Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menee perinnönjako?

Vierailija
04.02.2022 |

Kaksi sisarusta ja nyt kuoli toinenkin vanhemmista. Myös toinen sisaruksista kuollut ja häneltä jäi 5 lasta. Nyt näiden 5 lapsen mielestä pesä pitäisi jakaa tasan 6 osaan. Minun mielestäni taas puoliksi. Yhdelle suoralle rintaperilliselle puolet ja kuolleen rintaperillisen 5 lapselle se toinen puoli jaettavaksi.
On kuulemma epäoikeudenmukaista, kun sillä puolella on saajia 5 ja toisella vaan yksi

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee 50/50 sisaruksille. Ja kun toinen sisaruksista on kuollut, se hänen puolikkaansa jaetaan viiteen osaan hänen lapsilleen.

Vierailija
2/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset perii vanhempansa osuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi. Hanki juristi.

Vierailija
4/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ulkopuolinen pesänjakaja, joka osaa hommansa.

Tosin perintökaaren pykälät pitäisi nyt osata jokaisen joka on käynyt vähintään peruskoulun.

Vierailija
5/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhänn se menee että elävä perillinen saa puolet ja kuollut toisen puolen, jonka tämän lapset jakavat keskenään.

Tähän on aika selkeät pykälät miten asia menee, joten ihan turha avata tästä mitään mielipidekeskustelua.

Lapset eivät perintökaaren mukaan peri isovanhempiaan, vaan vaanhempansa.

Vierailija
6/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen perijöistä on lapseton, niin itse miettisin kyllä siinä vaiheessa perinnöstä kokonaan luopumista, jolloin kaikki menisi suoraan kuolleen perillisen lapsille. Pysyisi omaisuus suvussa.

Vierailija
7/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintökaaressa asia on selkeästi esitetty, mutta eihän sitä ole pakko noudattaa. Halutessaan perilliset saavat jakaa perinnön miten haluavat.

Vierailija
8/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen perijöistä on lapseton, niin itse miettisin kyllä siinä vaiheessa perinnöstä kokonaan luopumista, jolloin kaikki menisi suoraan kuolleen perillisen lapsille. Pysyisi omaisuus suvussa.

Mitä horiset 😂😂

Vierailija
9/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin perintökaaren pykälät pitäisi nyt osata jokaisen joka on käynyt vähintään peruskoulun.

Jos perinnönjakoa ei pystytä itse sovussa tekemään, niin tulee hakea pesänjakajaa.

Pesänjakajan määrää käräjäoikeus.

Kaikia pesän osakkaita kuullaan ennen pesänjakajan määrämistä asioista.

Pesänjakajan käyttäminen ei ole ilmaista, vaan kuolipesä maksaa palkkion pesänjakalle työstään, sekä kaikki ne kulut, mitä pesänjakalla on työssään ollut.

Korvaukset liikkuvat jopa tuhansissa euroissa, sillä pesänjakaja on aina juristi, joiden korkea hinnoittelu tiedetään.

Halvemmalla kuolipesä pääsee, jos tekee perinnönjaon sovussa.

Vierailija
10/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, hänkö ei saisi nauttia siitä perinnöstä, mikä hänelle kuuluu haluamallaan tavalla?

Vierailija
11/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perinnönjakoa ei pystytä itse sovussa tekemään, niin tulee hakea pesänjakajaa.

Pesänjakajan määrää käräjäoikeus.

Kaikia pesän osakkaita kuullaan ennen pesänjakajan määrämistä asioista.

Pesänjakajan käyttäminen ei ole ilmaista, vaan kuolipesä maksaa palkkion pesänjakalle työstään, sekä kaikki ne kulut, mitä pesänjakalla on työssään ollut.

Korvaukset liikkuvat jopa tuhansissa euroissa, sillä pesänjakaja on aina juristi, joiden korkea hinnoittelu tiedetään.

Halvemmalla kuolipesä pääsee, jos tekee perinnönjaon sovussa.

Eihän tässä edes ole mitään riitelemistä. 

Vierailija
12/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, hänkö ei saisi nauttia siitä perinnöstä, mikä hänelle kuuluu haluamallaan tavalla?

Saa tietysti jos haluaa. Riippuu vähän että mitä se perintö on. Jos se on kuuden hehtaarin asutustila Kainuussa, niin ei siinä ole paljon nauttimita, fiksumpi jättää yhteiseksi kesäpaikaksi. Itse olen luopumassa perinnöstä lasteni hyväksi.

Vierailija
13/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapset = perilliset  kuuluvat sukuun. 

Aika pöljä ehdotus sinulla !

Jos toinen perillinen on lapseton, voi hän halutessaan jättää sisaruksensa lapsille jälkeensä  perinnön

Eikö lapsettomalla ole oikeutta mielestasi periä ???

Vierailija
14/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti jos haluaa. Riippuu vähän että mitä se perintö on. Jos se on kuuden hehtaarin asutustila Kainuussa, niin ei siinä ole paljon nauttimita, fiksumpi jättää yhteiseksi kesäpaikaksi. Itse olen luopumassa perinnöstä lasteni hyväksi.

Yhteinen kesäpaikka, kammottava ajatus.

Vierailija
15/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, luopuisen perinnöstä edesmenneen sisareni lasten eduksi ja maksaisin perintöverot ja perinnönsaajat lahjaveron?

Vierailija
16/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä tapauksessa ne sisaruksen lapset peri lopulta lapsettoman ap? Ap voi nauttia perinnöstä eläessään ja sen jälkeen hänen osuus jää niille viidelle lapselle. Jollei siis ap ole naimisissa ilman avioehtoa, silloin hänen aviopuoliso perii.

Vierailija
17/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut jo oikea vastaus moneen kertaan. Ei todellakaan kuuteen yhtä suureen osaan, vaan elossa olevalle sisarukselle 50 % ja kuolleen sisaruksen lapsille kullekin 10 %. 

Vierailija
18/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin heti talo myyntiin, kun isä kuoli. Kun on korvessa talo, eipä siellä kauppa käynyt. Oli myynnissä yli 3 vuotta.

Kesälomilla mm tyhjennettiin vintti ja yläkerta, äiti asui vain alakerrassa.

Naapuri oli kiinnostunut, mutta halusi pilkkahintaan. Vasta, kun tuli pari muuta kiinnostunutta, löi hyvän tarjouksen pöytään.

Oli helpotus meille kaikille.

Äiti muutti mun ystävän luo puoleksi vuodeksi. Heille oli tehty hänen jo edesmenneelle äidilleen piharakennukseen koti.

Sitten sai paikan vanhainkodista.

Puolet rahoista tuli mulle ja siskolle perintönä. Pieni summa, puhtaana käteen.

Nyt kaikki on hyvin.

Vierailija
19/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelemistä ei ole, kuolleen sisarusten lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta nostaa tästä menestyksellistä kannetta, jos yrittävät, ei taideta ottaa edes pöydälle. Niin selkeä tapaus. Perintökaari määrää heidän osuutensa.

Vierailija
20/52 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen kesäpaikka, kammottava ajatus.

Riita tulee jossain vaiheessa . Ei kannata hankkia yhteisiä tavaroita tai asuntoja .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi