Finnkino kielsi omat karkit
näytöksissään. Ei siis esittänyt toivetta, että asiakkaat tukisivat heitä ostamalla makeisensa heiltä. Olisiko aika näyttää, että tällainen voi sopia omistajan kotimaassa ( Kiina) , mutta meillä Suomessa ei toimita noin ilman seurauksia. Boik o ttiin!
Kommentit (71)
Siis kuka hullu voi muka väittää että leffassa käynnin voi korvata suoratoistolla kotona :D Täysin eri kokemus XD Käyn vastaisuudessakin leffateatterissa ja ihan omat herkut vien mukanani, mua yhdet kiellot estä.
Tänne landelle perustettiin pikkuteatteri vapaaehtoisten voimin ja lapseni ovat pitäneet tärkeänä ostaa karkit ja juomat heiltä, ettei tämä saavutettu erikoisuus vain lopu.
Sama on ollut aina isommissakin teattereissa käydessä, vaikka itse olen ollut ostamassa naposteltavat halvemmalla marketista.
Lapset ovat fiksumpia kuin vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka hullu voi muka väittää että leffassa käynnin voi korvata suoratoistolla kotona :D Täysin eri kokemus XD Käyn vastaisuudessakin leffateatterissa ja ihan omat herkut vien mukanani, mua yhdet kiellot estä.
Jos asuu neukkukuutiossa ja telkkarina on 80-luvun 10" putkitelkkari ymmärrän, että mieluummin leffat katsoo elokuvateatterissa.
Meillä ainakin kotona on kunnon kotiteatteri, iso televisio ja hyvät sohvat; voittaa leffateatterin 6-0. Kun asuu omakotitalossa niin ei tarvitse edes miettiä naapureita, niin saa äänetkin kohdalleen :)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota kieltoa oikein aioitaan valvoa? Laukkujen ja takintaskujen läpivalaisu plus valvojan kierrokset taskulamppu kädessä kesken näytöksen?
Lisäksi tietysti kuittien tarkistus, pitää pystyä todistamaan että karkkipussi ostettu finnkinolta tai muuten takavarikoivat sen.
Tämähän on jo kuukausia vanha juttu. Käyn elokuvissa pari kertaa viikossa (lomalla useamminkin) ja olen vienyt laukussa oman vesipullon ja pari suklaapatukkaa. Tietenkään laukkuja ei tarkisteta! Tuolla kielloilla estetään se ettei saliin raahata vaikka jotain Mäkkärin kassia. Siihen vamasn puututtaisiin. Muuten ei mitään vaikeuksia. Ihme ongelman ihmiset tästäkin tekevät!
Vierailija kirjoitti:
Tänne landelle perustettiin pikkuteatteri vapaaehtoisten voimin ja lapseni ovat pitäneet tärkeänä ostaa karkit ja juomat heiltä, ettei tämä saavutettu erikoisuus vain lopu.
Sama on ollut aina isommissakin teattereissa käydessä, vaikka itse olen ollut ostamassa naposteltavat halvemmalla marketista.
Lapset ovat fiksumpia kuin vanhempansa.
Tää onkin ihan eri asia. Mielelläni tukisin pikku paikkakunnan yksityisyrittäjää tai vapaaehtoisia. Mutta se, että Finnkinon kokoinen, Suomessa käytännössä monopolin omistava lafka pakottaa ostamaan ylihintaiset leffaherkut omasta kioskistaan ja tekee esim. lasten itsenäisen elokuvissa käymisen (käteiskielto) erittäin hankalaksi, on mulle liikaa.
Ostin tätä varten E-kupin rintaliivit, joihin mahtuu hyvin omien B-kokoisten rintojeni lisäksi sopiva määrä karkkia. Voi rauhassa kaivella avarasta pääntiestä namuja ilman paperipussin huomiotaherättävää rapinaa.
Menen aina takariviin ja mieluusti ihan reunaan, jotta vieressäni istuu maksimissaan yksi ihminen (toivottavasti ei sitäkään) .
Sielläkö teatterissa nykyään myydään sitten karkkeja? Mistä ne tietää onko ne heidän kioskista ostettuja?
Vierailija kirjoitti:
Eihän baareissakaan saa nauttia omia juomia tai ruokaravintolassa omia eväitä.
Mutta saako baarissa katsoa leffaa puhelimesta?
Suomessa tykätään kaikenlaisista teoreettisista säännöistä ja sanotaanko tarkkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Aina omat karkit mukana leffassa. Vain poliisi saa tutkia käsilaukun, ei leffateatterin vaksi.
Turha tehdä tästä ongelmaa.
Laukkujen tarkastus voidaan laittaa sisäänpääsyn ehdoksi, eikä siihen mitään poliisia tarvita. Sinun ei tarvitse näyttää laukun sisältöä, mutta sinua ei tarvitse päästää elokuvaa katsomaan.
Oikeasti korona on tehnyt pahaa jälkeä leffateatterien talouteen, ja tällä sitä yritetään paikata. Finnkinon karkkien hinnat ei ole kohtuuttomia, enkä näe syytä miksi en tukisi toimintaa ostamalla heiltä viereisen ruokakaupan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tätä varten E-kupin rintaliivit, joihin mahtuu hyvin omien B-kokoisten rintojeni lisäksi sopiva määrä karkkia. Voi rauhassa kaivella avarasta pääntiestä namuja ilman paperipussin huomiotaherättävää rapinaa.
Menen aina takariviin ja mieluusti ihan reunaan, jotta vieressäni istuu maksimissaan yksi ihminen (toivottavasti ei sitäkään) .
Minullakin on oikeasti tosi pieni muna, joten voin rauhassa täyttää housujen etumuksen hedelmäaakkosilla, joita kaivelen kesken leffan haaruksistani.
Minä kielsin itseltäni Finnkinon.
Onneksi vaan karkit kiellettiin. Voin siis edelleen ottaa evääksi sillivoileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja näytöksen loputtua astelet salista ulos rintaliivit tyhjinä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vaan karkit kiellettiin. Voin siis edelleen ottaa evääksi sillivoileipiä.
Minä otan munaleipiä ja juustotarjottimen. Otan myös kannettavan rasvakeittimen jos alkaa tehdä mieli munkkeja.
Aloituksen tekijälle, finnkinon omistajan kotimaassa Kiinassa leffateatteriin saa viedä omia karkkeja. Tai vaikka pizzan, tai omat popparit, omat juomat tai vaikka vesimelonin jos siltä tuntuu. Plus leffaliput kolmanneksen hinnasta mitä suomessa. Tiedän, koska olen kiinassa aika monta kertaa leffateatterissa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
THUG LIFE👊👊👊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina omat karkit mukana leffassa. Vain poliisi saa tutkia käsilaukun, ei leffateatterin vaksi.
Turha tehdä tästä ongelmaa.
Laukkujen tarkastus voidaan laittaa sisäänpääsyn ehdoksi, eikä siihen mitään poliisia tarvita. Sinun ei tarvitse näyttää laukun sisältöä, mutta sinua ei tarvitse päästää elokuvaa katsomaan.
Oikeasti korona on tehnyt pahaa jälkeä leffateatterien talouteen, ja tällä sitä yritetään paikata. Finnkinon karkkien hinnat ei ole kohtuuttomia, enkä näe syytä miksi en tukisi toimintaa ostamalla heiltä viereisen ruokakaupan sijaan.
Finnkinon teattereissa karkkien hinnat ovat kyllä melko kohtuuttomia, ei todellakaan huvita maksaa sellaista ylihintaa. Leffalippujenkin hinta on kohonnut melko korkeaksi, siihen päälle sitten vielä tupla- tai triplahintaiset karkkipussit niin aika kalliiksi tulee. Miksi ihmeessä eivät alenna karkkien hintaa kauppojen tasolle? Myynti moninkertaistuisi varmasti jos hinnat olisivat oikeasti kilpailukykyiset.
Tilasin kiinasta akulla toimivan minimikron. Mahtuu kätevästi reppuun ja sillä saa kivasti lämmitettyä äitien tekemän roiskeläpän. Ainut miinus on pieni hurina mikä tulee mut sen loppupiippauksen saa pois.