Tarvitseeko ifolor-kuvien olla omia, vai onko ok teetättää kuvia esim pinterestistä?
Kommentit (6)
Pitää ehdottomasti olla omia kuvia.
12. Kolmansien oikeudet
Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet lähettämiinsä kuviin ja että nämä kuvat eivät loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Ifoloria kohtaan liittyen asiakkaan tilaukseen tällaisten oikeuksien loukkauksen perusteella, asiakas on vastuussa näiden vaatimusten torjumisesta omalla kustannuksellaan ja velvollinen korvaamaan Ifolorille sille aiheutuneet vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Et saa teetättää muiden kuvista
Ilman lupaa.
Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin kun tupsahti tuohon sopivasti.
Toisin kuin tässä ketjussa on kerrottu, niin ei Ifolorissa teetettävien kuvien tarvitse olla omia kuvia eikä niihin tarvitse tekijänoikeuksia. Olen monta kertaa esim. Ifolorissa valmistauttanut seinäkalentereita, joissa kuvina olen käyttänyt netistä poimittuja elokuvan "still"-kuvia, postereita ym. ja filmitähtien kuvia. Ja varmasti ovat Ifolorissa tienneet, että minulla ei niihin ole mitään tekijänoikeudellisia lupia, esim. Marilynin kuvia, Elisabeth Taylor ym. Kalenterit ovat olleet omaan käyttööni, oman asuntoni seinille, enkä ole niitä myynyt eteenpäin.
Ei saa. Siinä pitää rastittaa, että on oikeus kuviin.