Gallup: tuleeko teille sanomalehteä?
Kerro ikäsi ja tuleeko kotiisi sanomalehteä. Minä aloitan, 33- v ja tulee.
Kommentit (40)
Ei ole koskaan tullut mitään lehteä, ei edes lapsuudenkodissa. N20
Tulee kaksi lehteä, paikallinen ja hesari. Ikä 33.
24v. Joku paikallinen ilmaissanomalehti. Mitenhä senki sais ettei tulis.. Oves lukee "ei mainoksia" Pitää varmaa väsää "ei ilmaisjakelulehtiä" kin.
27v, ei tilattuja lehtiä ja ilmaisjakeluakaan ei onneksi tule
Aku-Ankka ja paikallinen uutislehti viikonloppuisin. Arkipäivisin käyn kahvilassa lukemassa Hesarin ja paikallislehden. M27 (yksineläjä)
Juuri lopetettiin sanomalehden tilaaminen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 03:51"]Juuri lopetettiin sanomalehden tilaaminen.
[/quote]40v ja noin 30 vuotta olen lukenu sanomalehden
48v ei tule. Lopetin hesarin tilauksen noin 10 vuotta sitten kun lehden toimituksellinen linja alkoi tarpeeksi harmittamaan ja huomasin että en enää vaivaudu sitä lukemaaan. Sitä ennen hs oli meille tullut jo lapsuudenkodista alkaen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 04:59"]
48v ei tule. Lopetin hesarin tilauksen noin 10 vuotta sitten kun lehden toimituksellinen linja alkoi tarpeeksi harmittamaan ja huomasin että en enää vaivaudu sitä lukemaaan. Sitä ennen hs oli meille tullut jo lapsuudenkodista alkaen.
[/quote]
Sama juttu - 46v.- HS linja muuttui joitakin vuosi sitten sellaiseen suuntaan että huomasin olevani kiukkunen/ahdistunut lehden lukemisen jälkeen. Päätin olla maksamatta itseni kiusaamisesta.
35 ja tulee, luen joka aamu. Minua haukutaan pihiksi, mutta töissä muut tappelee lehdestä kun eivät raaski omaa tilata.
Tulee, Hesari ja paikallislehti. Lisäksi kolme eri ilmaisjakelulehteä, joissa on paljon paikallisia juttuja. Oikeastaan turha maksaa tuosta yhdestä paikallislehdestä.
Omilleen juuri muuttaneet lapsemme kiittelivät heidän lapsuuskokemuksistaan kyseltyämme siitä, että meille tuli sanomalehtiä ja aikakauslehtiä. Tottuivat pienestä pitäen lukemaan uutisia ja tiedejuttuja, josta on kuulemma aikuisena hyötyä yleissivistyksen muodossa niin töissä kuin sosiaalisissa suhteissa. Arvelivat lehdistä oppineensa enemmän hyödyllistä kuin peruskoulussa ja lukiossa. Aikoivat jatkaa samaa perinnettä omille lapsilleen.
Sarjakuvalehtiä tilasin myös ja albumeita (Pahkasika, Asterix, Mad, Aku-Ankan taskukirjat jne) kuluivat puhki, niiden sanoivat vaikuttaneen heidän huumorintajuunsa.
Olen 41 vuotias ja ei tule Hesaria. Netistä saa luettua ne mitä tarvitsee ja turhaa paperijätettä ei tule.
Täytyy vain ihmetellä, kuinka ihmiset haluavat vielä nykypäivänä lukea jonkun toimittajan henkilökohtaisia mielipiteitä ja vielä maksaa niistä. Tavallisten ihmisten blogeistakin löytää laadukkaampia kirjoituksia ja ovat vielä täysin ilmaisia.
38 ja sanomalehti on tullut aina. Lapsille lisäksi Aku Ankka. Lapsuudenkotiini tilattiin aikoinaan neljääkin eri sanomalehteä yhtä aikaa, joten tuo lehtien lukeminen on aina ollut osa elämääni. Tabletti nyt vaan ei ole sama asia. Luen myös paljon kaikenlaisia kirjoja.
Tulee la ja su, muuten luen töissä. Ikä 56v