Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävä tulossa pe-la yökylään. Sain nyt sitten viestin pojan äidiltä viestiä. Auttakaa ensikertalaista äitiä

Vierailija
03.02.2022 |

Tyttäreni on seurustellut poikaystävänsä kanssa kohta "jo" vuoden. No nuoripari alkoi kyselemään yökylän perään jotain 1kk seurustelun alettua. Minulle tämä olisi käynyt jo silloin, mutta pojan vanhemat halusivat odottaa. No tässä nyt nuoriso moneen kertaan kysynyt yökyläilyn perään melkein kitinään saakka. No nyt on sitten sovittu että tytär poikaystävänsä kanssa meillä yötä pe-la.

No nyt päivää ennen tätä yökyläilyä pojan äiti lähetti viestin, jossa sanoo ettei halua että ei halua että hänen poikansa nukkuu tyttäreni vieressä tai edes samassa huoneessa ja ei haluaisi että menisivät saunaan tai suihkuun samaan aikaan, sekä että menisivät suhteellisen aikaisin nukkumaan. Ja tämä on siis se asia missä tarvitsisin apua täältä.

En haluaisi pilata nyt kauan odotettua yökyläilyä. Itse olen kertonut sekä tyttärelle että pojalle ehkäisystä ja toisten rajojen kunnioittamisesta. En ole kuitenkaan ihan varma ovatko vielä harrastaneet seksiä. Tyttären puheesta ymmärsin että he haluisivat nukkua vierekkäin, joten en viittisi nyt tätä lähteä estämäänkään.

Sitten taas jos kerron että aion antaa heidän saunoa ja nukkua kahdestaan (jos siis näin haluavat) niin pelkään että pojan vanhemmat estävät nyt tämän yökyläilyn kokonaan, joka on varmasti pettymys taas nuorille, nyt kun se on jo luvattu toteuttaa. Tottakai ymmärrän että jokaisessa perheessä on omat sääntönsä, mutta minusta pojan vanhemmat ovat ehkä vähän liiankin vanhanaikaisia ottaen huomioon että nuoret ovat 15 ja 16 vuotiaita.

Mutta en myöskää halua valehdella lapseni seurustelukumppanin vanhemmille, aika selkeistä syistä.

Sitten täällä on taas muitakin ongelmia, kuten se että jos poika ei nuku tyttären huoneessa niin missä sitten. Meillä ei ole vierashuonetta. Käytännössä olohuoneen sohva olisi ainut paikka missä nukkua (ellei halua nukkua millään perus patjalla lattialla).

Auttakaa ekakertalaista. Miten tilanteen saisi ratkaistua valehtelematta pojan vanhemmille, mutta samalla yrittää välttää sitä ettei yökylä olisi pettymys nuorille?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi minun poikani niin tulisin hänet hakemaan kotiin.

Seksiä ei harrasteta ennenkuin on valmis ottamaan mahdollisen vahingon vastaan. 15 ja 16 v eivät sitä ole. Siksi yökyläilykin on turhaa.

Voivat ne keskenään päivisinkin olla painineet, mutta en antaisi siunaustani petaamalla sänkyä valmiiksi!

Parempi tuottaa lapselle pettymys kuin löyhä moraali.

Hyvin sanottu.

Vierailija
62/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen dinosaurus, mutta minusta 15-vuotias on vielä aika nuori aloittamaan ”luvallisen” seksin. Samalla ärsyttää tuo pojan äidin asenne ja määräily, mihin hänen poikansa pitää teillä majoittaa. Säälittää pojan puolesta, oma poikani taatusti häpeäisi kuollakseen, jos pistäisin tuollaisia viestejä menemään.

Ehkä pitää vielä malttaa odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hysterisoisi. Tervetuloa meille vaan. Aina on kiva tutustua lapsen kavereihin. Jotenkin tuntuisi, että sekaantuisin asioihin, jotka eivät enää minulle kuulu jos alkaisin hirveästi päsmäröimään tuossa tilanteessa. Varmistaisin vaan, että kotona on kondomeja ja että tyttö tietää missä ne ovat kaiken varalta. Kiittäisin soitosta pojan äitiä. Kertoisin varmaan pojalle mitä äitinsä toivoi ja siinä se.

Vierailija
64/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä oli meillä yötä välillä kun olin teini. Nukuttiin samassa sängyssä eikä meitä varsinaisesti vahdittu. Mutta ei koskaan silloin harrastettu seksiä, en halunnut silloin kun vanhemmat on kotona. Harrastettiin seksiä päivällä kun ne oli töissä pois kotoa.

Vierailija
65/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin harrastamiseen ei tarvita yhdessä nukkumista, jos sitä nuoret haluavat niin paikkoja ja keinoja on monia. Te ilmeisesti ymmärrättekin tämän, mutta pojan vanhemmat eivät. Ehdotan, että soittaisit vanhemmille ja juttelisit asiasta niin kuin tännekin kirjoitit, kertoisit siitä, että olet jutellut ehkäisystä ja turvallisista rajoista molempien kanssa ja siitä, että nuorten suhde vaikuttaa turvalliselta. Kysy ovatko puhuneet seksistä pojan kanssa ja kysy voisivatko keskustella siitä vielä jos eivät vielä ole keskustelleet. Kerro myös teidän yöpymisjärjestelyiden haasteista. Puhumalla asiat selviää!

Ja juuri siksi lapsille pitää osoittaa, että seksiä ei vanhempien katon alla tarvitse harrastaa, paikkoja on runsaasti muitakin!

Vanhempien kotona lapsi on lapsi ja saa lapsen kohtelun, vaikka olisi jo 15v ikäinen. Vanhempien tulee osoittaa, että he eivät hyväksy alaikäisten seksiä kotonaan ja siten näyttää lapsille, että ei se ole mikään pakollinen kuvio edes yökyläillessä. Ja jos 15v haluaa tulla kohdelluksi aikuisena, voi aina muistuttaa, että silloin ryhtyy aikuiseksi kaikessa muussakin. Maksaa itse puhelimensa ja nettiyhteyden, siivoaa, tiskaa, käy kaupassa ja ymmärtää, että lapsilisä on noin 100 e/kk ja sillä pitää pärjätä, jos ei käy töissä.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä ovat ne muut paikat, joita on runsaasti? Mulle ei oikein tule hyviä ideoita mieleen.

Viestiketjussa on jo mainittu ainakin kellari, auto ja koulun vessa. Ei siihen yökyläilyä tarvita, joten silloin voidaan nukkua eri huoneissa!

Vierailija
66/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus, että lapset harrastavat keskenään seksiä?

Enemmän tuo on poikkeus, alimpien sosiaaliluokkien  vanhempien hyväksymä tapa varmistaa, että töihin ei tarvitse mennä ja sossu kyllä maksaa.

Vierailija
67/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko itse ollut saman ikäisenä tuollainen lunttu kuin tyttäresi nyt? Vitttuaan jakaa ja vasta vuosi seurusteltu. No ei ole omena kauas puusta pudonnut!

Seurustelin ensimmäisen kerran vasta aikuisena.

Ap

Vierailija
68/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kaiken varalta otat itse pojan saunaan kanssasi ja nukutat sen sinun kanssa samassa sängyssä. Jos sinulla on puoliso niin teette nämä kolmestaan. Voit sitten ylpeydellä sanoa pojan vanhemmille että hän saunoi ja nukkui sinun/teidän kanssa. Se ei varmasti outoa olisikaan.

Vierailija
69/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kaiken varalta otat itse pojan saunaan kanssasi ja nukutat sen sinun kanssa samassa sängyssä. Jos sinulla on puoliso niin teette nämä kolmestaan. Voit sitten ylpeydellä sanoa pojan vanhemmille että hän saunoi ja nukkui sinun/teidän kanssa. Se ei varmasti outoa olisikaan.

No ehkäpä nyt ei kuitenkaan

ap

Vierailija
70/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle peti sohvalle, molemmat käy eri aikoina suihkussa/saunassa.

Anna valvoa yhdessä vaikka klo 23 asti ja sen jälkeen nukkumaan omii peteihin.

Tää keskustelu kuulostaa niin oudolta kun vertaa vaikka siihen, että mun sisko muutti pois kotoa 15-vuotiaana kun pääsi isoon kaupunkiin johonkin erityiseen lukioon johon halusi. Siellä se asui opiskelija-asuntosäätiön solussa. Ei käynyt äiti vahtimassa että mihin meni illalla nukkumaan...

Ap, miltä sinusta kuulostaa? Varmaan yhtä oudolta kuin tämä ketju minusta... :)

Vierailija
71/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu kuulostaa niin oudolta kun vertaa vaikka siihen, että mun sisko muutti pois kotoa 15-vuotiaana kun pääsi isoon kaupunkiin johonkin erityiseen lukioon johon halusi. Siellä se asui opiskelija-asuntosäätiön solussa. Ei käynyt äiti vahtimassa että mihin meni illalla nukkumaan...

On eri asia asua omillaan kuin vanhempien kanssa lapsuudenkodissa. Omillaan on vastuussa tekemisistään, vanhempien luona nämä ovat lapsestaan vastuussa.

Abortti ei ole hauska asia, vauva vielä ikävämpi.

Vierailija
72/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran vielä, että sisko oli kyllä huomattavasti täyspäisempi ja luotettavampi kuin meidän porukat... olin itse asiassa tosi onnellinen että pikkusisko pääsi pois kotoa. Itse olin jo vuosia aiemmin muuttanut omilleni opiskelemaan.

Vierailija
73/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äiti ei ole kyllä mikään ihanne anoppi😬

Vierailija
74/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näyttäisin viestin tyttärelle ja kysyisin mitä mieltä on ja mitä toivoo ratkaisuksi. Sanoisin että valehtelemaan emme ryhdy ja voi olla riski että yökyläily peruuntuu. Ei äitien pidä säätää nuorten seläntakana.

Tämä.

Vierailija
75/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lohduttaa vanhanaikaisia vanhempia sillä että nuoret eivät ole avioliitossa, joten eivät voi harrastaa seksiäkään.

Vierailija
76/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot pojan äidille, että teet pedin sohvalle. Ja nuorelle parille sanot, että sohvalla on peti, jos siinä jompikumpi haluaa nukkua. Ja menet itse ajoissa nukkumaan tai ainakin omaan makuuhuoneeseesi lukemaan. Nukkuvat missä nukkuvat. Suihkun/saunan ajaksi lähdet kävelylenkille ja toteat, että käykääpä rauhassa suihkussa/saunassa. Kerrot että pojan äidin toive on tämä ja tämä, menen nyt lenkille, moro.

Jos ovat vuoden olleet yhdessä, ovat jo nähneet toisensa alasti monta kertaa.

Vierailija
77/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tuo poikaystävän kotiin. Ei tarvitse missään epämääräisissä paikoissa hengailla ja salaa harrastaa seksiä. Kertoo luottamuksesta tyttäresi osalta.

Pojan äiti vaikuttaa kyllä nyt pudonneen kärryiltä melko pahasti.

Vierailija
78/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan mutsi Joo pilaa koko suhteen ennemmin tai myöhemmin. Sääli nuorille👍132

Vierailija
79/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneisiin nukkumaan ja kädet pysyy peiton päällä. Pidät kunnon palopuheen visvasyylistä ja kupasta ennen maatapanoa, niin turhat seksihalut haihtuu. Voit myös pitää demoesityksen siitä kuinka kondomi vedetään ylle. Kerrot sitten, että jos vävykokelas tarvitsee hippinsä kanssa apua, niin olet käytettävissä.

Vierailija
80/116 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle patja tytön lattialle ja ovi auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi