Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä aknesta eroon?

Vierailija
04.02.2022 |

Mulla on useamman vuoden olut akne ja se ei lähde millään pois. Kaikki keinot on käytetty antibioottikuurit, apteekin aineet ja omat konstit. Olisko jotain keinoa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhia nää ruokavalio tai pesu ohjeet. Jos on paha acne, ei näillä asioilla ole mitään merkitystä. Nuoresta saakka olen kärsinyt huonosta ihosta. Välillä auttoi e-pillerit, jossain vaiheessa ei. Tuli raskauksia ja ihon kunto vaihteli. Lopulta sain tarpeekseni ja reilu kolmikymppisenä söin vihdoin roaccutan kuurin. Olen syönyt sen kahdesti. Ikää tällä hetkellä 45 ja edelleen silloin tällöin tulee finni sinne ja tänne. Mutta ihan tyytyväinen olen ihooni tällä hetkellä.

Valitettavasti molemmat lapset ovat perineet huonon ihon. Tyttärellä kokeiltiin vaikka ja mitä, mutta eipä ne mitään auttaneet. 17v söi pitkän roaccutan kuurin (9-10kk) ja nyt iho on pysynyt hyvänä. Poika pian 13 on finnejä. Ensin söi antibiootti kuurin, auttoi vähän. Nyt on vaan öisin voide käytössä. Seurataan tilannetta. Aika helposti annetaan kyllä roaccutan, se on sitten seuraavaksi tulossa.

Olen kyllä samaa mieltä, että jos on pitkään ollut akne, joka ei ole parantunut, ihotautilääkäri ja oikeat lääkkeet on oikea apu. Roaccutan on tehokkain ja paikallaan, jos voiteet ja antibiootit eivät ole auttaneet.

Akne on siitä outo ihosairaus, että siihen moni tuntuu suhtautuvan kuin siitä vain jotenkin kuuluisi kärsiä ja henkilö on vain jotenkin epähygieeninen ja syö liikaa herkkuja. Ei muihinkaan ihosairauksiin suhtauduta niin.

Kirjoitin aiemmin tuosta viherminttuteestä, mutta patistin silti aloittamaan Roaccutanin ensin. Ei ihmiset mitään pahoja pneumo- tai streptokokkitartuntojakaan millään valkosipulihöyryllä ja C-vitamiinilla ja vastustuskykyä parantavalla ruokavaliolla yritä hoitaa, vaikka ne hieman voivatkin auttaa. Ensin pitää sammuttaa se paha tauti kunnon lääkkeillä ja sitten voi ylläpitona kokeilla, mikä auttaisi jatkossa välttämään sen yhtä pahaksi pääsemisen.

Mulla taas jos juon Spear mint teetä, siitä saattaa tulla hormoonit finni, vaikka yleensä mulla ei oo koskaan finnejä😅 (juon Spear mint teetä välillä jos menkat on myöhässä, niin se laukaisee mulla menkat). Mut tietty ihmisten hormoni tasapaino on eri ja toisilla saattaa Spear mint olla hyväksi iholle, mulle se vaan saattaa laukaista hormoni finnin. Kannattaa olla just tarkkana miten oma keho reagoi kun toiselle joku saattaa sopia, kun taas toiselle ei.

Vierailija
42/43 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap vakavasti harkitsee roaccutania, niin täältäkin varoituksen sanaset: aurinkoa pitää välttää ja maksa-arvoja seurata, a-vitamiinia ei saa syödä liikaa eli esim. maksaruokia pitää vältellä. Iho myös ohenee hurjasti enkä suosittele ihokarvojen vahaamista, todella huonolla tuurilla voi ihoa lähteä mukana. Pimeänäkö voi kärsiä.

Itsellä iho oheni niin paljon että pelkästään kiskovaa koiraa taluttaessa omat kynnet saattoi viiltää irti ihosuikaleita viereisistä sormista. :D Mutta plussaa että hiukset ei enää rasvoittuneet.

Ja raskautuminen on ehdottomasti kiellettyä, pelkkä verenluovutus raskaana olevalle naiselle voi aiheuttaa kyseisen naisen sikiölle vakavia kehityshäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap vakavasti harkitsee roaccutania, niin täältäkin varoituksen sanaset: aurinkoa pitää välttää ja maksa-arvoja seurata, a-vitamiinia ei saa syödä liikaa eli esim. maksaruokia pitää vältellä. Iho myös ohenee hurjasti enkä suosittele ihokarvojen vahaamista, todella huonolla tuurilla voi ihoa lähteä mukana. Pimeänäkö voi kärsiä.

Itsellä iho oheni niin paljon että pelkästään kiskovaa koiraa taluttaessa omat kynnet saattoi viiltää irti ihosuikaleita viereisistä sormista. :D Mutta plussaa että hiukset ei enää rasvoittuneet.

Ja raskautuminen on ehdottomasti kiellettyä, pelkkä verenluovutus raskaana olevalle naiselle voi aiheuttaa kyseisen naisen sikiölle vakavia kehityshäiriöitä.

Miksi joku alapeukuttaa tätä? Tottahan se on. Itselläkin iho kuivui hurjasti muualtakin ja huulet kuoriutui riekaleina vähintään kerran päivässä, vaikka kuinka rasvasi. Mutta akne parani eikä ole sen jälkeen samalla tavalla vaivannut enää koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän