Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa esimerkki keskustelusta teinisi kanssa. Tässä omani:

Vierailija
11.06.2015 |

Poika 16v tuli siis kaupungilta, oli siellä tytön ("vain kaverin") kanssa koko päivän.

Minä: Moi, sää tulit jo!

Poika: Moi.

M: Mitä kuuluu?

P: Ihan jees.

M: Oliko kivaa?

P: Meh.

M: (hymyillen): No kerro ny...Kävitte näköjään kirjastossa? 

P: Joo

M: Ooksää syöny?

P: E.

M: Haluuksää syödä?

P: Emmätiä.

M: No kai sää tiiät, onko sulla nälkä?

M: Siellon päivällistä ruokaa tai pakastepizzaa sitten ku tiiät.

P: Joo, e.

M: Ja sauna on vielä lämmin, isä tuli sieltä just.

P: Joo.

Onko teidän keskustelut ihan arjen asioista tästä moninaisempia? En vaan saa tuosta pojasta irti yhtään mitään enempää kuin e, joo, ja meh. Ai niin ja se ärsyttävä emmätiä.

Ihana, kiltti poika muuten, mutta tuo yhdellä sanalla vastaaminen joka ikiseen asiaan tässä elämässä. Miten se onnistuukin tekemään sen???

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän kuuloista hyysäämistä. Ei tuon ikäiseltä pidä enää kysellä kuin pikkulapselta.

Vierailija
42/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 03:30"]

Ärsyttävän kuuloista hyysäämistä. Ei tuon ikäiseltä pidä enää kysellä kuin pikkulapselta.

[/quote]Tämä siis AP:n aloitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme poikaa, välillä tuollaista, useinmiten enemmän puhetta. Jos tuollaista, odotan parempia jutteluhetkiä. Hauskasti kirjoitettu aloitus, ap :)

Vierailija
44/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 47-v tyttöystävä 19-v

Minä: Miten meni koulupäivä?

Tyttö: Hyvin, ajattelin sua *puss*

Minä: aijaa, mäkin ajattelin sua *puss*

*kähmintää ja suutelua*

Vierailija
45/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:00"]

Poika 16v tuli siis kaupungilta, oli siellä tytön ("vain kaverin") kanssa koko päivän.

Minä: Moi, sää tulit jo!

Poika: Moi.

M: Mitä kuuluu?

P: Ihan jees.

M: Oliko kivaa?

P: Meh.

M: (hymyillen): No kerro ny...Kävitte näköjään kirjastossa? 

P: Joo

M: Ooksää syöny?

P: E.

M: Haluuksää syödä?

M: No kai sää tiiät, onko sulla nälkä?

M: Siellon päivällistä ruokaa tai pakastepizzaa sitten ku tiiät.

P: Joo, e.

M: Ja sauna on vielä lämmin, isä tuli sieltä just.

P: Joo.

Onko teidän keskustelut ihan arjen asioista tästä moninaisempia? En vaan saa tuosta pojasta irti yhtään mitään enempää kuin e, joo, ja meh. Ai niin ja se ärsyttävä emmätiä.

Ihana, kiltti poika muuten, mutta tuo yhdellä sanalla vastaaminen joka ikiseen asiaan tässä elämässä. Miten se onnistuukin tekemään sen???

[/quote]

Toi on se kohteliaampi ilmaisumuoto ajatukselle "mee nyt vittuun siitä kyselemästä"

Vierailija
46/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu, naurattaa nuo teinien vastaukset :D

Mutta vaikka muistan omasta teini-iästäni vaiheen jolloin ei kiinnostanut viettää iltoja olohuoneen sohvalla keskustelemassa päivän kouluruuasta, niin ikinä en kuitenkaan haistatellut vanhemmille. Kauheaa että osa teineistä kehtaa huoritella vanhempiaan ja kiroilla heidän kuullen. Kotonani oli sitten kai niin kova kuri että en olisi ikinä voinut kuvitella tuollaista käytöstä. Isääni pelkäsin ja kunnioitin ja äitini taas oli todella lempeä, mutta hänellekään en aukonut päätä. N25

Vierailija
47/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ikinä juteltu :(

Vierailija
48/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 16- ja 13v tyttäret. Meillä ei huudella v***a eikä muutakaan kenellekään perheenjäsenelle. Ei vanhemmat toisilleen, ei nuoriso toisilleen, ei nuoret vanhemmille. Minusta se on ihan peruskunnioitusta muita kohtaan. 

Vierailija
49/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :D Kyllä mä kävin jo ihan kunnon syvällisiä keskusteluja vanhempien kanssa ton ikäsenä

Vierailija
50/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:24"]

Ihan sama mitä sanoo vastaus on jaa, emmätiiä tai joo.

[/quote]

Luulisi puhetta tulevan, jos rahahanat ja huolto menee muuten kiinni. 

[/quote]

Alapeukuttajat kysymys teille. Miksi pitäisi paapoa epäkohteliasta perheenjäsentä? Toki teinillä pitää olla omaa tilaa ja mahdolisuus myös osoittaa mieltään, mutta perheen tai työyhteisön tai muun yhteisön jäsen ei voi olla mykkä jurottaja. 

[/quote]

Täytyy hieman taas tajuta nuoria. Miksi mykkä jurottaja ei kelpaa? Ei hän vahingoita ketään. Antaa nuorten olla nuoria. Tuo on hyvin tyyppillistä käytöstä teineille.

Sen sijaan rahalla ja huolenpidolla kirisrtämisen voi olettaa olevan aika huono pohja rakentaa toimivaa ihmissuhdetta.

Vierailija
51/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh mitä tekstiä. Mun lapset (nyt 21 ja 23) ei ikinä huutaneet mulle vittua tai muitakaan kirosanoja. Me on aina pystytty keskustelemaan asioista. Mulle on kerrottu kaikki ikävätkin asiat ja soitettu heti, jos on tapahtunut jotain ikävää. Olen itse aika rauhallinen, ja olen yrittänyt kohdella heitä kunnioittavasti ja antanut aika paljon "liekaa". Toisin sanoen pyrkinyt olemaan täysin päinvastainen vanhempi kuin omani olivat.

Just eilen sain toiselta tekstarin "<3 love you".

Vierailija
52/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 08:22"]Mitä ihmettä :D Kyllä mä kävin jo ihan kunnon syvällisiä keskusteluja vanhempien kanssa ton ikäsenä
[/quote]
Näin! Kaikesta muusta voi puhua paitsi seksistä kulmakarvoista ja menkoista
N16

Vierailija
53/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v pojalla oli noita yhden sanan vastauksia. Nyt 3 v myöhemmin vanhemmat on ihmeesti viisastuneet ja niille voi puhuakin

Vierailija
54/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:32"]

13-v tyttö ja minä

tulen töistä kotiin ja koputan teinin oveen

-minä "mitä kuuluu?"

-tyttö "ihan hyvää mutta voitko nyt laittaa sen oven kiinni"

jään muutamaksi sekunniksi katsomaan tyttöä /huonetta

-tyttö "URPO laita se ovi kiinni" ja paiskaa  itse oven kiinni

muutaman minuutin kuluttua oven takaa kuuluu

- "no anteeks, mutta en tykkää kun ei ikinä saa olla rauhassa"

[/quote]

Hyvin pystyy tyttö selvittämään ajatuksiaan, vaikka tunteet myllertää. Fiksu tyttö. Huomaa, että hän luottaa siihen että saa näyttää tunteensa.

Vierailija
55/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:23"]Kysykää fiksummin. Esim. Mitä söit? Missä söit? Paljonko maksoi? Milloin söit? Mitä teitte?

Noihin ei voi vastata önisemällä olematta epäkohtelias.  
[/quote]
Voi vastata: -ruokaa -tuolla vaa -emtii -joskus -ei mitään. Ja perään voi karjua, että miks vitussa pitää aina urkkia ja kuulustella.

Vierailija
56/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei olisi tullut kyllä koskaan mieleen haistatella, nimitellä tai edes käskeä vanhempia ulos huoneesta muuten kuin pyytämällä. Meidän vanhemmat olivat tiukkoja mutta sopivassa suhteessa myös lepsujakin. Oikein hyvät välit oli pääosin läpi teini-iän ja sen jälkeenkin ja vaikka joitain yksittäisiä konflikteja oli niin ikinä en olis uskaltanut puhua vanhemmille niin, tunteita sai kyllä näyttää silti.

Ja muistan kyllä teininä nukkuneeni paljon, unentarve on teinillä aika valtava usein.

-25

Vierailija
57/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:46"]

Yks juttu mitä ihmettelen näitä lukiessani on, että miten kukaan äiti tai isä antaa lapsensa huudella "vittua" ja "urpoa" omalle äidillensä? Minun lapseni ovat vasta pieniä, mutta toivon todella, että en alistu tuohon kielenkäyttöön. Nyt ainakin kun ovat alakoululaisia, niin selvästi on pidetty tiukka linja siinä, että minulle ja isälle ei huudella mitään "olet tyhmä" juttuja. Siitä tulee aina rangaistus. Meillä saa kyllä olla vihainen ja saa en näyttääkin, mutta kenellekään täällä ei räävitä suuta!

Onko teillä lähtenyt siis homma lapasesta jo pienen lapsen kanssa vai vasta teini-ikäisen?

[/quote]

En minäkään kuuntele kiroilua omassa kotona, mutta ihanko totta jokaisesta "olet tyhmästä" rangaistus?! Kyllä mekin kielletään haukkumasta, ja monesti lapset pyytää anteeksi oma-aloitteisesti, jos niin tekevät. Musta tuntuu vaan aika kohtuuttomalta rankaista tuollaisesta, kun itse kultakin saattaa joskus lipsahtaa. En itse kiroillut ikinä vanhemmilleni, enkä haukkunut millään törkysanoilla. "Urpo" on tosi lievä nimitys.

Miten teillä sen vihaisuuden saa näyttää?

Vierailija
58/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 oli siis N25

Vierailija
59/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär: Äiti oon miettiny, et ku oon nyt 16v ni mun pitäis elää elämäni onnellisinta ja huoletonta aikaa. Mut ku mulla ei oo yhtään ystävää/kaveria joiden kanssa tekisin mitään.

-Äiti :'(
Niin, en todellakaan tiedä miten tilannetta voisi muuttaa. Surullista ajatella, että samanlaisia yksinäisiä ihmisiä on varmaan aina ollut minunkin lähelläni kouluissa yms. mutta en ole ikinä huomannut heitä.
:'(

Vierailija
60/76 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat ovat kyllä uskomattoman luupäisiä. Lapsi antaa ilmiselviä vihjeitä siitä, että puhuminen ei kiinnosta, mutta silti pitää kysellä aivottomia ja merkityksettömiä kysymyksiä. Vaikka aika usein varsinkin naiset luulevat sellaisen olevan keskustelua, vaikka ketään ei oikeasti kiinnosta mitä ruokaa koulussa oli tai muuta paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme