Ostamani tahranpoistoaine ei toiminut yhtään!
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 05:45"]
Kokeile ruokasoodaa tai r-soodaa ja etikkaa yhdessä. Jos ei lähde niin on ikipaskaa :)
[/quote]
Ei lähtenyt :( Taitaa sitten olla sitä itseään. Mitä jos kirveellä yrittäisin edes vähän pienemmiksi palasiksi saada tuota isoa tahraa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 05:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 05:45"]
Kokeile ruokasoodaa tai r-soodaa ja etikkaa yhdessä. Jos ei lähde niin on ikipaskaa :)
[/quote]
Saksetkin käy :)
Ei lähtenyt :( Taitaa sitten olla sitä itseään. Mitä jos kirveellä yrittäisin edes vähän pienemmiksi palasiksi saada tuota isoa tahraa?
[/quote]
En käytä sellaisia tarhanpoistoaineita jotka pitää laittaa koko pyykkiin. Käyttämissäni pesupulvereissa on jo sinänsä likaa irrottavia aineosia. Tarvitsen vain hyvän tahranpoistoon tarkoitetun aineen. Olen sellaisen löytänyt, Bio Shout (Johnson) jota löytyy mm. S-ryhmän kaupoista. Viimeksi ostin Malmin Prismasta. Mielestäni en ole joutunut pettymään kertaakaan. Suihkautan Bio Shoutia, hetken odotus ja koneeseen. Mikäli tahra vielä pesun jälkeenkin näkyy vaikkakin olisi selvästi himmeämpi, niin uudelleen tahranpoistoainetta ja pesu. Uuusintaa olen joutunut tekemään todella harvoin ja ihan omasta laiskuudesta, kun olen antanut tahran kuivua vaatteeseen kiinni.
Sappisaippua toimii kunhan laittaa sitä ennen vaatteen pesua, kerran pestyihin tahroihin ei välttämättä päde, riippuen tahran aiheuttajasta. Ehdoton tuote pikkulasten perheessä:-)
Minkälainen tahra? Itse olen monia hankalia tahroja, mm. t-paitojen pieniä rasvaläikkiä, saanut pois tällä konstilla:
Kostuta tahran kohta ja hiero siihen mäntysuopaa (nestemäistä olen itse käyttänyt). Anna kuivua pari tuntia, ÄLÄ HUUHTELE. Kun mäntysuopa on kuivunut kankaaseen, pese normaalisti koneessa.
Toimii paremmin kuin kalliit tahranpoistoaineet. :)
Kokeile Mellerud- tahranpoistajaa. Jos googletat, niin googleta tahranpoistajana, koska Mellerud- nimellä on myös Homepoistajia ym. muita tuotteita.
Sappisaippualla olen saanut kaikki tahrat pois, kannattaa kokeilla :)
Olen samaa mieltä, sappisaippuasta. Mies toi työmatkaltaan kun kaverit ostivat ja kehuivat. Innostuin Sappisaippuasta ja etsin netistä osotspaikkoja. Vaikealta tuntuu jos joutuu tilaamaan netistä. Joissakin erikoisliikkeissä niitä olisi myös. Haluan kuitenkin, että niinkin arkisen tarvikkeen saan normaalin kaupareissun yhteydessä. Joissakin vaatteissa esikäsittelen kainalot (deodorantin tahrat) kauluksen ja hihansuut. Äsken laitoin koneeseen fleecetakin jonka etumus oli kissan ripulin jäljiltä. Kissa sai antibiootista vatsansa kuralle ja varoitin miestäni, ettei ottaisi sitä syliin, mutta eihän se kuullut kun oli musiikkiluurit korvilla, joten jäljet olivat sitten pian nähtävissä. Olen pantannut takin pesua ja miettinyt pitäiskö heittää energiajakeeseen. Nyt sen kuitenkin päätin pestä ja suihkauttelin tahranpoistoaineen ennen koneeseen laittoa.
Terveisin nro 5
Sappisaippuaa saa usein myös ihan tavallisista marketeista. Kannattaa tsekata myös palasaippuahylly. Dr. Beckman-merkkistä saa meidän paikkakunnalla ainakin K- ja S-marketeista, ensin mainitussa se on palasaippuoiden hyllyssä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:57"]Sappisaippuaa saa usein myös ihan tavallisista marketeista. Kannattaa tsekata myös palasaippuahylly. Dr. Beckman-merkkistä saa meidän paikkakunnalla ainakin K- ja S-marketeista, ensin mainitussa se on palasaippuoiden hyllyssä.
[/quote]
Itse ostin ihan s-marketista ja oli myös nestemäinen vaihtoehto. Tais olla pari eri merkkiäkin.
Sappisaippua, tehoaa jopa vanhoihin veritahroihin.
Sappisaippua on ihme!
Laitoin lapsen takkiin jossa oli vuoden vanhat keinun ketjuista tulleet metalli/rasvatahrat. Ja takki on kuin uusi :D!
Hei! kiitos infosta. Mun kirjoitus/kokemus sappisaippuasta olikin jo useamman vuoden vanha. Onneksi kysyntä lisää tarjontaa. Täytyypä tutkia palasaippua hyllyn tarjonta seuraavalla kauppareissulla. Täältä olen saanut jo aiemmin todella toimivan ohjeen mm. keraamisen lieden putsaamiseen. Joka kerta kun puhdistan lieden pinnan ja saan ihailla puhtaasta kiiltävästä pinnasta, ajattelen lämmöllä henkilöitä jotka minua auttoivat löytämään hyvän puhdistusaineen :).
Sappisaippuaa ensin ja pesu. Märkä vaate aurinkoon kuivumaan, UV säteily hoitaa homman, ainakin osassa tapauksia. Voikukkatahra taitaa olla huono lähtemään..
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:49"]
Olen samaa mieltä, sappisaippuasta. Mies toi työmatkaltaan kun kaverit ostivat ja kehuivat. Innostuin Sappisaippuasta ja etsin netistä osotspaikkoja. Vaikealta tuntuu jos joutuu tilaamaan netistä. Joissakin erikoisliikkeissä niitä olisi myös. Haluan kuitenkin, että niinkin arkisen tarvikkeen saan normaalin kaupareissun yhteydessä. Joissakin vaatteissa esikäsittelen kainalot (deodorantin tahrat) kauluksen ja hihansuut. Äsken laitoin koneeseen fleecetakin jonka etumus oli kissan ripulin jäljiltä. Kissa sai antibiootista vatsansa kuralle ja varoitin miestäni, ettei ottaisi sitä syliin, mutta eihän se kuullut kun oli musiikkiluurit korvilla, joten jäljet olivat sitten pian nähtävissä. Olen pantannut takin pesua ja miettinyt pitäiskö heittää energiajakeeseen. Nyt sen kuitenkin päätin pestä ja suihkauttelin tahranpoistoaineen ennen koneeseen laittoa.
Terveisin nro 5
[/quote]
Suihkepullossa löytyy citymarketista.
Ekan kerran jouduin pettymään sappisaippuaan tälä viikolla: voikukkatahrat on ja pysyy lapsen paidassa. Ideoita?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 09:58"]
Hei! kiitos infosta. Mun kirjoitus/kokemus sappisaippuasta olikin jo useamman vuoden vanha. Onneksi kysyntä lisää tarjontaa. Täytyypä tutkia palasaippua hyllyn tarjonta seuraavalla kauppareissulla. Täältä olen saanut jo aiemmin todella toimivan ohjeen mm. keraamisen lieden putsaamiseen. Joka kerta kun puhdistan lieden pinnan ja saan ihailla puhtaasta kiiltävästä pinnasta, ajattelen lämmöllä henkilöitä jotka minua auttoivat löytämään hyvän puhdistusaineen :).
[/quote]
http://www.valkri.fi/0-u3lfjw-4.html?node_id=18437
Tässä oma uunin ja grillin puhdistajani. Marketeistakin löytyy, mutta monista tarjoushömppäkaupoista puolet halvemmalla. Todella hyvä sarjassaan.
Voi jee. En kyllä osaa arvailla mikä aine parhaiten voikukista tulleet tahrat poistaisi. Googletin ja siellä nyt oli kaikenlaista ohjetta. Kokemukseni tahranpoistoihin perustuu nykyisin vain BioSouth´in ja sappisaippuan käyttöön. BioSouth on toistaiseksi suosikkini.