Kuukautiset kestäneet jo 2 viikkoa.. vaihdevuosia vai kasvain
Olen menossa lääkäriin kyllä, olisin vaan mielummin mennyt kun nään ois jo loppu mutta eivät tunnu loppuvan millään. Siksi olen alkanut epäilemään että josko nää ei ole menkat lainkaan :(
Kommentit (25)
En ole laihduttanut. Netin mukaan voi olla myös myooma, polyyppi tms.
Minulla pitkittyneet kuukautiset johtuivat myoomista. Kohtu poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko rankka kokemus?
Minulla oli vaihdevuodet ja myoomat, myoomat leikattiin, mutta kohtu jäi, jäi myös pian sen jälkeen menkat, onneksi.
Levinnyt syöpä. Oletko ollut myös väsynyt viime aikoina?
Minulla on itselläni nuorempana minipillereiden käytän yhteydessä kuukautiset kestäneet sen 2 vkoa.
Aina kuulee juttuja ja suoranaista hehkutusta siitä, että kuukautiset jäävät pois minipillereiden käytön aikana...joo niin varmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko rankka kokemus?
Ei ollenkaan. Olin kärsinyt vaivoista jo muutamia vuosia. Kuukautiskivut olivat kovat. Lapset oli täysimääräisinä tehty, joten kohdunpoisto oli valtava helpotus.
Rouva37 kirjoitti:
Minulla on itselläni nuorempana minipillereiden käytän yhteydessä kuukautiset kestäneet sen 2 vkoa.
Aina kuulee juttuja ja suoranaista hehkutusta siitä, että kuukautiset jäävät pois minipillereiden käytön aikana...joo niin varmaan!
Kuinkahan pitkään käytit? Mulla oli jatkuvat menkat minipillereillä 6 kuukautta. Sen kun sinnittelin ei ollut enää vuosiin
Vaihdevuodet voi olla, tai ovuloimaton kierto. Jos huolettaa, varaa lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Rouva37 kirjoitti:
Kuinkahan pitkään käytit? Mulla oli jatkuvat menkat minipillereillä 6 kuukautta. Sen kun sinnittelin ei ollut enää vuosiin
Minullakin ollut nyt lähes 4kk jatkuvaa vuotoa minipillereiden kanssa. Koetetaan saada vuoto loppumaan tupla-annostuksella, koska kyllähän tämä parisuhteen seksielämää koettelee.
niin kesti mullakin viikko tolkulla ja kun loppui niin jo muutaman pv. kuluttua taas ja runsaasti.
Auttoi kun gyne kirjoitti hormonipillerit, Indivina, se pienempi annos. Loppui vuodot kokonaan ja myös kiukuttelu. Ei enää v.tuttanut kaikki/mikään.
Tämä siis 10v. sitten , eli paljon ennen rokotuksia, joita joku taas syyksi muutoin esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouva37 kirjoitti:
Minullakin ollut nyt lähes 4kk jatkuvaa vuotoa minipillereiden kanssa. Koetetaan saada vuoto loppumaan tupla-annostuksella, koska kyllähän tämä parisuhteen seksielämää koettelee.
Mulla harkittiin myös tota tuplaa mutta 6 kuukauden jälkeen menkat vaan yhtäkkiä loppuivat.
Ihmetyttää aidosti se että vaihdevuosia on tutkittu vähän. Jos mietin että itse olisin lääkäri/tutkija niin tämähän olis ihan äärimmäisen mielenkiintoinen tutkimusaihe. Monitahoinen, monisyinen.. on todella vaikea ymmärtää miksi tämä ihmisen elämän vaihe on jäänyt niin vähälle tutkimukselle.
Oletko ottanut äskettäin korona-rokotetta? Mulla meni 2. annoksesta kierto ihan sekaisin, ekat tuli kuukauden myöhässä ja kesti 2 vkoa, kahet seuraavat tuli parin viikon välein, sit taas 2kk tauko jne.
Minulla oli kohdunulkoinen raskaus. Todettiin kun menin lääkäriin kun menkat oli kestänyt kolmisen viikkoa. Ei siis muita oireita.
Rokotteista menee myös hormoonitoiminta sekaisin, ootko ottanu?
Mulla oli myoomia jotka höylättiin ja samalla laitettiin mirena-kierukka. Kivut ja menkat käytännössä loppui siihen. Ja koska en käytä mirenaa raskauden ehkäisyyn, niin se on siellä niin kauan kun toimii. Nyt se on ollut seitsemän vuotta ja menkat alkanut pikku hiljaa tulemaan takaisin. Saa nähdä mitä lekurit keksii seuraavaksi
kun nyt ikää jo 52v.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteista menee myös hormoonitoiminta sekaisin, ootko ottanu?
Tai sitten ei mee. Voi olla myooma tms tai vaihdevuodet jos on siinä iässä osapuilleen.
Oletko laihduttanut paljon, tai syönyt jotenkin poikkeavasti ?
Itselläni vähähiilarinen ruokavalio aiheutti sitä, että menkat vaan jatkui ja jatkui
Katsoin myös juuri Ikilomalla-jakson, missä jatkuvat vuoto tarkoitti kohdun ulkoista raskautta.