Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hjälp riittääkö 200gr makaronilaatikkoa yhtä häävierasta kohden?

Vierailija
11.06.2015 |

Lisukkeena tarjottaisiin vihersalaattia, leipää (+voi), ruoka juomana maito, kotikalja tai mehu?

Kommentit (1450)

Vierailija
761/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt edes tillilihaa.

Vierailija
762/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:43"]

Sitten vielä mitenkäs, kun kasvatimme annos koon 300gr. Paljonko jauhelihaa yhtä makaroni kiloa kohden on sopiva määrä? Makaronit on hankittu jo pari viikoa sitten ja niitä on kaapillinen. Laskin niin makaronin määrä riittää hyvin myös tuohon 300gr.

[/quote]

Tee nyt ainakin yksi vuoallinen laatikkoa niin että korvaat jauhelihan herne-maissi-paprika-pakasteella kasvissyöjiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronolaatikon tekee tyylikkääksi paperinen päivävarjo. 

Vierailija
764/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi laatikkoa tehdään kokonaan ilman jauhelihaa. Samalla lihallisista laatikoista tulee lihaisampia kun lihat käytetään niihin...

Vierailija
765/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuomana pillimehut. Viittaamalla saa santsata. Ruokajonossa ei juosta, joutuu jonon hännille. En ihmettele jos joku häävieras riehaantuu heittelemään toisia vieraita voinapilla koulumuistoissaan. Hääsuunnittelijalle nappi ottaan.

Porkkanaraaste? Valkokaali ja puolukka? Alkukeittona kesäkeitto ja loput keitosta lettutaikinaan iltaa varten. Tai iltapalana pullapohjainen pitsa, sekavihanneksilla (papui, hernei, maissei, porkkanoi, kukkakaalei) ja vähän sitä jauhelihaa makaronilaatikkoaineksista. Maistuis varmaan sullekin.

Vierailija
766/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua muuten alko pelottaan ettei ap:n aloitus ollutkaan tsoukki.. :-0

Vierailija
767/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele, pakastettua makaronilaatikkoa. Anna mun kestää. Kotona tehtyä, että varmana on eläinkarvoja annoksessa.

No kivaa smalltalkkia löytyy helposti: "Niin olikos teillä koiria tai kissoja. Jaa oli. Sellaanen musta vai? Ja karvanlähtöaika? Penttikin oli tässä mutta meni tonne pihalle kakomaan hetkeksi."

Vierailija
768/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta kuinka täällä palstalla näitä hääaiheisia ketjuja lukiessa voikin ihminen olla onnellinen siitä ettei tälle(kään) kesälle ole postilaatikkoon kolahtanut ainoatakaan hääkutsua...

Vierailija
769/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

help, riittääkö yksi kokonainen tonnikala/häävieras häiden ruokailuun?

Vierailija
770/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää verkkokalvolle ikuisesti kuva kun ap hääkoltussa selittää, et me ajateltiin, että tätä makaronilaatikkoa syö sekä miehet että lapset. Ehkä se vihersalaatti sitten, niille naisille. Salaatinkastike vois olla Absolut Vodka niin huppu himmeenä ei kiinnitä nyansseihin niin paljoa huomiota.

Vierailija
771/1450 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä makaronilaatikkoa kannata lämmittää. Viileät ruoka-annokset maistuvat kesällä.

Porkkanaraaste-kesäkurpitsasalaatti on monien suosikki kouluajoilta.

Käytännöllisintä ja tiskiä säästävää on, jos vieraat tuovat omat ruokailuvälineet mukanaan. Lautasia on vähän hankala kantaa, mutta paperiset toimivat ihan hyvin häävastaanotolla.

Vierailija
772/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Olen itse rutiköyhä ihminen, ja suunnittelemme avopuolisoni kanssa häitä kahden vuoden päähän. Ai miksikö vasta sinne? No koska haluaisimme pystyä tarjoamaan siellä häissä jotain muuta kuin makaronilaatikkoa! For gods sake - menkää naimisiin joko A) siten, että olette säästäneet tarpeeksi rahaa niiden 150 turhan häävieraan kunnolliseen ruokkimiseen, B) pitäkää perheen kwsken vain kahvit kotona vihkimisen jälkeen, C) kutsukaa edes puolet vähemmän vieraita, tai D) älkää pliis menkö naimisiin

Vierailija
773/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E) Tai sitten vaan menee naimisiin kun siltä tuntuu

Ensimmäiset häät olivat kalliit ja monet kaverit olivat selvästi jopa kateellisia niistä. Nyt mennään rima matalammalla. Vieraita kutsuttiin siksi noin paljon kun kaikki kuitenkin haluavat tulla häihin tai ainakin saada sen kutsun...

Vierailija
774/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on budjetti ruokailuun? Mietin vaan, että 20-25 pussia makaroonia = 5 euroa! Jos lihaa laitettaisiin se rasia myös pussia kohden niin 25 x 4 e = 100 euroa. Siihen kananmunat ja mausteet ja vesi. Itse valmistelen lapsen synttäreitä ja mulla meni rekvisiittaan ja leipomistuotteisiin 100 euroa. Ekalla kauppareissulla sata euroa ruokiin. Ja toinen reissu edessä. Vieraita 20. Itse leivon ja valmiina ostan suolaista puolta ja teen salaattia jne. Kuulostaa vaan tosiaan että te ruokitte häissä sata henkeä pienemmällä rahalla kuin minä lapseni synttärivieraat.

Vierailija
775/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:42"]

Kaksi laatikkoa tehdään kokonaan ilman jauhelihaa. Samalla lihallisista laatikoista tulee lihaisampia kun lihat käytetään niihin...

[/quote]

Mitäs helvettiä siinä laatikossa sitten on? Makaronia, maitoa ja kananmunaa?

Vierailija
776/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on käyttää soijarouhetta, joka sopii myös kasvisruokailijoille.

Ikikireät täditkin rauhoittuvat kummasti.

Vierailija
777/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista ruokailubudjettia ei meillä ole, yritetään vaan selvitä kohtuu hinnalla. Makaroni tosiaan on halpaa, mies osti kaikki makaronit pari viikkoa sitten tarjoustalosta 14snt per pussi! Kananmunat halpoja myös 10snt kpl. Jauheliha ja maito on aika kalliita normisti mutta kun ne ostaa päiväys tuotteena  niin halvempia. 

Vierailija
778/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drinkkiliput? Onko häät siis ravintolassa? Ei kai drinkkilippuja tarvita boolia varten?

Vierailija
779/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häät ravintolassa, drinkkiliput on siksi että yksi juoppo ei hörpi koko boolia. Liput voi halutessaan antaa kaverille, kaikki eivät juo ollenkaan alkoholia.

Vierailija
780/1450 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahat noin tiukalla, nii olis kannattanut kutsua vähän vähemmän väkeä ja hommata kunnon tarjottavat. Mutta kun kutsut on jo lähetetty, niin parempi kyllä tarjota riittävästi jotain perusruokaa kuin alkaa vaihtamaan kalliimpaan, mitä jotkut ehdotti. Jos siis makaronilaatikko on ainoa ruoka (ei alkuruokaa tms.) niin tekisin kyllä VÄHINTÄÄN 300 g per hlö.