Pikkunen nukahti. Kaaos vallitsee asunnossa.
Siskoni 3v nukahti äsken (on siis meillä hoidossa), ja asunto on täynnä leluja. Kissojen viereen nukahti tyytyväisenä, ja nyt olisi aikaa olla poikaystävän kanssa, mutta poikaystäväkin nukahti. Ei jaksa siivota, ja huomenna pitää lähteä heti aamulla kuvauksiin. Poikaystävä saa pärjätä yksin tuon ipanan kanssa... Voisi rueta itsekin nukkumaan, mutta ei nukuta tarpeeksi. Miten te vanhemmat tykkäätte tälläisestä elämästä? Voi tietysti olla että en vain itse ole lapsenhoitaja-ainesta, koska en ole ollenkaan lapsi-ihminen. Olisin halunnut maalata,piirtää ja vaikka vähän sekstaillakin (köh köh) poikaystävän kanssa, mutta eihän se onnistunut kun sisko on täällä. Nyt tajusin että en osaa olla ollenkaan edes oman siskoni kanssa. Lasten kanssa olo tuntuu oudolta ja vastenmieliseltä. Olen varmaan tosi omituinen, kun kaikki kaverini haaveilee jo lapsista. Minä en kestäisi. Oikeasti äidit, propsit teille siitä että jaksatte.
N17
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:02"]Oman lapsen kanssa on erilaista kuin toisten lasten. Omassa perheessä on syntynyt tietyt rutiinit ja tietää, miten toimia. Toisen lapsesta on myös erilainen huoli, sitä vahtii melkein tarkemmin
[/quote]
En vaan tykkää lapsista, ja ahdiatun niistä. En tiedä mitä minulle itselle on tehty vauvana, mutta joku minua vaivaa. Joku asia menneisyydessä jota en muista. Lapset ei ole se mun juttu. Onneksi lapsia ei ole pakko hankkia.
Ap
Ap, vaikka et lastenhoidosta pidäkään niin koeta suhtautua siihen siskoosi siskona, äläkä lapsena. Eihän se ikuisesti ole pieni. Ala-asteikäisen kanssa voi tehdä jo vaikka mitä kivaa, tyyliin mennä leffaan ja syömään. Voit oikeasti saada siskostasi hyvän ystävän, pidä ihmeessä yhteyttä häneen.
Mä pakenin kiukkuteinivuosina usein siskoille asumaan, majoittivat mut ilomielin aina ja ihan äärettömän kiitollinen olen heille! Nyt ollaan tosi läheisiä ja yhteistä puhuttavaa riittää, vaikka ikäeroa on paljon.
Vanhin isosiskoni ainoastaan ei ole pitänyt koskaan mitään yhteyttä, joten häntä en tunne lainkaan. Olo tuntuu ylimääräiseltä hänen luonaan. Älä tee niin pikkusiskollesi, varsinkin kun hän on ainoa :)
12
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:13"]Ap, vaikka et lastenhoidosta pidäkään niin koeta suhtautua siihen siskoosi siskona, äläkä lapsena. Eihän se ikuisesti ole pieni. Ala-asteikäisen kanssa voi tehdä jo vaikka mitä kivaa, tyyliin mennä leffaan ja syömään. Voit oikeasti saada siskostasi hyvän ystävän, pidä ihmeessä yhteyttä häneen.
Mä pakenin kiukkuteinivuosina usein siskoille asumaan, majoittivat mut ilomielin aina ja ihan äärettömän kiitollinen olen heille! Nyt ollaan tosi läheisiä ja yhteistä puhuttavaa riittää, vaikka ikäeroa on paljon.
Vanhin isosiskoni ainoastaan ei ole pitänyt koskaan mitään yhteyttä, joten häntä en tunne lainkaan. Olo tuntuu ylimääräiseltä hänen luonaan. Älä tee niin pikkusiskollesi, varsinkin kun hän on ainoa :)
12
[/quote]
Yritän olla hyvä sisko, mutta en vain osaa olla sellainen. Tuntuu että minulla on kylässä täysin minusta riippuvainen vieras pieni ihminen.
Ap
Tuota tuota. Siis onko teillä samat vanhemmat? Ootko saanut itsenä huoniota/rakkautta? Onko sulla siellä onassa lapsuudessa jotain epäselvää? Tää ri siis old tarkoitettu mitenkään pahalla! Vaan siis et onko sin äiti saanut sut tosi nuorena tai onko ollut jotain, jonka vuoksi välisi vanhempiin niin viileät? Eihän kaikkien todella tarvitse hankkia lapsia, äläkä sitä nyt edes mieti. Normaalit kouluja käyvät ihmiset miettii asiaa jpskus 29 vuotiaana, eli sulla ei tosiaan ole hätää. Katsele pikkuista ja etsi samoja piirteitä ku sussa, oot sille pikkuselle tulevaisuudessa suuri esikuva:)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:17"]Tuota tuota. Siis onko teillä samat vanhemmat? Ootko saanut itsenä huoniota/rakkautta? Onko sulla siellä onassa lapsuudessa jotain epäselvää? Tää ri siis old tarkoitettu mitenkään pahalla! Vaan siis et onko sin äiti saanut sut tosi nuorena tai onko ollut jotain, jonka vuoksi välisi vanhempiin niin viileät? Eihän kaikkien todella tarvitse hankkia lapsia, äläkä sitä nyt edes mieti. Normaalit kouluja käyvät ihmiset miettii asiaa jpskus 29 vuotiaana, eli sulla ei tosiaan ole hätää. Katsele pikkuista ja etsi samoja piirteitä ku sussa, oot sille pikkuselle tulevaisuudessa suuri esikuva:)
[/quote]
En minä tiedä mitä nuoruudessani on ollut, mutta jotain on tapahtunut. Tuntuu että hyljeksin vanhempiani, koska en voi luottaa heihin. Välillä nään outoja unia missä olen lapsi, mutta en tajua mitä ne tarkoittaa. Olen käynyt psykologilla mutta se ei ole auttanut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:13"]Ap, vaikka et lastenhoidosta pidäkään niin koeta suhtautua siihen siskoosi siskona, äläkä lapsena. Eihän se ikuisesti ole pieni. Ala-asteikäisen kanssa voi tehdä jo vaikka mitä kivaa, tyyliin mennä leffaan ja syömään. Voit oikeasti saada siskostasi hyvän ystävän, pidä ihmeessä yhteyttä häneen.
12
[/quote]
Yritän olla hyvä sisko, mutta en vain osaa olla sellainen. Tuntuu että minulla on kylässä täysin minusta riippuvainen vieras pieni ihminen.
Ap
[/quote]
Musta se jo kertoo paljon, että kuitenkin otit siskon hoitoosi ja mietit välejänne. Huono sisko olisi täysin välinpitämätön eikä vaivautuisi asiaa edes tänne av:lle purkamaan. Se että yrittää, riittää.
Toisten lapset tuntuu helposti vierailta. Mutta kun se tyyppi vähän kasvaa niin myös yhteiset kiinnostuksen kohteet lisääntyvät. Joku 5 v. on ihan mielissään, kun sen hiukset letittää. Ei lapsi vaadi paljon.
Jos sua ahdistaa se vastuu, niin kohta siskosi on jo niin iso, että pärjää koulun jälkeen yksin kotona. Sillon on täysin omatoiminen kyläilijäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:13"]Ap, vaikka et lastenhoidosta pidäkään niin koeta suhtautua siihen siskoosi siskona, äläkä lapsena. Eihän se ikuisesti ole pieni. Ala-asteikäisen kanssa voi tehdä jo vaikka mitä kivaa, tyyliin mennä leffaan ja syömään. Voit oikeasti saada siskostasi hyvän ystävän, pidä ihmeessä yhteyttä häneen.
12
[/quote]
Ap
[/quote]
Musta se jo kertoo paljon, että kuitenkin otit siskon hoitoosi ja mietit välejänne. Huono sisko olisi täysin välinpitämätön eikä vaivautuisi asiaa edes tänne av:lle purkamaan. Se että yrittää, riittää.
Toisten lapset tuntuu helposti vierailta. Mutta kun se tyyppi vähän kasvaa niin myös yhteiset kiinnostuksen kohteet lisääntyvät. Joku 5 v. on ihan mielissään, kun sen hiukset letittää. Ei lapsi vaadi paljon.
Jos sua ahdistaa se vastuu, niin kohta siskosi on jo niin iso, että pärjää koulun jälkeen yksin kotona. Sillon on täysin omatoiminen kyläilijäkin.
[/quote]
Niin, kai tämä tästä lähtee.
Ap
Tsemppiä! Kyllä siihen siskona olemiseen tottuu :)
Kuulostaa oudolta, mutta minä 2 lapsen ja taas raskaana oleva äiti, en siedä yhtään muita lapsia jos joudan hoitaa tai leikkiä heidän kanssa.
En ikinä tykännyt toisien lapsia, hirmuisen vaikea olo iskee jos joku tuttava läpiperhe käy meillä kylässä.
Mutta omat on ihana rakkaat ja heidän kanssa jaksan vaikka kuin pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:24"]On muuten täysin eri asia hoitaa jonkun muun lasta (olkoonkin sukua) kuin omaa lasta. Meillä on omat lapset 1v ja 2v enkä ole ikinä heidän kanssaan kokenut samanlaista väsymystä ja päivä ei ole tuntunut kertaakaan yhtä rankalta kuin jos olen hoitanut muiden lapsia (kaikenikäisiä vauvasta ala-asteikäiseen, lähinnä sisarustemme lapsia tai muuten sukua). Rakkaita ovat nekin lapset mutta on siinä kuitenkin erilainen vastuu joka painaa hartioilla sekä erilaiset totutut tavat puolin ja toisin, lisäksi se oma lapsi on jotenkin niin erityisen palkitseva että ihan oikeasti pelkkä pienen vauvan hymy saa jaksamaan ne koliikit sun muut - tai siis näin itse koin, toki ei aina mene näin. Pelästyin itsekin erityisesti raskausaikana (toki pahoinvoinnit jne oli päällä) kun olimme hoitamassa noin puolivuotiasta lasta että tällaistako tämä tulee olemaan, olin vuorokauden jälkeen jo aivan poikki. Että mihin minä olen itseni laittanut. Toisaalta omien lapsien kautta kun on väkisinkin ollut nyt lasten kanssa paljon tekemisissä niin olen oppinut ihan todella paljon luontevammaksi lasten seurassa. Siinä missä aiemmin se tuntui väkinäiseltä ja hankalalta, nykyään on helpompi olla niiden muidenkin lasten kanssa ja touhuta yhdessä, nauttia siitäkin ajasta.
Toki sisko on sisko mutta kun nyt pienistä lapsista puhutaan :)
[/quote]
Minusta tuntuu että te jotenkin yritätte saada minut haluamaan lapsia, koska "omia lapsiaan kyllä rakastaa"...ketjun tarkoitus ei ollut käännyttää minun mielipiteitä surkeilla argumenteilla. Olen nähnyt äidin joka ei rakastanut lastaan, eikä ollut koskaan sitä halunnutkaan mutta teki sen tavan vuoksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:49"]Kuulostaa oudolta, mutta minä 2 lapsen ja taas raskaana oleva äiti, en siedä yhtään muita lapsia jos joudan hoitaa tai leikkiä heidän kanssa.
En ikinä tykännyt toisien lapsia, hirmuisen vaikea olo iskee jos joku tuttava läpiperhe käy meillä kylässä.
Mutta omat on ihana rakkaat ja heidän kanssa jaksan vaikka kuin pitkälle.
[/quote]
Jännää. Minä olen muutenkin aika erakko taiteilijasielu, joten siksi kai niin vaikeaa vaikka onkin oma sisko. Poikaystävä on samanlainen kun minä, niin tullaan hyvin toimeen.
Ap
Evvk, teinipillu. Sitä on tuossa iässä niin olevinaan ja tietävinään. Siperia opettaa, teiniX. ;)
Oman lapsen kanssa jaksaa paljon paremmin, ja siihenkin kasvetaan lapsen mukana. Silloin myös oppii elämään joko sotkussa tai järjestelemään kaiken lapsen kanssa. Kyllä susta tulee vielä joskus hyvä äiti (jos siis tahdot). Itsekään en ikäisenäsi pitänyt lapsista enkä kokenut luontevana hoitaa. Se on muuten kuulostaa, ei kuullostaa
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:00"]Evvk, teinipillu. Sitä on tuossa iässä niin olevinaan ja tietävinään. Siperia opettaa, teiniX. ;)
[/quote]
Mikä sinua vaivaa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:00"]Oman lapsen kanssa jaksaa paljon paremmin, ja siihenkin kasvetaan lapsen mukana. Silloin myös oppii elämään joko sotkussa tai järjestelemään kaiken lapsen kanssa. Kyllä susta tulee vielä joskus hyvä äiti (jos siis tahdot). Itsekään en ikäisenäsi pitänyt lapsista enkä kokenut luontevana hoitaa. Se on muuten kuulostaa, ei kuullostaa
[/quote]
En taida haluta. En aio tehdä vain tavan vuoksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:00"]Evvk, teinipillu. Sitä on tuossa iässä niin olevinaan ja tietävinään. Siperia opettaa, teiniX. ;)
[/quote]
millä tavalla pillun ikä liittyy nyt mihinkään? Itse taidat olla muuten lapsi, tai lapsen tasolla?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:00"]Evvk, teinipillu. Sitä on tuossa iässä niin olevinaan ja tietävinään. Siperia opettaa, teiniX. ;)
[/quote]
millä tavalla pillun ikä liittyy nyt mihinkään? Itse taidat olla muuten lapsi, tai lapsen tasolla?
[/quote]
Illalla trollit lisääntyy.
[/quote]
Sinunlaisten ihmisten takia av:lla on huono maine.
Kyllä se siitä :) Älä turhaan stressaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:22"]Mitenkä päivä on mennyt? Missä kuvauksissa olit, tai olet?
[/quote]
Hyvin on mennyt, tunti sitten tulin kotiin kuvauksista. Olin hiusmallina.
Ap