YLE: Hoitajien pakkorokotepykälästä aukesi villi länsi
Hoitajien pakkorokotepykälästä aukesi villi länsi – työnantaja voi päättää vapaasti rokotteiden määrän, korvaavaa työtä ei välttämättä etsitä
https://yle.fi/uutiset/3-12298289
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Poispotkituilla taitaa olla 3vrk varoitusajalla töihintulopakko. Työnantajan taivas. Ilman palkkaa hoitajia korkeassa polviasennossa odottamassa töihinkutsua?
Tämä ei taida perustua lakiin, töihintulopakkoa ei voi olla eli jos et vastaa puhelimeen, ei voida ilmoittaa, että niskuroi.
Suomessa ei ole enää työväenliikettä, joka estäisi nämä nollatuntisopimukset ja terveystietojen urkkimisen.
Kuka jää kiltisti palkattomana odottelemaan kutsua töihin? Kyllä minä ainakin irtisanoutuisin kokonaan jaalkaisin miettiä muita vaihtoehtoja jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole enää työväenliikettä, joka estäisi nämä nollatuntisopimukset ja terveystietojen urkkimisen.
Närpiön malli käyttöön kun nykyajan työntekijät on itse todenneet, ettei ammattiyhdistysliikkeen sadan vuoden aikana neuvottelemat etuudet ole enään nykypäivänä tarpeellisia ja liitolle maksettava jäsenmaksukin on poissa muusta kulutuksesta, ja enemmistö haluaa neuvotella palkkansa ja työehtonsa ihan itse... vahvoja osaajia ja siten haluttuja kun ovat. Toki työnanatajapuolen kertomissa raameissa ja ehdoilla, koska maksaja määrää.
Kyllä on laaja kirjo mitä olen kollegoita nähnyt työelämässä.
Järkevimmät ja osaavimmat eivät sitä ammattiliittoa tuekseen tarvitsisi, mutta maksavat mieluusti liiton jäsenyyttä turvatakuina.
Ne, joilla olisi haasteellisinta hoitaa omaa edunvalvontaa ilman liiton pakoteuhkaa ja oikeusturvaa, olisivat omaehtoisissa työehtosopimusten neuvotteluissa aika heikoilla. Mutta silti he näkevät useammin liittojen toiminnan pelkkänä herrojen pokkurointina ja työnantajapuolen lääppimisenä.
Ei vastaa puhelimeen, niin eipähän tarvitse töihinkään mennä. Yksinkertaista.
Kertokaa mulle, mitä hyötyä tosta rokotepakosta on?
Rokotettu sairastuu ja tartuttaa kuten ei-rokotettukin.
Saatiinpa muutama hyvä hoitaja lähtemään alalta, siinä tän lain vaikutukset.
En ole yllättynyt. Juosten kustu, ei tiedoteta tai ohjeisteta. Kunhan saatiin kuisata vähän hoitajia ja pahentaa pulaa.
Omalla työpaikallani tippuu koko ajan kolmesti rokotettuja omikronin takia sairauslomalle. Kiitos vaan tästäkin nerokkaasta laista hallitus, eihän tämä perustu yhtään mihinkään.
Minä saan mennä koronassa töihin jos olen oireeton mutta hoitaja ei saa mennä töihin jos ei ole rokotettu.
Olisko pikaisesti syytä kumota tämäkin vouhotus?
Missä on järjen ääni, jolla kylliksi asemaa lähteä poistamaan moinen pakkorokotus.
Meilläkin töissä tasaisesti rokotetut nyt sairastuvat ja tartuttavat.
Kannattaa tällaisten hoitajien ottaa se piikki ja lähteä Ruotsiin / Norjaan töihin odottelemaan sitä töihin kutsua. Sitten sanoisin, että haista p y l l y ja jatkaisin siellä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Työväenliike on muuttunut mammu-intersektionaali femmariliikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tällaisten hoitajien ottaa se piikki ja lähteä Ruotsiin / Norjaan töihin odottelemaan sitä töihin kutsua. Sitten sanoisin, että haista p y l l y ja jatkaisin siellä hommia.
Lähtisin jos osaisin norjaa tai ruotsia. Norjaan selvästi mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan mennä koronassa töihin jos olen oireeton mutta hoitaja ei saa mennä töihin jos ei ole rokotettu.
Radiossa mainos että ota koronarokote joka suojaa vakavalta taudinmuodolta , ei muuta , ei mitään tartuttamisesta tai sellaisesta . Eli miksi pakote ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin jos osaisin norjaa tai ruotsia. Norjaan selvästi mieluummin.
Koko maailma puhuu huonoa englantia, sillä pärjää norjassakin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kyllähän tässä palkansaajat saavat sitä mitä ovat tilanneet. Suomi on ollut 50 vuotta oikeistoenemmistöinen maa ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kyllähän tässä palkansaajat saavat sitä mitä ovat tilanneet. Suomi on ollut 50 vuotta oikeistoenemmistöinen maa ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua.
Joo, se oikeistoenemmistöisyys näkyy jotenkin taannehtivasti nykyisen vasemmistohallituksen säätämässä laissa miten? Älä puhu paskaa
Poispotkituilla taitaa olla 3vrk varoitusajalla töihintulopakko. Työnantajan taivas. Ilman palkkaa hoitajia korkeassa polviasennossa odottamassa töihinkutsua?