Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvun kastemekko + kakoset, mitä tehdä?

Vierailija
11.06.2015 |

Meillä on suvussa kiertänyt 1800-luvulta asti kastemekko, jossa on kastettu mm. isoisoisäni, mummini, äitini sisaruksineen, minut sisaruksineni, esikoisemme... mutta mitä tehdä nyt kun lapsosia tuli kerralla kaksi? Kuinka muissa monikkoperheissä on selviydytty tälläisistä tilanteista?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin tahdotte ja aloittakaa uusi perinne!

Vierailija
22/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:33"]

Tehkää niin tahdotte ja aloittakaa uusi perinne!

[/quote]

niin kuin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustatte koristeeksi suvun mekon ja molemmille uudet. Tämä siis jos pukuun on nimikoitu kaikkien kastettujen nimet. Ja nimikoitte sitten siihen kummankin nimet. Jollei nimiä ole, pitäisin sen kaapissa. Tuollaista mekon vaihtelua vauvalta toiselle en oikein käsitä, ihme sähläämistä kesken juhlallisen tilaisuuden.

Vierailija
24/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toisen suvun puolelta mekko olemassa, niin voisiko toisen vauvan pukea siihen?

Tai sitten suunnittelette ristiäiset niin, että mekko puetaan toiselle sitten kun toinen on kastettu =)

Vierailija
25/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa se mekko kesken tilaisuuden? Niin minä tekisin.

Vierailija
26/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä säilöä jotain kuppaista riepua seuraavienkin sukupolvien riesaksi. Molemmille kaupasta puvut, jos nyt tällaisia yhden kerran haamulakanoita pakosta tarvitaan. Ihan älytöntä, että sellaista tarvitsee ostella. Ihan kuin jokainen rippikoululainen hommaisi alban kotiinsa.

Vierailija
27/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinne tais nyt joka tapauksessa mennä pilalle kun tuli kaksoset. Jos kaksoset kuuluis teidän suvun perinteeseen  se olis varmaan huomioitu mekkojen määrässä.

Vierailija
28/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne lapsukaiset kumminkaan tiedä eikä muista, mikä mekko niillä päällä on ollut. Turhaan otatte nyt paineita tällaisesta aiheesta.

Saatteko aikaan samanlaisen kiistan myös tarjottavan määrästä ja laadusta ja siitä, mitä virsiä veisataan ja montako?

Vierailija
29/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi nyt ongelma? Vaihdatte välillä mekon vauvalta toiselle? Meillä vauvat vaihtoivat muutenkin vaatteita ristiäisissä. Olin valinnut kullekin kolmesta pojastamme neljä eri asukokonaisuutta, jotka kävimme välillä vaihtamassa, ja sitten seremonia taas jatkui.

Vierailija
30/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku sai kaksoset, ja asiaa pähkäiltyään serkkuni vaimo ratkaisi asian siten, että vauva A kastettiin meidän suvun mekossa ja vauvalle B tehtiin kastemekko äitinsä vihkipuvusta. Vauva B:n mekko jäi sitten odottelemaan heidän lapsenlapsiaan. Nyt nuo kaksoset jo 20 v, että eiköhän sille käyttöä tule..

Vierailija
31/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole suvussa kuin yksi kastemekko? Voi onko tämä ap:kin niitä hirmuminiöitä joille ei kelpaa mikään miehen suvun perinne.

Vierailija
32/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toisella meidän suvun mekko ja toisella miehen.

Vierailija
33/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:44"]

Mun serkku sai kaksoset, ja asiaa pähkäiltyään serkkuni vaimo ratkaisi asian siten, että vauva A kastettiin meidän suvun mekossa ja vauvalle B tehtiin kastemekko äitinsä vihkipuvusta. Vauva B:n mekko jäi sitten odottelemaan heidän lapsenlapsiaan. Nyt nuo kaksoset jo 20 v, että eiköhän sille käyttöä tule..

[/quote]

Tai sitten ei. Yhä harvempi lapsi kastetaan, ei siis kannata ostella ja säilöä mekkoja luullen että kyllä niille käyttöä tulee. Tai sitten käy niin, että se puoliso vaatii kuitenkin oman sukunsa mekon käyttöön. Varsinkaan pojille ei kannta uusia kastemekkoja ostella, miniät kuitenkin jyräävät tässä asiassa.

Vierailija
34/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:39"]

Onko toi nyt ongelma? Vaihdatte välillä mekon vauvalta toiselle? Meillä vauvat vaihtoivat muutenkin vaatteita ristiäisissä. Olin valinnut kullekin kolmesta pojastamme neljä eri asukokonaisuutta, jotka kävimme välillä vaihtamassa, ja sitten seremonia taas jatkui.

[/quote]

Oletko sinä New Yorkin (tai jonkin muun kaupungin) ns. täydellinen nainen? :D :D

Vierailija
35/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastakaa vauvat nakuna.

Vierailija
36/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä oli vähän vastaava tilanne kolme vuotta sitten! Miehen suvun mekko oli ja sitä haluttiin ehdottomasti käyttää. Minun suvun mekko oli siskollani ja hän ei sitä syystä tai toisesta halunnut lainata. Ratkaisumme oli, että ompelutaitoinen anoppini teki heidän suvun mekosta kaksoiskappaleen. Ihan täysin identtistä oli mahdotonta saada (pitsinauhat ym.) mutta valokuvissa katsottuna mekot ovat kyllä hyvin samanlaiset.

Vierailija
37/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Oletko sinä New Yorkin (tai jonkin muun kaupungin) ns. täydellinen nainen? :D :D

[/quote]

Hehheh, en nyt sentään! Minulla on vain taiteellista silmää ja haluan kaiken olevan kaunista.

Vierailija
38/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

Hehheh, en nyt sentään! Minulla on vain taiteellista silmää ja haluan kaiken olevan kaunista.

[/quote]

Mutta että neljä! Montako tuntia tilaisuus kesti? Miten kauan meni asukokonaisuuksien vaihtoon? Oliko vieraille tarpeeksi kuohuviiniä tarjolla, että jaksoivat odotella tyhjänpanttina?

Vierailija
39/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta että neljä! Montako tuntia tilaisuus kesti? Miten kauan meni asukokonaisuuksien vaihtoon? Oliko vieraille tarpeeksi kuohuviiniä tarjolla, että jaksoivat odotella tyhjänpanttina?

[/quote]

En nyt muista kestoa mutta aika pitkä oli, meillä oli välissä pari musiikkiesitystäkin. Asujen vaihtaminen oli helppoa ja olin pyytänyt pari läheisintä ystävätärtäni ikään kuin kaasoiksi tms auttamaan siinä.

Vierailija
40/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:49"]

Kastakaa vauvat nakuna.

[/quote]

Eikös valkoisen kastemekon hörhelöineen kuulukin kuvata vauvan puhtautta ja viattomuutta? Nakuna lapsi olisi puhtaimmillaan. Ehkä joku valkoinen harso vaipaksi ettei maitokakat lennä sylikummin pyhävaatteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä