Te kenellä perheessä ollut korona nyt 5vrk eristäytymisohjeen aikaan, onko lapsesi/oletko itse ollut terve 5vrk jälkeen
Kommentit (11)
Minä olen sairastanut koronaa nyt kaksi viikkoa. Ei vakavia oireita mutta kovaa väsymystä ja päivät tosi vaihtelevia edelleen. Sitkeä tauti tuntuu olevan. Kaksi viikkoa olen ollut pois töistä. Kolme rokotusta alle joista viimeisin viikkoa ennen sairastumista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairastanut koronaa nyt kaksi viikkoa. Ei vakavia oireita mutta kovaa väsymystä ja päivät tosi vaihtelevia edelleen. Sitkeä tauti tuntuu olevan. Kaksi viikkoa olen ollut pois töistä. Kolme rokotusta alle joista viimeisin viikkoa ennen sairastumista.
"Kolme rokotusta alle joista viimeisin viikkoa ennen sairastumista"
Sama täällä.
Lapsilla kesti oireet max. 2 päivää, aikuisista toisella 7 ja toisella 10 päivää. Lasken tähän nyt kaikki oireet päänsärystä nuhaan ja yskään. Jonkin ohjeen mukaan jälkiyskässä ei tarvitsisi enää olla eristyksessä, me olimme.
Tätä ihmettelen, että kaikki koronaan sairastuneet ovat olleet viikkotolkulla kipeänä, keitä minä tiedän. Nyt oli kaveri saanut keuhkokuumeen, mikä ei johtunut koronasta ja sairaanhoitajan mielestä hänen sopi mennä jo lauantaina töihin, vaikka oli saanut diagnoosin vasta alkuviikosta, että ei se lääkekuuri ole mikään syy kotiin jäädä. Kaveri oli saanut pitkään riidellä, että voiko hän mennä sairaana keuhkokuumeessa hoitotyöhön. Lääkäri oli kyllä heti kirjoittanut lisää sairaslomaa, mutta kyllä on kummallista tämä käsitys, että ihminen heti diagnoosin saatuaan vaan paranee heti.
Se viisi päiväähän tarkoittaa, että VÄHINTÄÄN viisi päivää. Kuitenkin kaksi oireetonta päivääkin pitää pysyä kotona. Joten kotonaolo-ohje on, että kotona pysytään niin kauan kuin on oireita + kaksi oireetonta päivää. Ja jos sairastaa oireettomana, niin silti 5 päivää karanteenia.
Se ei siis tarkoita sitä, että viidessä päivässä olet työkuntoinen, joten väkisin töihin vaan, vaikka olisi oireita. Ei niin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen, että kaikki koronaan sairastuneet ovat olleet viikkotolkulla kipeänä, keitä minä tiedän. Nyt oli kaveri saanut keuhkokuumeen, mikä ei johtunut koronasta ja sairaanhoitajan mielestä hänen sopi mennä jo lauantaina töihin, vaikka oli saanut diagnoosin vasta alkuviikosta, että ei se lääkekuuri ole mikään syy kotiin jäädä. Kaveri oli saanut pitkään riidellä, että voiko hän mennä sairaana keuhkokuumeessa hoitotyöhön. Lääkäri oli kyllä heti kirjoittanut lisää sairaslomaa, mutta kyllä on kummallista tämä käsitys, että ihminen heti diagnoosin saatuaan vaan paranee heti.
Mulle riittaa kun naen hoitsun tai laakarin ja joka kerta koen ihmeparantumisen!
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla kesti oireet max. 2 päivää, aikuisista toisella 7 ja toisella 10 päivää. Lasken tähän nyt kaikki oireet päänsärystä nuhaan ja yskään. Jonkin ohjeen mukaan jälkiyskässä ei tarvitsisi enää olla eristyksessä, me olimme.
Jälkiyskässä/-nuhassa ei ole missään vaiheessa tarvinnut enää pysyä eristyksissä. Ei edes v.2020 ohjeiden mukaan.
Mitä te pidätte oireettomana, täysin oireetonta vai saako olla pieni yskä/nuha?
Olen ollut nyt kaksi viikkoa koronassa. Kaksi rokotusta olen saanut. Olo on joka toinen päivä parempi ja joka toinen taas huonompi. Yskää ei juurikaan ole, mutta väsymys ja heikotus on valtava.
Itsellä alkoi loppiaisena ja seuraavalla viikolla tuli aika paljon muutoksia. Olin yhteensä 6 päivää (ma-ma) sairaslomalla, olisi pitänyt olla 7, mutta olin töissä sen loppiaisen, perjantain ja lauantain kuin idiootti. Laitoin seuraavan viikon sunnuntaina vielä töihin viestiä että tarvitsen pari päivää, mutta sain vain sen maanantain enää ja jos oireet olisivat jatkuneet, olisi pitänyt mennä vastaanotolle.
Olin aivan poikki ja tietysti kuntokin romahtanut kun ei ollut viikkoon tehnyt mitään kovin aktiivista. Suosittelen jos jaksaa niin kävelee kotonaan edes jonkun verran oireiden niin salliessa. Edelleen on hieman yskää varsinkin jos on todella kuivaa ilmaa.