Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa esimerkki keskustelusta teinisi kanssa. Tässä omani:

Vierailija
11.06.2015 |

Poika 16v tuli siis kaupungilta, oli siellä tytön ("vain kaverin") kanssa koko päivän.

Minä: Moi, sää tulit jo!

Poika: Moi.

M: Mitä kuuluu?

P: Ihan jees.

M: Oliko kivaa?

P: Meh.

M: (hymyillen): No kerro ny...Kävitte näköjään kirjastossa? 

P: Joo

M: Ooksää syöny?

P: E.

M: Haluuksää syödä?

P: Emmätiä.

M: No kai sää tiiät, onko sulla nälkä?

P: Emmätiä.

M: Siellon päivällistä ruokaa tai pakastepizzaa sitten ku tiiät.

P: Joo, e.

M: Ja sauna on vielä lämmin, isä tuli sieltä just.

P: Joo.

Onko teidän keskustelut ihan arjen asioista tästä moninaisempia? En vaan saa tuosta pojasta irti yhtään mitään enempää kuin e, joo, ja meh. Ai niin ja se ärsyttävä emmätiä.

Ihana, kiltti poika muuten, mutta tuo yhdellä sanalla vastaaminen joka ikiseen asiaan tässä elämässä. Miten se onnistuukin tekemään sen???

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia, varsinki tuo emmätiiä

Vierailija
2/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli isän kanssa keskustelut tuota tasoa teininä. Edelleenkin on. Ei vaan olla samalla aaltopituudella, en osaa eikä huvita keskustella hänen kanssaan enempää. Äidin kanssa ollaan aina tultu ihan hyvin juttuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun poikani vastailee mulle ihan monen sanan lauseilla :D

Vierailija
4/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit "puhuu" toisinaan just noin!
Sitten taas välillä intoutuivat puhumaan paljonkin jostain -ne kerrat ovat vain valitettavan harvinaisia...

Vierailija
5/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja äiti esim. Koulun jälkeen: Meillä ei siis kovin lämpimät välit, ja äiti ei koskaan anna minun olla rauhassa ilman häiritsemistä.

Äiti: *TULEE KOPUTTAMATTA HUONEESEENI*No mites meni koulussa?
Mä: iha ok. Painu nyt siitä. *katsoo vittuuntuneella ilmeellä*
Ä: No, mikäs nyt?
M: No arvaa vituttaako kun koskaan ei saa olla rauhassa?!
Ä: No älä huuda.
M:*pamautan oven kiinni*

Olis kiva jos olisi paremmat välit äitiin, mutta luottamuspula on liian iso jo tässä vaiheessa. Olisi kertonut asiat silleen niinkuin ne oli jo pienenä, eikä valehdellut minulle kymmentä vuotta.Odotan päivää kun pääsen pois kotoa.
T.15v

Vierailija
6/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini kertoo koko päivän yksityiskohtia myöten :D

Vierailija
7/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. Taas kännissä

M. Parilasillista viiniä ruokajuomana

P. Meen nukkuun

M. Hyvää yötä kulta

M. Mikähän sillä taas tuli

Vierailija
8/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia "keskusteluja" on meilläkin 16-vuotiaan pojan kanssa. Vastausvalikoimaan kuuluu myös "aina"vastauksena mihin tahansa kysymykseen. Ja sitten voi jo katsoa loittonevaa selkää.

Vierailija
9/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää fiksummin. Esim. Mitä söit? Missä söit? Paljonko maksoi? Milloin söit? Mitä teitte?

Noihin ei voi vastata önisemällä olematta epäkohtelias.  

Vierailija
10/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä sanoo vastaus on jaa, emmätiiä tai joo.

Vierailija
11/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:24"]

[/quote]

Luulisi puhetta tulevan, jos rahahanat ja huolto menee muuten kiinni. 

Vierailija
12/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:28"]

[/quote]

[/quote]

Alapeukuttajat kysymys teille. Miksi pitäisi paapoa epäkohteliasta perheenjäsentä? Toki teinillä pitää olla omaa tilaa ja mahdolisuus myös osoittaa mieltään, mutta perheen tai työyhteisön tai muun yhteisön jäsen ei voi olla mykkä jurottaja. 

Vierailija
13/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tuon pojan kanssa, kun oltais se sarjakuva, missä se teinipoika kaveriensa kanssa ja me kauttaantuneet vanhemmat...Jereköhän se oli?

Vierailija
14/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:38"]

Tuntuu tuon pojan kanssa, kun oltais se sarjakuva, missä se teinipoika kaveriensa kanssa ja me kauttaantuneet vanhemmat...Jereköhän se oli?

[/quote]

Tämä siis -ap

Vierailija
15/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh näin teinipoikana voin sanoa että on aika vituttavaa jos äiti kyselee koko vitun ajan. Just äsken kysy jotain ja vastasin "en tiiä" (xD) vihasella äänensävyllä, onneksi hiljeni. Emt ei vaan kiinnosta vastata ja muutenkin välit häneen on mun puolelta aika kylmät. Toivottavasti tää on joku murrosiän ohimenevä vaihe.

Vierailija
16/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä miten sä oot viimeiset 16v lapsen kanssa pärjännyt kun tulet tänne kyselemään aivan turhuuksia?On sullakin ongelmat hohhoijaa...

Vierailija
17/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta teini-iästä ettei multa kyllä kukaan kysellyt kuulumisia. Olisin ollut onneni kukkuloilla jos joku perheestä olisi ollut kiinnostunut asioistani. Silloin, kun yritti kertoa niin vanhemmilta tuli noita juuh, ai kiva, ok, kommentteja. Hyviä vanhempia olette :) jatkakaa utelua niin ehkä joskus onnistaa.

Vierailija
18/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:46"]

Juuh näin teinipoikana voin sanoa että on aika vituttavaa jos äiti kyselee koko vitun ajan. Just äsken kysy jotain ja vastasin "en tiiä" (xD) vihasella äänensävyllä, onneksi hiljeni. Emt ei vaan kiinnosta vastata ja muutenkin välit häneen on mun puolelta aika kylmät. Toivottavasti tää on joku murrosiän ohimenevä vaihe.

[/quote]

Murrosiän tarkoitushan on irroittaa lapsi perheestä aloittelemaan omaa, erillistä elämää. Kun oma identiteetti alkaa vahvistua, suurin osa palaa ihan huomaamattaan taas läheisempiin väleihin perheen kanssa. Eikä sitten vanhempien läsnäolo ärsytä tai hävetä enää niin kuin nyt.

Vierailija
19/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:28"]

[/quote]

[/quote]

Alapeukuttajat kysymys teille. Miksi pitäisi paapoa epäkohteliasta perheenjäsentä? Toki teinillä pitää olla omaa tilaa ja mahdolisuus myös osoittaa mieltään, mutta perheen tai työyhteisön tai muun yhteisön jäsen ei voi olla mykkä jurottaja. 

[/quote]

No meillä saa kyllä olla. Jokainen tässä perheessä saa jurottaa, tai mököttää, tai nauraa, tai hullutella. En aio toimia kenenkään olotilaa vastaan, enkä ainakaan laita mitään rahahanoja kiinni syystä että joku kiukuttelee tai ei halua avautua.

-ap

Vierailija
20/76 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu murrosikään ja tuolle lyhytsanaisuudelle löytyy ihan aivofysiologiset syyt. Tuo menee ohi aikanaan. Itselläni on 13v. tyttö ja hiljalleen monipuolisesti kieltä käyttäneen tytön yleisimmiksi sanoiksi on tulleet "emmätiiä" ja "tota".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä