Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnkino kielsi omat karkit

Vierailija
04.02.2022 |

näytöksissään. Ei siis esittänyt toivetta, että asiakkaat tukisivat heitä ostamalla makeisensa heiltä. Olisiko aika näyttää, että tällainen voi sopia omistajan kotimaassa ( Kiina) , mutta meillä Suomessa ei toimita noin ilman seurauksia. Boik o ttiin!

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyssä on helppo muiluttaa 3 kiloa irtokarkkeja teatteriin. 4 on jo epämukavaa.

Vierailija
82/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit kiellettiin, eikä kelpaa enää käteinen. Jää lapset kotiin katsomaan suoratoistoa ja itse en periaatteessa tue liikkeitä, joihin ei raha kelpaa. Ennen koronaa kulutimme rahaa yli 200€ vuodessa lippuihin, mutta pitäkää te tunkkinne siellä ja minä pidän rahani.

Kävitte siis kerran vuodessa elokuvissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne landelle perustettiin pikkuteatteri vapaaehtoisten voimin ja lapseni ovat pitäneet tärkeänä ostaa karkit ja juomat heiltä, ettei tämä saavutettu erikoisuus vain lopu.
Sama on ollut aina isommissakin teattereissa käydessä, vaikka itse olen ollut ostamassa naposteltavat halvemmalla marketista.
Lapset ovat fiksumpia kuin vanhempansa.

Tää onkin ihan eri asia. Mielelläni tukisin pikku paikkakunnan yksityisyrittäjää tai vapaaehtoisia. Mutta se, että Finnkinon kokoinen, Suomessa käytännössä monopolin omistava lafka pakottaa ostamaan ylihintaiset leffaherkut omasta kioskistaan ja tekee esim. lasten itsenäisen elokuvissa käymisen (käteiskielto) erittäin hankalaksi, on mulle liikaa. 

He eivät halua lapsia eivätkä toimeentuloasiakkaita!

Vierailija
84/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit kiellettiin, eikä kelpaa enää käteinen. Jää lapset kotiin katsomaan suoratoistoa ja itse en periaatteessa tue liikkeitä, joihin ei raha kelpaa. Ennen koronaa kulutimme rahaa yli 200€ vuodessa lippuihin, mutta pitäkää te tunkkinne siellä ja minä pidän rahani.

EU:n olisi ehdottomasti pitänyt määrätä, että käteinen kelpaa aina. Monissa Euroiopan maissa käytetään käteistä.

Vierailija
85/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo käytännössä toteutuu? Tehdäänkö saliin menijöille ruumiintarkastus? Kollataan naisten käsilaukut? 

Onko se edes laillista?

Vierailija
86/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet elokuviin mässyttämään?

Vierailija
87/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tottunut katsomaan elokuvat ilman karkkia. Poppareiden haju suorastaan kuvottaa. Sokerilimpparia en juo.

Oma vesipullo on aina mukana.

Vierailija
88/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas joku nostanut taas vanhan ketjun.

Mutta oikeastihan ketään Finnkinon työntekijöistä ei kiinnosta tarkistaa asiakkaan laukkuja tai taskuja. Ovat vain töissä siellä, ja samanlaisia pieniä ihmisiä kuin asiakkaatkin. Naureskelevat isojen pomojen "päätöksille" yhtä lailla.

Kunhan et Mäkkärin pussi kätösessä sisään yritä, niin kellään ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
89/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene mölyapinoiden kanssa katsomaan leffaa. Esim. alkumainosten aikana jutellaan ihan vapaasti, koska "eihän se vielä ole alkanut". Sitten muistan jonkun Maaritin keittiölaatat vielä vuosienkin päästä tai jotai hirveempää.

Vierailija
90/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Miten ratsataan..

Vierailija
91/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina omat karkit mukana leffassa. Vain poliisi saa tutkia käsilaukun, ei leffateatterin vaksi.

Turha tehdä tästä ongelmaa.

Laukkujen tarkastus voidaan laittaa sisäänpääsyn ehdoksi, eikä siihen mitään poliisia tarvita. Sinun ei tarvitse näyttää laukun sisältöä, mutta sinua ei tarvitse päästää elokuvaa katsomaan.

Oikeasti korona on tehnyt pahaa jälkeä leffateatterien talouteen, ja tällä sitä yritetään paikata. Finnkinon karkkien hinnat ei ole kohtuuttomia, enkä näe syytä miksi en tukisi toimintaa ostamalla heiltä viereisen ruokakaupan sijaan.

Finnkinon teattereissa karkkien hinnat ovat kyllä melko kohtuuttomia, ei todellakaan huvita maksaa sellaista ylihintaa. Leffalippujenkin hinta on kohonnut melko korkeaksi, siihen päälle sitten vielä tupla- tai triplahint

Niin ihmiset voisivat ostaa heidän elintatvikkeita vaikka eivät olisi menossa leffaan jos ne olisivat kohtuuhintaisia.

Vierailija
92/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas joku nostanut taas vanhan ketjun.

Mutta oikeastihan ketään Finnkinon työntekijöistä ei kiinnosta tarkistaa asiakkaan laukkuja tai taskuja. Ovat vain töissä siellä, ja samanlaisia pieniä ihmisiä kuin asiakkaatkin. Naureskelevat isojen pomojen "päätöksille" yhtä lailla.

Kunhan et Mäkkärin pussi kätösessä sisään yritä, niin kellään ei ole mitään ongelmaa.

Minä olen keskikokoinen ihminen...

Vierailija
93/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene mölyapinoiden kanssa katsomaan leffaa. Esim. alkumainosten aikana jutellaan ihan vapaasti, koska "eihän se vielä ole alkanut". Sitten muistan jonkun Maaritin keittiölaatat vielä vuosienkin päästä tai jotai hirveempää.

Mainoksia joutuu nykyihminen näkemään tahtomattaankin ihan tarpeeksi, ei niille tarvitse hiljaisuutta pyhittää.

Vierailija
94/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkinolle pyyntö:

Kielto kaikelle syömiselle ja rapistelulle ja kännyköille

Vierailija
95/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työpaikat eivät ole vielä kieltäneet omien eväiden tuomista? Ainoastaan työnantajan valtuuttama ruokala saisi ruokkia työntekijöitä työaikana.

Vierailija
96/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en syö ollenkaan "herkkuja" joten finnkinolla ei ole mitään terveellistä evästä, usein eväänä pähkinäsekoitus tai mustikoita tai viinimarjoja. Saisivat hommata laajemman valikoiman.

Niimpä. Onko heillä mitään sokeritonta ja vähä-rasvaista?

Vierailija
97/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat eväät laukkuun kirjoitti:

Ehdottomasti irtsarit, popparit, sipsit ja limut kuuluvat leffaan. Omat eväät mukaan.

Mässytä läski mässytä.

Näitä menen sinne katsomaan.😃

Vierailija
98/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tottunut katsomaan elokuvat ilman karkkia. Poppareiden haju suorastaan kuvottaa. Sokerilimpparia en juo.

Oma vesipullo on aina mukana.

Otetaan pois!🎬

Vierailija
99/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei saa vaatekauppaan mennä omat vaatteet päällä?

Vierailija
100/101 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo käytännössä toteutuu? Tehdäänkö saliin menijöille ruumiintarkastus? Kollataan naisten käsilaukut? 

Onko se edes laillista?

Ei tietenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi