Tyttären poikaystävä tulossa pe-la yökylään. Sain nyt sitten viestin pojan äidiltä viestiä. Auttakaa ensikertalaista äitiä
Tyttäreni on seurustellut poikaystävänsä kanssa kohta "jo" vuoden. No nuoripari alkoi kyselemään yökylän perään jotain 1kk seurustelun alettua. Minulle tämä olisi käynyt jo silloin, mutta pojan vanhemat halusivat odottaa. No tässä nyt nuoriso moneen kertaan kysynyt yökyläilyn perään melkein kitinään saakka. No nyt on sitten sovittu että tytär poikaystävänsä kanssa meillä yötä pe-la.
No nyt päivää ennen tätä yökyläilyä pojan äiti lähetti viestin, jossa sanoo ettei halua että ei halua että hänen poikansa nukkuu tyttäreni vieressä tai edes samassa huoneessa ja ei haluaisi että menisivät saunaan tai suihkuun samaan aikaan, sekä että menisivät suhteellisen aikaisin nukkumaan. Ja tämä on siis se asia missä tarvitsisin apua täältä.
En haluaisi pilata nyt kauan odotettua yökyläilyä. Itse olen kertonut sekä tyttärelle että pojalle ehkäisystä ja toisten rajojen kunnioittamisesta. En ole kuitenkaan ihan varma ovatko vielä harrastaneet seksiä. Tyttären puheesta ymmärsin että he haluisivat nukkua vierekkäin, joten en viittisi nyt tätä lähteä estämäänkään.
Sitten taas jos kerron että aion antaa heidän saunoa ja nukkua kahdestaan (jos siis näin haluavat) niin pelkään että pojan vanhemmat estävät nyt tämän yökyläilyn kokonaan, joka on varmasti pettymys taas nuorille, nyt kun se on jo luvattu toteuttaa. Tottakai ymmärrän että jokaisessa perheessä on omat sääntönsä, mutta minusta pojan vanhemmat ovat ehkä vähän liiankin vanhanaikaisia ottaen huomioon että nuoret ovat 15 ja 16 vuotiaita.
Mutta en myöskää halua valehdella lapseni seurustelukumppanin vanhemmille, aika selkeistä syistä.
Sitten täällä on taas muitakin ongelmia, kuten se että jos poika ei nuku tyttären huoneessa niin missä sitten. Meillä ei ole vierashuonetta. Käytännössä olohuoneen sohva olisi ainut paikka missä nukkua (ellei halua nukkua millään perus patjalla lattialla).
Auttakaa ekakertalaista. Miten tilanteen saisi ratkaistua valehtelematta pojan vanhemmille, mutta samalla yrittää välttää sitä ettei yökylä olisi pettymys nuorille?
Kommentit (116)
Eikö se ole pojan vanhempien asia huolehtia siitä, miten lastaan ohjeistavat? Talossa talon tavalla. En kehtaisi alkaa viestittelemään ohjeita vieraaseen talouteen, sopisin itse lapseni kanssa. Sanoisin itse ehkä pojalle, että äidilläsi oli vielä asiaa yökyläilyyn liittyen, soittaisitko hänelle.
Patja lattialle ja ehkäisyt puhuttuna ennen yökyläilyä. Muu on aliarviointia. T. Entinen nuori joka oli erittäin tyytyväinen ja kiitollinen tähän järjestelyyn joka toimi
Huh. Ei olisi ikina tullut mieleen teinia vieda poikiksia kotiin. En ikina veisi aviotonta miesta vanhempieni katon alle nukkumaan. Seksi onnistuu luononhelmassa auringon alla, mutta samassa sangyssa ei lapset nuku vaikka olisi miten viatonta.
Useissa maissa ei paase edes hotellissa samaan huoneeseen (Aikuiset) elleivat ole naimisissa.
On kylla loysa ja vapaa kasvatus.
Minusta on aika hurjaa tuollainen kontrollointi, mitä pojan äiti harrastaa. Tuossa iässä mentiin ja oltiin yökylässä ja bileissä vaikka missä, ainakin silloin kultaisella 90-luvulla. Ja poikaystävän kanssa nukuttiin vierekkäin ja kavereiden kanssa mökkeiltiin ja parit nukkui keskenään jne. Minusta AP on oikeassa, kun suhtautuu asiaan rennommin. On parempi, että teinit saavat harrastaa läheisyyttä turvallisissa paikoissa.
Itse olin niin häveliäs, etten olisi kehdannut harrastaa seksiä jos jomman kumman vanhemmat oli kotona. En harrasta vieläkään, jos on yövieraita, ja olen jo nelikymppinen.
Tuollaiset naurettavat säännöt ei seksiä estä, sille löytyy kyllä aikaa ja paikkoja. Muutenkin ahdistavaa kyttäämistä, en kehtaisi laitella muille vanhemmille mitään sääntöjä. Jos yökyläily ei minulle sopisi, niin kieltäisin sen sitten kokonaan, enkä noin että ”aikaisin eri huoneeseen nukkumaan, ei saunomista” yms. Kyläpaikassa on kyläpaikan säännöt, jos ne ei käy niin sitten ei voi kyläillä.
oks keskiarvo joku flexattavaa?
koskelan teinimurhaajat oli hyvistä perheistä ja keskiarvot reilusti yli keskimääräisen!
ei kaikki hullut ole 4-5 oppilaita!! koittakaa tajuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen suhde tyttärelläsi ja tällä pojalla on?
Kiitos kun kysyit.
Erittäin lämmin. No mitä muuta rakastuneilta teineiltä odottaakaan. He näyttävät että oikeasti välittävät toisistaan. Kumpikaan nuorista ei ole mikään päihteiden käyttäjä tai "pahis". Päin vastoin tyttärelläni koulu keskiarvo on 8.8 ja pojalla 8.5.
Ap
oks keskiarvo joku flexattavaa?
koskelan teinimurhaajat oli hyvistä perheistä ja keskiarvot reilusti yli keskimääräisen!
ei kaikki hullut ole 4-5 oppilaita!! koittakaa tajuta
Tyttärelläsi ei vissiin ole isää saman katon alla? Se selittäisi miehenkaipuuta jo lapsi-ikäisenä.
No nyt on ilta ohi ja nuori pari heräillyt tuossa 30 min sitten. Tein niin kuin täällä kehotettiin eli kerroin että pojan äiti on asettanut tälläisiä rajoja. Sen jälkeen annoin heidän olla mahdollisimman omissa oloissaan. Olin makuuhuoneessa ja lenkillä ja menin nukkumaan jo klo 10.
No täällä ilmeisesti leivottiin ja katsottiin jotain sarjaa. Saunassa (ja suihkussa) kävivät kuulemma erikseen, mutta tätä saanen epäillä. Sanoivat myös että menivät klo 11 nukkumaan, mutta ottaen huomioon että heräsivät vasta 12.05 niin tätäkin epäilen vahvasti. Ja no sitten nukkumapaikat. Olin tehnyt pedin pojalle sohvalle. No tänä aamuna huomasinkin että siinä pedissä lyötyy pojan kainalosta myös tyttäreni. Äskön yrittivät todella vakuuttaa että kyseessä oli vahinko ja tyttären idea oli mennä huoneeseensa nukkumaan omaansänkyynsä, mutta kuulemma vain nukahti siihen pojan viereen.
No lopputulos oli ihan hyvä. Nuorten mukaan olivat noudattaneet kaikki pojan äidin ohjeita. Saivat olla kahdestaan ja yökylä ei ilmeisesti ollut pettymys kun nyt jo pyydetään että voiko poikkis tulla ensviikonloppunakin.
Ap
Voithan opettaa heille varmuusvälineen pujottamisen esim. banaanilla.
Harva vanhempi toivoo teiniltään lapsenlapsia. Paitsi wt, mitä väliä tyypit.
Useimmat tuon ikäisten teinien suhteet päättyvät viimeistään, kun toinen lähtee opiskelemaan. Osalla taas jää teini-ikä elämättä ja sitten oirehditaan keski-iässä.
Kyllä pitää antaa pojan ja työtön nukkua vierekkäin. Minä nukuin tytön kanssa vierekkäin 15 vuotiaana ja seksiä harrastettiin. Tyttö oli silloin paljon innokkaampi ja teki kaikki aloitteet. Ei minun vanhemmat sanoneet mitään ja tuskin tiesivät mitä me puuhaillaan. Käytiin uimahallissa usein ja otettiin sellainen perhe pukuhuone jossa oli oma sauna. Siellä pantiin monta kertaa. Se tyttö asuin minun naapuurissa tien toisella puolella.
Oltiin mun poikaystävän kanssa molemmat 16 kun seurusteltiin. Sen vanhemmat ei koskaan antanu meidän viettää öitä yhdessä kun oltiin niin nuoria. Meillä oli kuitenkin heti alusta asti joka päivä seksiä, yleensä poikaystävän huoneessa. Päivisin siellä ei tyyliin koskaan ollu ketään. Joten kuten joku sanoi, ei se vuorokauden aika sitä sano mitä tehdään. Toisekseen rakkaan vieressä nukkuminenhan on ihana kokemus! Ton ikäset vielä usein nukkuu lusikassa ja silittelee toisiaan. Enemmän yhteiset yöt opettaa myös seksin ulkopuolista läheisyyttä.
Naiset ne ei vain pysty hyväksymään miesten seksuaalisuutta. Tai tässä tapauksessa pojan. Jos mies, tai nyt poika, haluaa panna naista, tai tyttöä, niin naiset pitäköön turpansa kiinni ja antaa miehen, tai pojan, panna. Jos miehellä on suihkufetissi, niin silloin mies toteuttaa fetissiään. Ja siihen ei naisilla ole mitään sanomista. Piste.