Paljon maksaa vaihtaa kelloon patterit?
Löysin mun mummon vanhan Guccin kellon ja ajattelin ottaa käyttöön mut siitä on kai patteri loppu?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:37"]
Vaihdoin juuri vähän aikaa sitten itse kellooni patterit, ei ollut vaikea homma. :) Varsinkin jos takakansi on tällainen: , niin sen saa tosi helposti auki. Uusi patteri maksoi Prismassa muistaakseni vähän yli 2€.
[/quote]
Noi on sellaisia että saattaa aueta tosi helposti, tai sitten ei meinaa aueta millään. Ja mulle kävi juuri yksi päivä niin, että sain helposti auki kyllä mutta se ei mennytkään enää takaisin kiinni. Siihen kiinni pistämiseen saattaa tarvita myös työkalua, sellaista puristinta. Ja siinä pitää olla varovainen ettei esim. hajota kellon lasia. Toki voi kokeilla, jos muistaa/tietää mitä ei saa tehdä ja sörkkiä, ja tietää riskit. :)
T. Kelloliikkeessä työskentelevä
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:41"]
Vaihdoin juuri vähän aikaa sitten itse kellooni patterit, ei ollut vaikea homma. :) Varsinkin jos takakansi on tällainen: , niin sen saa tosi helposti auki. Uusi patteri maksoi Prismassa muistaakseni vähän yli 2€.
[/quote]
Noi on sellaisia että saattaa aueta tosi helposti, tai sitten ei meinaa aueta millään. Ja mulle kävi juuri yksi päivä niin, että sain helposti auki kyllä mutta se ei mennytkään enää takaisin kiinni. Siihen kiinni pistämiseen saattaa tarvita myös työkalua, sellaista puristinta. Ja siinä pitää olla varovainen ettei esim. hajota kellon lasia. Toki voi kokeilla, jos muistaa/tietää mitä ei saa tehdä ja sörkkiä, ja tietää riskit. :)
[/quote]
Itsellä tuli lasiin särö, kun koitin puristaa hankalasti paikoilleen menevää takakuorta takaisin kiinni ruuvipenkissä :D Tosin sen verran pieni, että ei haittaa luettavuutta tai käytettävyyttä, koska kyseessä on työkello.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:41"]
[/quote]
[/quote]
Okei, hyvä tietää. :) Itse vaihdoin tuolloin samalla kahden kellon patterit, ja molemmat onneksi aukesi ja meni takaisin kiinni helposti. Mutta kävi sitten varmaan tuuri! :D
Viimeks kun vaihdoin niin 5€, jos on vanha rataskello niin kannattaa puhdistuttaa myös.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:45"]
Timanttisilla 10€. Pelkkä patteri 5€, työ 5€.
[/quote]
Patteri maksaa niille 20 cent...
Alle euron jos vaihtaa itse. Tutkaile hieman kelloa löydätkö avausmekanismin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:47"]
[/quote]
[/quote]
Kehtaavatkin ottaa voittoa! Vai mikäs se yritysten tarkoitus olikaan...
Joo tarvii ja jos saat takakannen auki ei kannata näpliä sisäkaluja.
10€ ihan ok hinta patterin vaihdosta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:51"]
Tarviiko siihen työkaluja? -ap
[/quote]
Tarvitsee. Riippuu millainen kellon takakansi on, avataanko se vetämällä auki vai pyörittämällä. Koneistoa ei saa sorkkia ja patteria pitää käsitellä varoen ettei siitä lähde virrat.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:57"]
Joo en uskalla ite vaihtaa. -ap
[/quote]
Joo ei ole kymppi paha hinta siitä että kello säilyy ehjänä kun ammattilainen tekee. Takakanteen tulee myös helposti naarmuja jos itse alkaa sörkkiä auki.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No rajansa kai silläkin, jos vielä työstä ottavat vitosen, aikaa menee yleensä sellainen minuutti...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No rajansa kai silläkin, jos vielä työstä ottavat vitosen, aikaa menee yleensä sellainen minuutti...
[/quote]
Joissain liikkeissä saattaa olla vain yksi myyjä paikalla, joten kyllä siitä saattaa tulla haittaa liiketoiminnalle jos joutuu takahuoneeseen vaihtamaan kelloon patteria jos olisi muitakin asiakkaita palveltavana. Ja riippuu paljon kellosta onko se nopea homma vaiko ei, joskus saattaa esim. olla hankala takakansi.
Ja huom. jos joku itse aikoo vaihtaa, muistakaa kattoa että otatte samanlaisen patterin tilalle kuin vanha on.