Tuleeko koirasta kallis lemmikki
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500-1000€/kk vakuutuksineen ja lääkärikuluineen. Eli juu tai ei, riippuu paljonko tuo summa on kokonaisbudjetista.
Mikä vakuutus noin paljon maksaa?
Paljoko on semmonen normi vakuutus hinta
Niitä on vaikea vertailla, mutta riippuu rodusta ja omavastuusta. Minulla esim sairauskuluvakuutus jossa omavastuu €60+25% per sairaus ja maksimikorvaus €1000. Se maksaa noin €200 vuodessa siihen sisältyy myös vastuuvakuutus (jos koira hajottaa toisen omaisuutta) ja kuolemanturva jos koira kuolee tapaturmaisesti tai häviää.
Selvittelin eri vakuutusyhtiöiltä noita niin niitähän oli kovin paljon erilaisia, €6000 maksimikorvaukseen saakka ja kiinteällä omavastuulla , ja hintahaitari paristasadasta johonkin viiiteen kuteensataan vuodessa.
Sitten niissä oli eroja kauanko se "per sairaus" on voimassa, joillain oli puoli vuotta joillain vuoden jne... Ihan mahdotonta niitä oli vertailla. Täytyi vaan pohtia millaisen riskin haluaa itse kantaa mahdollisten sairastumisten varalta.Ja mitä kaikkea olet valmis tekemään mahdollisten sairastumisten ja tapaturmien varalta. Joku leikkaus ei ole halpaa jos huono tuuri köy, että sellaista tarvii tulee joku sairaus tai tapaturma.
Kaverilla esim koira sai vatsalaukunkiertymän ja leikattiin 2 kertaa, jostain vaan alkoi silti vuotaa kun heräteltiin (ei varsinaisesti löytynyt vuotokohtaa) seuraavaksi olisi pitänyt siirtää eläinsairaalaan ja alkaa selvittää jotain hyytymistekijöitä eikä silti takeita, että selviää. Siihen loppui kaverilta rahat noihinkin oli mennyt jo €2000 ja koiraa ei heratetty enää kolmatta kertaa.
Kiitos todella hyvä vastaus🙂
Meillä oli suomenpystykorva ja pienet oli kulut. Koira söi samaa kotiruokaa kuin mekin eikä edes tykännyt koiranruokanappuloista.
Riippuu koirasta. Aiemmat koirat olivat hyvin terveitä, ja paksukarvaisia, ei tarvinut vaatettaa tms. Nykyinen koira onkin sitten toista.. 100€ kuussa menee koiran lääkkeisiin luultavasti koko elukan loppuelämän ajan, toinen 100€ kuussa koiran erikoisruokaan. Huonoa tuuria, kellään sisaruksella ei ole vastaavia ongelmia.
En tiedä, onko niin kallis, mutta vaatii jatkuvasti huomiota ja vie kaiken ajan. Liikuntaa tulee kyllä itsellekin.
Koiria ollut minulla 45 vuotta ja nykyään ei ole enää vakuutuksia koirilla, kun olen laskenut riskillä eläessään ollaan selvitty vähemmillä kuluilla mitä olisi vakuutuksiin mennyt.
Ja puhun nyt eläinlääkärivakuutuksista eli kannattaa pohtia mitä ne tulee oikeasti maksamaan ja parin vuoden kuluilla ko käy useamman kerran lääkärillä.
Tosin tiedän kyllä jotta huonolla tuurilla joutuu itse maksumieheksi isoihin summiin, mutta mielelläni maksan hoidosta kuin vakuutuksista yhtiölle
Kuulostaa kyllä paljolta jos muutamassa vuodessa voi mennä 15 tuhatta, onkohan se sitte ilman mitään vakuutusta
Vierailija kirjoitti:
Muutamassa vuodessa meni noin viisitoista tuhatta euroa, kun koira sairasti. Siihen täytyy varautua.
Älä kuitevnkaan valitse rotua, jolla jo valmiiksi odotettavissa vaikeita sairauksia. Kuten mopsi, mäyräkoira pienistä mainitakseni, suurista esimerkiksi Tanskandoggi! Buldoggirouisillakin vaikeita sairauksia. Sairaita rotuja on paljon, valitse koirasi hatkiten.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä paljolta jos muutamassa vuodessa voi mennä 15 tuhatta, onkohan se sitte ilman mitään vakuutusta
Meillä ei mennyt noin paljoa edes koiran 15 vuotiseen elämään. Ei ollut vakuutuksia. Mutta nykyään tulee enemmän ja enemmän sairaita rotuja ja koiria.
Se saa mun sydämen itkemään kun eläimille etenki koirille ja kissoille voi tulla samoja kamalia sairauksia ku ihmisellekki,, niinku syöpää ja paha epilepsia ym. Viattomille eläimille
Meillä lapsuuskodissa oli ihana sekarotuinen Tessu, iloinen ja terve koira koko ikänsä.
Sille maistui perheen ruuantähteet ja lisäksi annettiin Haukku koiranmakkaraa ja joku hyvä luu. Yhtään ainutta kertaa sitä ei tarvinnut käyttää eläinlääkärillä.
Noin kerran vuodessa muistaakseni annettiin sille matokuuri.
Ennen koiratkin olivat terveempiä.
Nykyään koira voi tulla hyvinkin kalliiksi. Rotuun kannattaa kiinnittää huomiota.
Älkää hyvät ihmiset ottako koiraa mikäli kustannukset pelottavat!
Vierailija kirjoitti:
Kissa lemmikkinä tulee kyllä paljon halvemmaksi kun koira
Loppu on samanhintainen, lopetus 1€ ja monttu samankokoinen.
Seki mietityttää ne jotka hankki koiran, ja niitä on aika paljo,, näin korona aikana, ku ollaan ja oltiin etätöissä,enemmän kotona,,että jos sen takia havahdutaan ottaan koira ku ollaan enemmän kotona 🤔
Niitä on vaikea vertailla, mutta riippuu rodusta ja omavastuusta. Minulla esim sairauskuluvakuutus jossa omavastuu €60+25% per sairaus ja maksimikorvaus €1000. Se maksaa noin €200 vuodessa siihen sisältyy myös vastuuvakuutus (jos koira hajottaa toisen omaisuutta) ja kuolemanturva jos koira kuolee tapaturmaisesti tai häviää.
Selvittelin eri vakuutusyhtiöiltä noita niin niitähän oli kovin paljon erilaisia, €6000 maksimikorvaukseen saakka ja kiinteällä omavastuulla , ja hintahaitari paristasadasta johonkin viiiteen kuteensataan vuodessa.
Sitten niissä oli eroja kauanko se "per sairaus" on voimassa, joillain oli puoli vuotta joillain vuoden jne... Ihan mahdotonta niitä oli vertailla. Täytyi vaan pohtia millaisen riskin haluaa itse kantaa mahdollisten sairastumisten varalta.
Ja mitä kaikkea olet valmis tekemään mahdollisten sairastumisten ja tapaturmien varalta. Joku leikkaus ei ole halpaa jos huono tuuri köy, että sellaista tarvii tulee joku sairaus tai tapaturma.
Kaverilla esim koira sai vatsalaukunkiertymän ja leikattiin 2 kertaa, jostain vaan alkoi silti vuotaa kun heräteltiin (ei varsinaisesti löytynyt vuotokohtaa) seuraavaksi olisi pitänyt siirtää eläinsairaalaan ja alkaa selvittää jotain hyytymistekijöitä eikä silti takeita, että selviää. Siihen loppui kaverilta rahat noihinkin oli mennyt jo €2000 ja koiraa ei heratetty enää kolmatta kertaa.