Oireet kadonnet
Kertokaahan muut kokemuksia oireiden häviämisestä, kuinka huolissaan tässä pitää olla& Olen nyt viikolla 10+? Ja parin viime päivän aikana lähes kaikki raskausoireet on kadonneet: - Enää ei ole pahaolo kuin hampaita harjatessa-Väsymys ei vaivaa-Rinnatkaan eivät ole enää kipeät (tosin normaalia painavammat kyllä)Minulla oli viime viikolla neuvola ja siellä ei saatu sydänääniä kuuluviin vaikka kohtu on kuulemma eteenpäin kallistunut. Takana on yksi km, siksikin tuntuu että olen ihan hermoheikko tämän kanssa. Eli kaipailen onko muilla käynyt näin ja kaikki ollut hyvin vai onko enteillyt keskenmenoa.Kiitos vastauksista!! En löytänyt sivuilta haku-nappulaa, että olisi voinut etsiä vanhoja keskusteluja?
Kommentit (10)
Jep, ei kannata huolestua. Oireet ovat todella erilaisia eri odottajilla. Mulla loppu viikon ajaksi kasi viikolla, mutta tulivat rajuina takaisin.Viikon 12 jälkeenhän oireiden pitäisi useinmiten melkeinpä loppua kokonaan. Sydänääniä ei myöskaan saada välttämättä noin aikaisin kuuluviin. Odottele rauhassa. :8}
Oireet katos noilla samoilla viikoilla ja np-ultrassa viikolla 12 ei enää sitten mitään ollutkaan. Alkio oli menehtynyt viikolla 6 tai 7. Mulla kyllä pahoinvointikin katos IHAN kokonaan ja oli pientä verenvuotoa viikolta 6 lähtien, jolloin kävin ultrassa näkemässä sydämen sykkeen. Eli sulla siis on mun mielestä vielä toivoa =). Milloin sulla on np-ultra? Joudutko pitkään odottamaan?
Kiitoksia vastauksista, täytyy vain toivoa, että kaikki olisi kunnossa. En varmaan osaisi olla huolissaan ilman tuota aikaisempaa keskenmenoa, mutta nyt tuntuu ettei edes uskalla ajatella huomista pidemmälle. Np-ultra on onneksi jo tiistaina, joten sitten tietää jotain.
tuossa vaiheessa ei tarvitse vielä hätäillä vaikkei sydänäänet kuulukaan neuvolassa. Mulla on takana keskenmenoja neljä, joten ymmärrän hyvin huolesi. Istukan paikkakin saattaa hämätä, mulla esimerkiksi kuului pitkään vain toiselta puolelta äänet mutta edessä olevan istukan läpi huonommin. Tsemppiä!
Tähän asti sun kropan on pitänyt pitää huoli hormonituotannosta, mutta nyt istukka on alkanut tuottaa lapsen tarvitsemia hormoneja joten taakka sinun elimistöllesi on vähentynyt. Sksi puhutaan siitä energisestä ja hyvästä keskiraskaudesta. Itsekin koin sen, pahoinvointi ja tissien kivistys ym alkuvaivat loppuivat tosi radikaalisti tuossa vaiheessa ja vasta nyt, vk 28+, on alkanut olla uutta kremppaa (selkäsärkyä, lonkkakipuja ym asiaan kuuluvaa). Joten toivotaan kovasti että sinunkin kohdallasi kyse olisi tästä ja raskaus jatkuisi niin kuin pitää! Tulethan kertomaan mitä ultrassa nähtiin.
Mulla ei mitään kauhean dramaattisia oireita missään vaiheessa ollutkaan, mutta ne vähätkin oireet katosivat rv 9+ melkein kuin seinään. Itsekin kerkesin pelätä keskenmenoa/vauvan menehtymistä mutta kaikki oli kunnossa ja raskaus jatkui normaalisti, nyt rv 36+1.
kaikki oli hyvin np-ultrassa eli turhaan hermoilin! Nyt on kyllä mukava olo :) Kiitos kaikille kannustavista sanoista!
Piti tulla tänne katsomaa, että miten kävi. Kiva kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin =)
Ihana kuulla uutisesi. Alkuraskauden menehtymiset kun eivät ole erityisen harvinaisiakaan. Myös minulla ovat (alkujaankin vähäiset) oireet kadonneet, nyt rv 9+1, ja täytyy myötää että olen kovasti hermoilut. Itse asialle ei kuitenkaan voi mitään tehdä - muuta kuin vai toivoa että kaikki menee hyvin. Aina helpottavaa kuulla hyviä uutisia. Alkuraskaus on kyllä huolta täynnä!
Hei,Minun oireeni (pahoinvointi, vasymys) loppuivat kuin seinaan Rv 10 jalkeen. Nyt kuitenkin onnellisesti menossa Rv 17+. Itse en edes osannut huolestua moisesta, helpotti vaan kun jaksoi taas...