Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita juhannuksen viettoon?

Vierailija
11.06.2015 |

Miten vietät juhannusta? Meidän oli tarkoitus lähteä 3 päiväksi sukulaisten mökille, mutta he aivan yllättäen ilmoittivat suunnitelmien muuttuneen, lähtevät reissuun. Mitä muuta voisi tehdä? Viime kesänä vuokrattiin pe-su mökki, ja se maksoi lähes 500€. Oli juhannuksen erikoishinta, sisälsi rantasaunontaa, veneen vuokran ja pari polkupyörää, joita ei käytetty. Maksettiin siis pe-su saman verran kuin normaalisti kesäkuussa viikko. Ei enää vuokramökkejä siis, ja tuskin on vapaanakaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittelet saunaa, otat kaljaa ja syöt makkaraa. Meillä ihan vakio-ohjelma.
Mies isolla ämmällä

Vierailija
22/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helpompi olisi neuvoa jos kerrot mistä päin olette? Utsjoelta vai Hangosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:58"]Mä oon viettänyt aina juhannuksen mökillä, tänä vuonna taidetaan jäädä kotiin, lapset vähän purnaa, mutta nyt ei jaksa muuta. Mietin kans tota telttailua, mutta onkohan leirintäalueiden telttailualueet ihan nuorison kansoittamia kännibileitä, ei jaksais sellastakaan lasten kanssa. Niin ja jotain voi mullekin ehdottaa, sanotaan että 100km säteellä Seinäjoelta
[/quote]

Onko Kauhavalla vielä se lentäjien juhannus? Sellainen tapahtuma. Parina vuonna käytiin poikaystävän kans, kun asuttiin Seiniksellä. Siellä oli paljon perheitä.

Vierailija
24/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi on paras, jos ei sada. Nukutaan teltassa leirintäalueella, juhlitaan yhdessä toisten seikkailijoiden kanssa läpi yön ja toisenkin.

Vierailija
25/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:58"]Mä oon viettänyt aina juhannuksen mökillä, tänä vuonna taidetaan jäädä kotiin, lapset vähän purnaa, mutta nyt ei jaksa muuta. Mietin kans tota telttailua, mutta onkohan leirintäalueiden telttailualueet ihan nuorison kansoittamia kännibileitä, ei jaksais sellastakaan lasten kanssa. Niin ja jotain voi mullekin ehdottaa, sanotaan että 100km säteellä Seinäjoelta
[/quote]

Mul on kans tuo, että mökki piti saada, mut en jaksa olla siellä. Kanna vettä saunaan ja lämmitä sitä mökkiä ja jos on kylmät ilmat, on aamuyöllä kylmä mökissäkin, eristykset mitättömät. Oltiin viime viikonloppuna yksi yö. Vaikka olen kotona tällä hetkellä, en suostu olemaan siellä yhtään yötä/päivää siellä lasten kanssa ilman miestäni. Jotenkin aina suututtaa mennä vapaaehtoiselle työleirille. Olen hankala, tiedän! Juhannuksena haluan mieluiten mahdollisimman helpot oltavat.

Vierailija
26/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:49"]No helpompi olisi neuvoa jos kerrot mistä päin olette? Utsjoelta vai Hangosta?
[/quote]

Ei oo väliä oikeastaan. Etelä-Suomessa asutaan ja max. Oulun korkeudelle ollaan valmiita liikkumaan.

Vierailija
27/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:58"]Mä oon viettänyt aina juhannuksen mökillä, tänä vuonna taidetaan jäädä kotiin, lapset vähän purnaa, mutta nyt ei jaksa muuta. Mietin kans tota telttailua, mutta onkohan leirintäalueiden telttailualueet ihan nuorison kansoittamia kännibileitä, ei jaksais sellastakaan lasten kanssa. Niin ja jotain voi mullekin ehdottaa, sanotaan että 100km säteellä Seinäjoelta [/quote] Onko Kauhavalla vielä se lentäjien juhannus? Sellainen tapahtuma. Parina vuonna käytiin poikaystävän kans, kun asuttiin Seiniksellä. Siellä oli paljon perheitä.

[/quote]

Tänä vuonna alkaa taas uudestaan, pohjalaiset ei luovuta.

www.lentajienjuhannus.com

Vierailija
28/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella on ikävä kyllä usein pakkomielle juoda liikaa, kun on juhannus. Menet mihin vaan tapahtumaan juhannuksena, niin meininki on K-18. Vaikka olis erikseen aidattu kalja-alue, ne kännikalat puskee sieltäkin ulos tai ottavat omat eväät ja jäävät juomaan vähän kauemmas, siihen lapsiperheiden viereen. Mikä pakko on juoda juhannuksena? Olin alkoholistin lapsi, ei enää aikuisena sitä sekoilua jaksa katsella.

Vierailija
29/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:48"]Lämmittelet saunaa, otat kaljaa ja syöt makkaraa. Meillä ihan vakio-ohjelma.
Mies isolla ämmällä
[/quote]

Kuuleppas mies jolla iso ämmä, kuulostaa juntilta meiningiltä. Ja joka vuosi sama? Kokeilepa joskus vaikka valkoviiniä ja lohisalaattia tai käy lavatansseissa pyörähtämässä.

Vierailija
30/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 5 oli ap.

Vierailija
31/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkijuhannus pk-seudulla voi olla todella kiva kokemus. Hyvää ruokaa kotona, haitarinsoittoa radiosta, juhannuspäivänä fillariretki lähimetsään tai -puistoon hyvien eväiden kanssa. Ainakin Helsingissä voi löytää monia kaupunginosatapahtumia juhannuksenakin. Ei sen välttämättä tarvitse mökkijuhannuksesta poiketa, on vain kuivempaa ja lämpimämpää. Rilaista, mutta kivaa. Riippuu omasta asenteesta: jos ajattelee sitä pettymyksenä, se on pettymys. 

Vierailija
32/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:33"]

Miten vietät juhannusta? Meidän oli tarkoitus lähteä 3 päiväksi sukulaisten mökille, mutta he aivan yllättäen ilmoittivat suunnitelmien muuttuneen, lähtevät reissuun. Mitä muuta voisi tehdä? Viime kesänä vuokrattiin pe-su mökki, ja se maksoi lähes 500€. Oli juhannuksen erikoishinta, sisälsi rantasaunontaa, veneen vuokran ja pari polkupyörää, joita ei käytetty. Maksettiin siis pe-su saman verran kuin normaalisti kesäkuussa viikko. Ei enää vuokramökkejä siis, ja tuskin on vapaanakaan.

[/quote]Veikkaanpa, että ne sukulaiset viettävät juhannuksen siellä mökillään, mutta ilmoittivat noin, koska eivät halua teitä sinne loisimaan. 

Vierailija
33/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:05"]Suomalaisella on ikävä kyllä usein pakkomielle juoda liikaa, kun on juhannus. Menet mihin vaan tapahtumaan juhannuksena, niin meininki on K-18. Vaikka olis erikseen aidattu kalja-alue, ne kännikalat puskee sieltäkin ulos tai ottavat omat eväät ja jäävät juomaan vähän kauemmas, siihen lapsiperheiden viereen. Mikä pakko on juoda juhannuksena? Olin alkoholistin lapsi, ei enää aikuisena sitä sekoilua jaksa katsella.
[/quote]

Ei meidänkään lapset jaksa. Minä olen aina juhannukset ja vaput ja uudet vuodet selvin päin, isäntä juo ehkä 10 olutta. Viime vuonna käytiin mökiltä käsin katsomassa isoa kokkoa, yleisölle avoin tapahtuma. Siellä oli niin tillin tallin suurin osa aikuisista, että meidän lapset pyysi kotiin.

Vierailija
34/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:48"]Lämmittelet saunaa, otat kaljaa ja syöt makkaraa. Meillä ihan vakio-ohjelma.
Mies isolla ämmällä
[/quote]

Kuuleppas mies jolla iso ämmä, kuulostaa juntilta meiningiltä. Ja joka vuosi sama? Kokeilepa joskus vaikka valkoviiniä ja lohisalaattia tai käy lavatansseissa pyörähtämässä.
[/quote]

Lohisalaattia ja valkkaria, buaaah. En ole mies isolla ämmällä, mutta kyllä olisi ankeahko juhannus noilla eväillä. Grillata pitää: pihviä, makkaraa, kalaa. Ja uimaan on päästävä, tenavien ainakin.

Vierailija
35/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on lauantaina aamuvuorossa, harmittaa. Pyysin duunikaveria mun kanssa kölkyttelemään, jos suostuu tulla...

Vierailija
36/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä juhannusta sitten jotenkin erityisesti VIETTÄÄ. Meneehän se ohi ihan normaalia elämää elämällä. En ole oikein koskaan viettänyt juhannusta. Penskana muutaman kerran oltiin kokoilla, mutta ei sitten enää. Varaan pari kolme hyvää lukuromaania ja jotain hyvää syötävää ruuaksi ja kahvin kanssa, muuta ei tarvita. En juo minkään sortin viinaksia enkä syö grillimakkaraa. Enkä halua katsella örveltäviä lajitovereita, joten pysyn tiukasti kotona.

Vierailija
37/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:33"]

[/quote]Veikkaanpa, että ne sukulaiset viettävät juhannuksen siellä mökillään, mutta ilmoittivat noin, koska eivät halua teitä sinne loisimaan. 
[/quote]

Joo, voi olla. Kyse lähisuvusta, eli kiinni ne jää, jos eivät olekaan reissun päällä ;) Vakavasti puhuen minä vähän epäröiden alun perinkin myönnyin tuohon mökkihommaan, koska siellä on ahdasta, olisi ollut vähintään 8 hlöä ja koira. Patjoilla olisi nukkunut 2 (ja koira).

-ap

Vierailija
38/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs joku risteilyhomma? Ne oli parhaita, kun olin lapsi. Juhannusaattona on monella paikkakunnalla risteilyjä lounaalla ja ilman.

Vierailija
39/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Etelä-Suomessa

Vierailija
40/55 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lähtis koko jussiks mökille, sitä riemua sai tarpeeks kersana. Pussukat mukaan ja johonkin puistoon tai juhannustapahtumaan. Karaoken laulantaa kesäyössä. Jos olis joku kuski amerikanraudalla, olis komeat kyydit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi