää koskaan sanottomaksi ja uskaltaa olla äänessä, kertoa mielipteensä ja oma itsensä, mutta ADHD pukkaa jatkuvasti päälle ja mies höpöttää sitten kaikkea turhaa, vanhoja sisäpiirijuttuja ja oleellinen tuppaa unohtuvan. Janne Ahonen on taas kommentaattorina hillitympi, mutta vähän kiusallinenkin, eikä tunnu aina saavan sanaa suustaan, vaikka ihan selkeästi puhuukin, eikä käytä korukieltä tai painota oudosti sanojaan niin kuin mäkihyppyselostaja koko ajan järjestelmällisesti tekee. Kalle Palander toki on puhujankyvyiltään ja tähän liittyviltä ominaisuuksiltaan paljon Janne Ahosta lahjakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkin nautin kilpailusta, kunhan siihen osallistuu mahdollisimman laajalta rintamalta kilpailijoita ja maita. Sen sijaan suunnattomasti v*tuttaa seurata sellaisia lajeja ja kilpailuja, jossa yksi urheilija ja/tai maa dominoi mielin määrin. Norja on pilannut kaikki pohjoismaiset hiihtolajit ja ampumahiihdon ylivoimallaan.
Yksittäisistä urheilijoista Johaug tekee edelleen mitä tahtoo, Röiseland tekee mitä tahtoo, nuorempi Bö tekee mitä tahtoo ja Riiber olisi ilman koronaa voittanut kaikki kauden loput kisat. Kläbo voittaa sprintit tästä eteenkin päin vielä 5-10 vuotta. Näyttää siltä, että myös kohta alkava mäkihypyn suurmäki menee norjalaisille. Onhan ne huikeita urheilijoita joo, mutta ei tuosta kyllä ilman norjalaisverta pysty nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pronssista voi ehkä miesten viestijoukkue taistella, mutta veikkaanpa kullan ja hopean menevän Venäjälle ja Norjalle. Venäjällä on tosi paha joukkue ja Norjan Kläebon loppukirille tuskin Mäki mahtaa mitään. Iivon pitäisi vahvimpana hiihtäjänä yrittää tehdä mahdollisimman paljon eroa. Toivottavasti Hakola ei taas kaadu ettei mene siihen mahdollisuudet.
Suomella ei taida olla samanlaista taktista mahdollisuutta yrittää tehdä eroa kärkeen kuin Venäjällä ja ennen kaikkea Saksalla tämänpäiväisessä kisassa, kun perässä tulijat tuntuivat luottavan siihen, ettei ko. maalla ole niin hyviä hiihtäjiä, etteikö sitä eroa saataisi vielä kurottua kiinni seuraavilla osuuksilla.